Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Reg skilt str. small


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å få småe skilter må du bestille time til biltilsynet hvor de kommer med malen sin og sjekker om du virkelig trenger små skilter. Deretter kan du bestille slike. Det er ikke hvem som helst som får slike, biltilsynet avgjør slikt.

 

Slik var det iallefall for 1-2 år siden, da jeg var med og bestilte små skilter. Mulig det er litt forandret nå. Har forresten små skilter av den typen med firkanta bokstaver og tall, den typen som visstnok er vanskelig å gjennkjenne på bilder fra fotobokser o.l.

Lenke til kommentar
har for det meste sett det på amerikanske biler, da skiltene i statene er mindre enn her i Norge.

Jeg har et skilt her som jeg utfordret dama til å plukke opp i et kryss på gata på Manhattan (New York).

 

Hvis noen lurer, så måler det 30,5 cm * 15,5 cm (lengde*høyde).

 

 

Kan ikke huske om skilt fra forskjellige byer hadde forskjellige størrelser da...

Lenke til kommentar

vår bil har små skilter både foran og bak. Mest pga liten plass innfelt i bakluka til skilt.

 

Fant dette:

 

Små skilt som en kan se på diverse biler i dag skal det føres en restriktiv linje på å godta, og det forefinnes retningslinjer som Trafikkstasjonen skal følge.  Det betyr at disse kun skal tillates på biler der den fysiske plasseringen hindrer installasjon av 520mm skiltplate, så som f.eks. enkelte amerikanske biler der utforming av f.eks. støtfanger originalt er designet for mindre typer skilt.  Eierens estetiske motforestillinger mot å installere 520mm skiltplater vil normalt ikke godtas (f.eks. Alfa Romeo etc.) i følge Undheim/Serigstad.  Likevel kan en se diverse biler med ”små” skilt på veien, så det er tydelig at praksisen varierer fra plass til plass.  Ergo; prøv å se hva du får til hvis dette er viktig for deg.
Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...