Gå til innhold

NextGenTel: ADSL2+ til høsten


Anbefalte innlegg

Kommer nok til å bestille NextPhone 2 eller 3. Prisene er jo helt greie og de kommer sikkert til å bli enda lavere når de har fått en del kunder.

Heia NextGenTel :w00t:

Greie og greie. Det er jo i mange tilfeller billigere å ringe med mobil, både i månedspris og pr. minutt. I tillegg trenger du ikke ta høyde for at ip telefonen må ha en del av båndbredden for å fungere. Det er ikke noe problem å snakke med andre over internett, uten å måtte betale en fast avgift pr. mnd.

 

Da er telio sitt tilbud temmelig mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel og bra, teleselskapene kommer med enda fler tilbud til oss hjemmebrukere. Men det er en ting som slår meg med en gang jeg ser ting som dette. Tiscali har i over ett år nå regelmessig voldtatt meg på de mest avskyelige måter (og de skylder meg i tillegg penger; lang historie...). Hvordan komme ut av alle tau og knuter teleselskapene har bundet oss opp i ved nåværende linjer for å bytte til nye? Kan garantere at det blir et lite helvete på jord å få til dét. Personlig tror jeg jeg har bundet meg til Tiscali 2mbit i sånn circa 2,4 millioner år fremover etter at de skal ha ny bindingstid hver gang jeg ber om å sette pris ned til hva de reklamerer for, bytte hastighet, flytting etc...

 

I bunn og grunn syns jeg det høres flott ut med høyere hastigheter, men noen bør snart slå hardt ned på hvordan disse selskapene oppfører seg ovenfor kundene sine. Hvis Microsoft kan stille i siktet til EU-domstolene, kan garantert også disse selskapene skytes på. Og nå kommer de med enda flere produkter som skal lokke og gjøre det vanskeligere for oss kunder, flotte greier!

 

forbanna svin er dem...

Lenke til kommentar
jeg bor 1593 m fra sentralen
Hvordan finer man ut hvilken sentral man tilhører og hvor langt man er fra den? Jeg går ut fra at du ikke har vært på tur med målebånd :p

Jeg lurer også på hvordan man kan finne ut hvor langt unna sentralen man er..

 

Noen som vet hvordan uthastigheten blir i forhold til nedlastingshastighet på ADSL2+ ???
ADSL2 kommer i tre versjoner: ADSL2, ADSL2+ og ADSL2++. Standard ADSL2 gir en båndbredde på opptil 12 Mb/s. ADSL2+ øker kapasiteten til opptil 3 Mb/s oppstrøms, og hele 24 Mb/s nedstrøms, mens ADSL2++ kan gi hele 48 Mb/s nedstrømskapasitet.

Download: økning fra 8 000 kbps til 25 000 kbps

Upload: økning fra 864 kbps til 3 000 kbps

 

 

IP-telefoni tilbudet er egentlig ikke så værst..

Har samlet inn pris info Telenor vs NextGenTel, tenkte kanskje noen var intr i å se prisforskjellen..

 

FASTTELEFON

2 minutter Telenor:

0,59 + (0,21 * 2) = 1,01 kr

30 minutter Telenor:

0,59 + (0,21 * 30) = 6,89 kr

Inntil en halvtime med NextPhone:

0,98 kr, 0,78 eller 0,58 kr

Hva koster det etter en halvtime?

 

MOBIL

1,18 kr Telenor Til Telenor's nett

1,62 kr Telenor Til NetCom's nett

1,84 kr Telenor Til Tele2's nett

1,89 kr Telenor Til Teletopia's nett

1,29 kr NextPhone Til mobil uansett leverandør 128,-

1,09 kr NextPhone Til mobil uansett leverandør 148,-

0,99 kr NextPhone Til mobil uansett leverandør 198,-

 

Det vil si at det fortsatt er billigere for enkelte å ringe fra mobil til mobil!

 

Hva koster det med de andre IP-telefoni leverandørene?

Telio er vel egentlig billigere siden de sier de skal være garrantert billigst på mobil og fasttelefon skal være gratis!

Endret av BeachDumb
Lenke til kommentar
jeg bor 1593 m fra sentralen
Hvordan finer man ut hvilken sentral man tilhører og hvor langt man er fra den? Jeg går ut fra at du ikke har vært på tur med målebånd :p

Jeg lurer også på hvordan man kan finne ut hvor langt unna sentralen man er..

 

Noen som vet hvordan uthastigheten blir i forhold til nedlastingshastighet på ADSL2+ ???
ADSL2 kommer i tre versjoner: ADSL2, ADSL2+ og ADSL2++. Standard ADSL2 gir en båndbredde på opptil 12 Mb/s. ADSL2+ øker kapasiteten til opptil 3 Mb/s oppstrøms, og hele 24 Mb/s nedstrøms, mens ADSL2++ kan gi hele 48 Mb/s nedstrømskapasitet.

Avstand til sentralen finner dere ut i kapaks, fikk vite min avstand av agvg her på furumet, dere kan sikkert ta å sende en pm med telefonnummer så skjekker han det for dere. Sikkert mange andre som har tilgang her og :yes:

Forøvrig så bor jeg 1464 meter fra sentralen :w00t:

Lenke til kommentar

hmm.. vet dere hva? Nesten som å banne i kirka det her, men jeg trenger ikke 20mbit.. jeg kan klare meg med 2mbit hver vei... det hadde vært perfekt...

 

Så sant man ikke sitter med dc++ time ut og time inn, så er båndbredde skikkelig oppskrytt... ett firmanettverk med masse brukere eller ett stort lan kanskje, joo, men til vanlig brukertrafikk trenger man ikke all verden..

 

Og dessuten er telios ip-telefoni tjeneste glimrende, har brukt de i 3 måneder og aldri hatt noe problemer.. meget billig å ringe da :p

Lenke til kommentar

Helt enig, jeg trenger egentlig ikke 20Mbit/sec. jeg får aldri brukt den båndbredden anyway, og selv med 2mbit kan jeg streame så-og-si hva som helst.

 

Gi meg 5Mbit/2Mbit så er jeg godt fornøyd en lag stund fremover.

Gi meg 10/10 så er jeg ekstatisk ^_^

 

Når du passerer 2mbit punktet, så er det mer pingtider og upstream som er viktigere. Ihvertfall i mine øyne. Så lenge linjen ikke er delt på mange mennesker, og bruker til privat bruk.

 

Jeg har ikke hørt noe om ADSL2 før akkurat nå. Hvor kan jeg lese mer om dette? Både teknologien og hva som kan forventes av priser osv. når det lanseres...

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...