Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Er helt ny med dette her, men syntes det er en kjempeinteressant idé og jeg vil gjerne bidra.

Har signet up og folder under HW.no teamet :)

 

Men, er det noe galt med oppsettet mitt?

 

CPU øker mye raskere i % på oppgaven enn GPU.

Eller har de kanskje fått tildelt forskjellige oppgaver med forskjellige størrelser?

 

Har 4770k overklokket til 4.5GHz samt Radeon 7970 GHz Edition.

Skulle vel tro GPU klarte å regne fortere enn CPU på slike oppgaver?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei og velkommen! :)

 

 

Det er forskjellige oppgaver for GPU og CPU, så de kan ikke sammenlignes direkte når det gjelder TPF, altså Time Per Frame eller tiden mellom hver prosent på norsk :) Det du vil se er at PPD er mye høyere for GPU enn for CPU, noe som dermed er en indikator for at GPU er raskere enn CPU ;) Hva får du forresten i poeng? Du burde se ca 100 000 i PPD for skjermkortet!

Lenke til kommentar

 

Bytte kort, få 2,5x poeng

Hva mener du her?

 

 

Jeg har en GA-F2A88X-D3H med en A10-6800 jeg kjøpte på Finn i fjor. CPU gir ikke nok poeng, men har hatt to og så tre GTX760/670 i folding i ca 6-7 mnd."Rigg" er en clementinkasse opp/ned med PSU under :) FIkk en ny Finn-deal på Sapphire Tri-X 290X, så sammen med et 280X jeg hadde fra før har jeg nå byttet ut Nvdia med AMD. Dvs samme PSU/CPU/HK gir meg nå 250% mer poeng per dag!

Endret av RoXQi3x
Lenke til kommentar

Heia crawlers :w00t:

 

Du ligger jo på 7 plass på topp 20 listen alt :)

Ligger på plass 72, men skjønner hva du mener :wee:

 

Forran der ligger det motstand. Du har jo Magnus_Lie og deg som digger hardt i tallrekkene, forran der igjen Kjetil_Lura som GPU kongen med 230k leverte jobber, og så topp 3 med nilsch, war og -alias-, som jeg ikke gidder å kommentere en gang :green:

 

----

Oppfordrer flere til å legge inn sine rigger i "Presenter deres foldemaskiner", slik av det går ann å snoke litt i hvordan gjengen produserer sine poeng. :) Forøvrig et fint innlegg der av -alias- nå nylig!

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...