Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Morsomt hvordan dere konkluderer med driverproblemer hos AMD. Pga dere selv har problemer, når vi er mange som folder 24/7 med AMD uten problemer.

Folder de med ett eller flere nye 290x-kort også?

At vi får feilmeldinger på at driveren krasjer hver 35te time er vel faktabasert?

Det skjer jo.

 

Det er vel ikke så enkelt å finne hva som er årsaken, men mitt 290 (og mitt 260X) har foldet 24/7 siden jeg fikk de, og jeg har ikke hatt en eneste blåskjerm eller driverkræsj. Begge kortene er OC-versjoner.

 

Så fakta er vel at for noen kræsjer driverne hele tiden, mens for andre kræsjer det (nesten) aldri! Men om det er software eller hardware som skal få skylden er vel ikke så lett å vite....

 

 

Og gratulerer alle med en vanvittig 24hrs produksjon! :)

 

 

Edit: Fikset en quote-feil

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Så lenge samme hardware ikke krasjer på nvidia verken før eller etter så valgte vi å kalle det driverprpblemer.

 

"amd driver BSOD" i google viser mange som sliter med dette.

Ene nVidia maskinen min gir blåskjerm fra tid til annen...så konkluderer med at nvidia har driverproblemer da.

Lenke til kommentar

Før jeg konkuderte med det så byttet jeg psu, hk, cpu, minne og skjermkort.

 

Flyttet kortene til annen lik rigg og her fulgte blåskjermen med.

Det er eneste blåskjermene jeg har sett på 10 år og for 10 år siden var det også med ATI-kort.

Kortene eller driveren må det være, ett og ett kort får også.

Kommer alltid når jeg legger inn eller sletter driveren.

 

Hvem vet hva det kan være^^

Lasta ned driveren hjemme også, fikk BSOD under uinstall.

Har hatt 590,690 og 4 forskjellige 780ti i den med 6 forskjellige drivere.

 

Sier ikke at det er en sammenheng, sier at det skjer bare.

Endret av War
Lenke til kommentar

Om jeg finner et hus med fjernvarme som varmer opp hele huset inkl. varmtvannstank, så skal jeg koble fra fjernvarmerøret, bygge vannkjølt serverpark under huset og bruke det til oppvarming :D

 

Uansett. Tipper dere 780Ti-folk vil se på dette: https://docs.google.com/spreadsheet/pub?key=0AmQ6YZGMTUpFdHhxNkptVncyR2k4dVV6WDBmQXRJYVE&gid=0 - over 300,000 PPD!!!

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Feil meldingen jeg får ved BSOD er:

 

STACK_COMMAND: kb
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: GenuineIntel
IMAGE_NAME: GenuineIntel
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0
IMAGE_VERSION:
FAILURE_BUCKET_ID: 0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
BUCKET_ID: 0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
ANALYSIS_SOURCE: KM
FAILURE_ID_HASH_STRING: km:0x124_genuineintel_processor_cache
Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Har forresten prøvd ut TightVNC for å sjekke hvordan det går med foldeserveren min som kjører vanlig versjon av Win 8 (altså den har ikke remote desktop).

 

Foreløpig virker det som en grei måte å logge seg inn på! :) Er omtrent som remote desktop på pro-versjonen av win! Er helt gratis, man kan koble seg til via internett ved å åpne porter, men har ikke avansert overvåking som Logmein ser ut til å ha? (har ikke prøvd logmein eller teamviewer selv)

 

http://www.tightvnc.com/

 

 

Edit: Ble visst innlegg nummer 1000 dette :w00t:

Endret av Arve1234567890
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ati har (både tidligere å nå) driverproblemer å kommer mest sansynligvis til å fortsette med det i fremtiden.

 

så er egentlig liten vits å diskutere da et kjapt googlesøk burde kunne legge den diskusjonen død en gang for alle. er bare et par dager siden sist nå mener jeg.

 

men gi det litt tid. er vi heldige klarer dem å få no ala samme resultat så de klarte med 7970 i % økning ytelse fra release.

 

 

 

mvh amd fan :)

Lenke til kommentar

ati har (både tidligere å nå) driverproblemer å kommer mest sansynligvis til å fortsette med det i fremtiden.

 

så er egentlig liten vits å diskutere da et kjapt googlesøk burde kunne legge den diskusjonen død en gang for alle. er bare et par dager siden sist nå mener jeg.

 

men gi det litt tid. er vi heldige klarer dem å få no ala samme resultatså de klarte med 7970 i % økning ytelse fra release.

 

mvh amd fan :)

I forhold til Nvidia så har jeg hatt mere problemer med Nvidia enn jeg noen gang hadde med ATI eller "nå" AMD. Du kan jo godt google Nvidia sine BSOD's! Har hatt 1 BSOD den gang jeg foldet å det var en Beta driver, så jeg spurte jo egentlig etter det. Nå du skriver at driverproblemene kommer til å fortsette i fremtiden så sier det ganske mye om deg og om hvor lite erfaring du har. Endret av Bit44
Lenke til kommentar

 

ati har (både tidligere å nå) driverproblemer å kommer mest sansynligvis til å fortsette med det i fremtiden.

 

så er egentlig liten vits å diskutere da et kjapt googlesøk burde kunne legge den diskusjonen død en gang for alle. er bare et par dager siden sist nå mener jeg.

 

men gi det litt tid. er vi heldige klarer dem å få no ala samme resultatså de klarte med 7970 i % økning ytelse fra release.

 

mvh amd fan :)

I forhold til Nvidia så har jeg hatt mere problemer med Nvidia enn jeg noen gang hadde med ATI eller "nå" AMD. Du kan jo godt google Nvidia sine BSOD's! Har hatt 1 BSOD den gang jeg foldet å det var en Beta driver, så jeg spurte jo egentlig etter det. Nå du skriver at driverproblemene kommer til å fortsette i fremtiden så sier det ganske mye om deg og om hvor lite erfaring du har.

Amen!

 

Helt hull i hue å sitte å klage, når man i tillegg bruke beta drivere. Gjerne med en vilkårlig overklokk. Deretter dra alt over en kam, med mindre gjennomtenkte påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ble det atter en BSOD, feilmelding samme som før. Lurer på å ta en liten pause i foldingen til den nye HK'et kommer fodi BSOD skjer kun under foldingen, ellers ikke.

 

STACK_COMMAND: kb
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: GenuineIntel
IMAGE_NAME: GenuineIntel
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0
IMAGE_VERSION:
FAILURE_BUCKET_ID: 0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
BUCKET_ID: 0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
ANALYSIS_SOURCE: KM
FAILURE_ID_HASH_STRING: km:0x124_genuineintel_processor_cache
Lenke til kommentar

 

Feil meldingen jeg får ved BSOD er:

 

STACK_COMMAND: kb
FOLLOWUP_NAME: MachineOwner
MODULE_NAME: GenuineIntel
IMAGE_NAME: GenuineIntel
DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0
IMAGE_VERSION:
FAILURE_BUCKET_ID: 0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
BUCKET_ID: 0x124_GenuineIntel_PROCESSOR_CACHE
ANALYSIS_SOURCE: KM
FAILURE_ID_HASH_STRING: km:0x124_genuineintel_processor_cache

 

Stop: 0x124 har jeg og på en maskin jeg så på, det er mest sannsynlig hardware feil.

Men jeg har aldri opplevd å få bad cpuer, så det kan og hjelpe med å gå inn i bios og sette opp spenningen litt. Bruk cpu-z får å se hvor mye den får.

På den maskinen jeg så på misstenker jeg ram brikkene eller hovedkortet.

PS: Har du googlet?

 

http://www.sysnative.com/forums/bsod-crashes-kernel-debugging/7867-possible-internal-cpu-error-0x124-error.html

 

Crawler123:Til 780Ti er det de ny driverne som er best: fra 331.82 og opp. Men er ikke noe ppd opp med de nyeste. Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Har googlet side opp og side ned, men det er jo mange grunner til dette kan skje. Personlig mistenker jeg RAM; da HIK ikke støtter den hastigheten jeg kjører med som er 1866 MHz (dvs kun med OC noe jeg ikke kjører med), så kan jo ta RAM ned til 1600 MHz og se hva som skjer.

 

Ellers tar jeg ikke dette så tung, som nenvt så er nytt HK på vei, og det hovedkortet er nok mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...