Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Tiesto ikke lager musikken sin selv er bare complete bullshit.

 

Tiesto sitter i studio med sine ideer, og har en engineer som hjelper han å få de til.

 

Tror du Tiesto har tid til å sitte å skru på en bass synth i 2 timer ?

 

Alle kjente band og artister har produsenter som hjelper de å lage musikken sin. ALLE!!! Bare fordi Trance er "data-musikk" så betyr det ikke at hver jævla Trance artist ska sitte å lage absolutt alt 100% selv, det er ekstremt tid krevende.

 

Slik er det i Trance verdenen og, hadde jeg hatt råd til det, så hadde jeg hatt en produser til platene mine og.

Lenke til kommentar
At Tiesto ikke lager musikken sin selv er bare complete bullshit.

 

Tiesto sitter i studio med sine ideer, og har en engineer som hjelper han å få de til.

 

Tror du Tiesto har tid til å sitte å skru på en bass synth i 2 timer ?

 

Alle kjente band og artister har produsenter som hjelper de å lage musikken sin. ALLE!!! Bare fordi Trance er "data-musikk" så betyr det ikke at hver jævla Trance artist ska sitte å lage absolutt alt 100% selv, det er ekstremt tid krevende.

 

Slik er det i Trance verdenen og, hadde jeg hatt råd til det, så hadde jeg hatt en produser til platene mine og.

Ferry, Above & Beyond, Paul van Dyk og Armin lager musikken sin selv.

Jeg vet at Armin får hjelpe av og til og at PvD også gjør det men de står bak musikken sin i allefall.

Ferry og Above & Beyond står bak musikken sin 200%

Lenke til kommentar

Akki & Christian Zechner ft. Aina - Dreams (Extended Mix)

Mike Nichols - Lost for words

Andrelli and Blue ft Hila - Imagine (Mike Nichol Remix)

Reminder feat Mque - Eye To Eye (Vocal Mix)

Steve Allen & Ben Alonzi - Wildfires (Jonathan Martin Remix)

Steve Allen & Ben Alonzi - Beneath Me (Icone Remix)

Endret av Skagen
OT
Lenke til kommentar
Ferry - Talent.. Eller hvertfall var

Above & Beyond - En trio, som gjør det vesentlig lettere å produsere, da kun 2 av dem (som regel) opptrer som DJer...

 

Armin har vel fått hjelp av flere, og PvD har brukt Alex MORPH og Cosmic Baby bla. opp gjennom tidene (mener jeg)

Er forskjell på hjelp og ikke gjøre det selv.

PvD og Armin står bak sine egne sanger.

Å bruke en kompis som hjelp er kanskje ikke så dumt, Armin bruker jo Benno fra Rank1 en del ganger.

 

Watching me ble kun gjort av Benno ;)

Lenke til kommentar

Jeg minner om reglene i førsteinnlegget.

 

Innlegg som kun er ment å lage kvalme og provosere vil bli ansett som trolling og straffes deretter jmf. retningslinjene #1.

Samtidig vil jeg oppfordre folk til å benytte p_report.gif-knappen framfor å kommentere eller diskutere off-topic og regelbrudd i tråden.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar
Tror du Tiesto har tid til å sitte å skru på en bass synth i 2 timer ?

 

Ja, forventer faktisk såpass av en musiker.

 

Alle kjente band og artister har produsenter som hjelper de å lage musikken sin. ALLE!!! Bare fordi Trance er "data-musikk" så betyr det ikke at hver jævla Trance artist ska sitte å lage absolutt alt 100% selv, det er ekstremt tid krevende.

 

Slik er det i Trance verdenen og, hadde jeg hatt råd til det, så hadde jeg hatt en produser til platene mine og.

 

Slik _jeg_ erfarer produksjon av "elektroniske" musikksjangre så er faktisk mye av komposisjonen å sitte tolmodig med synther og jobbe med dem til de produserer den riktige lyden du ønsker. Det er altså litt av arbeidet og hører med. I de fleste synther med litt tak i kan man lagre disse instillingene i presets (evt. stilles inn via PC), så hver lyd er selvsagt en engangs greie, men den må jo gjøres.

 

En ting er å få hjelp, råd og avlasting i sitt eget arbeid, men det er etter min mening betenkelig å gjøre siste finpussen på en sang og så gi den ut under sitt eget navn. (Personlig synes jeg altså at om en sang/album ikke er artisten sitt verk så bør dette komme tydelig frem både på CD og under markedsføring).

 

Merk: Jeg snakker generelt her. Jeg har ingen innsikt i de generelle arbeidsrutinene til Tiesto eller noen av de andre store artistene innen Trance scenen.

 

PS! Om alle artister hadde fått hjelp av produsenter, hvofor er da 90% av platene til Metallica er katastrofalt mikset?

Lenke til kommentar
Noen her som har hørt Lemon & Einar K remix av Markis Schulz' Daydream? Vet ikke om den ble ferdig i det hele tatt, har bare en uferdig versjon, og fy faen som den låter. Kanskje noe av det bedre. De er forresten tilbake i gamet igjen.

Armin har hvertfall spilt den. Regner med at det er en ferdig versjon, da det er en skam å publisere uferdige låter...

Lenke til kommentar
Noen her som har hørt Lemon & Einar K remix av Markis Schulz' Daydream? Vet ikke om den ble ferdig i det hele tatt, har bare en uferdig versjon, og fy faen som den låter. Kanskje noe av det bedre. De er forresten tilbake i gamet igjen.

Mest sannsynlig kommer alle 3 remixene av Lemon & Einar K til å bli sluppet, Schulz har vist hoppet i glede for de remixene.

Ja, det er 3 :p

 

Release datoen skal være i Juni men kan hende at Schulz velger å hype remixene enda mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...