Gå til innhold

NextGenTel: ADSL2+ til høsten


Anbefalte innlegg

Forthcoming ADSL2 and ADSL2+ gear will interoperate with existing ADSL equipment, allowing carriers to roll out new high-speed services while gradually upgrading their legacy infrastructure.

 

Tror dette betyr at de vil oppgradere de gamle ADSL sentralene etterhvert, samt nye vil gå rett på ADSL2+(forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh... jeg sitter 1.3 km fra hovedsentralen i Bergen. Jeg har hatt ngt fra den dagen de bygget ut her, men har aldri vært over 6314 Kb/s nedhastighet på min 8 Mbit. Om rekkevidden er bedre på Adsl2+ så er jo det det jeg har ventet på. Når en passerer 2 Mbit er opphastigheten og responstiden det viktigste for at linjen skal "føles kjapp" Hjelper lite å sitte på f.eks en 4 Mbit med 256 Kb/s opphastighet :)

 

Noen som vet om problemet med ACT pakker nå er eliminert på adsl2+?

Lenke til kommentar

Jeg har lenge etterlengtet i det hele tatt ngt . Og til min store forandring , kunne jeg faktiskt få adsl fra ngt . Men det var ett elendig tilbud . Så holder meg til www.directconnect.no sdsl . Meget fornøyd . Betaler nesten 1100,- mnd . Som merkes på kontoen . Men er verdt det. Når det gjelder upload og download . Kan sende fullt ut på 230 kb/sek , og laste ned like fort samtidig . Det ble en drøm for meg , som alltid har hatt adsl . Men hvordan blir det med prisene på adsl2 + osv . ?

Om jeg kan få adsl fra ngt , kan jeg da få adsl2 og ? Kunne det ikke vært noen fra ngt her inne på forumet , slik at de kan svare på evt spm. fra folk her inne .

Irriterende at noen folk rundt om i landet kan få 10/10 linje . Sandefjord får ett nytt tilbud , hadeland er de igang . lyse levere på vestlandet . Men hva med oss andre steder ? Sikker på at sentraler omkring i landet har kapasitet og muligheter til å gi oss alle skikkelig bredbånd .

*misunner svenskene med 100/100 linja* :hrm:

Men opp med :thumbup: for ngt , hvis de kan satse andre steder enn bare der sentralene fortsatt har mulighet for 8 mb sentraler . Tenk litt på oss som ikke får mer enn 2 mb .

Lenke til kommentar

Mitt forslag til mulig tilbud :

25 mbit/3 mbit :love: for de første 30 gigga pr mnd og så 2 mbit inn og ut for resten av måneden.. Da kan vel prisene bli levelige på maks mbitten :-)

HÅPER min DSLAM takler adsl2 :-( orker ikke å vente 3 år som sist.. :scared: :

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
Mitt forslag til mulig tilbud :

25 mbit/3 mbit :love: for de første 30 gigga pr mnd og så 2 mbit inn og ut for resten av måneden.. Da kan vel prisene bli levelige på maks mbitten :-)

HÅPER min DSLAM takler adsl2 :-( orker ikke å vente 3 år som sist.. :scared: :

Skal ikke ha noen nedlastningsgrense nei!!

 

Den er vi ferdig med.

Lenke til kommentar

Mitt forslag til mulig tilbud :

25 mbit/3 mbit for de første 30 gigga pr mnd og så 2 mbit inn og ut for resten av måneden.. Da kan vel prisene bli levelige på maks mbitten

 

Gal mann ??

 

 

Nei. Det blir umulig . Lukter telenor lang vei . Huff. Jeg laster ned snitt 150 gb måneden . Da blir jeg like godt der jeg er , hvis det skulle blitt noe lignede .

Lenke til kommentar

Synes Ip telefoni tingen til ngt sucka max!! :thumbdown: Koster jo pinnadø 5 ganger så mye å ringe til fast telefon som med Telenor! Hva er da vitsen? Å uansett, jeg er nu mer spent på prisene til adsl2+(+) en jeg er på hvor mye båndbredde jeg kan få max. Det er vel egentig prisene som begrenser folks båndbredde inn i di tusen hjem. Nå er det bare å krysse fingrene å håpe at det kommer så snart som mulig. Men skepsisen min er stor!

Lenke til kommentar
Noen som vet om problemet med ACT pakker nå er eliminert på adsl2+?

detter er ikkje noe problem med adsl som teknologi i seg selv, bare det at routeren til ngt ikkje er intelligent nok til å prioritere små ACK* pakker i upstream kø'en..

 

det er jo veldig tillat å tro at ngt nå oppgradere routeren for å takkle den økte båndbredden og da skaffer nok resurser i routerene til å få på plass noen ordentlige kø ordninger .. dog det er tillatt å både håpe og tro, er vel det vel mer realistisk å la være...

 

og siden vi er inne på temaet, noen som vet om ngt sine routere tar hensyn til TOS feltet i pakker?

 

*) regner med du mente acknowledgement pakker eller hur i alle dager man skriver det

Lenke til kommentar
Snicker: Tror du skal lese prisene en gang til, prisen på fasttelefon er for 30 minutter, IKKE per minutt. Lett å ta feil der.

Så selv om du ikke ringer 30 min så må du betale 0.98 kr?

jaja uansett om dette sikkert var feil, hvor mye er bare de faste kostnadene telenor tar fra deg hver måned bare for å være kobla opp mot de? Er vel en del ringetid å hente her for de penga

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er vel ikke NGT som var først ute med dette som det står i artikkelen, er vel heller NGT som svarer på FM sin pressemelding angående akkurat ADSL2, + og ++: Link.

Men genialt at flere ISP'er kommer med dette :) Mere press på de som har planer om dette, så de fullfører og presser prisene ;)

Skulle bare ønske noen kom med skikkelige VDSL linjer også..

VDSL blir for dyrt for isp forhandlerne det er nange som har droppa det for eksempel FIRSTMILE

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...