Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

clubzoda - Tror ikke det vil virke med sånne pistoler da...

 

Plater av glass eller plexi og et speil kan gi skygger eller dobbel bilde, tror det er best å se rett på skjermen som orginalen er. men brukes vanlige 50hz TV'er til sånne maskiner? Skulle tro det ble litt flimrete å stå nært :hmm: ?

Lenke til kommentar

hoax: hvorfor skulle ikke pistoler funke via speil. den bruker jo lys, som blir reflektert i speilet å videre ned til skjermen. om det funker i praksis er jo en helt annen sak, men teoretisk burde det det.

 

ang. skjerm, skal jeg ikke begi meg ut på det, da jeg rett og slett ikke vet. med med rett type frontglass/speil vil du ikke få dobbelt bilde/skygge. vet helt sikkert at noen arcademaskiner bruker den løsningen.

Lenke til kommentar

Først av alt; Takker så mye for alle deres positive og konstruktive tilbakemeldinger, gøy å holde på når responsen er slik! :yes:

 

Keep'em comming!

 

 

Så svare på et par spørsmål.......

 

 

Det som hadde vært fett var om du fikk den lakkert slik at den så mest mulig ut som en slik maskin. Med farger her og der. litt bilder osv.

Det er planen det, tenker meg matt/ru svart med endel figurer og motiver fra forskjellige spill malt/trykket på sidepanelene. Kan jo bli en utfordring å male noe slikt!

 

 

 

angående problem med høyt tyngdepunkt: hva med å legge skjermen flatt, slik som på bildet.....
Det er jo en ikke så dum løsning, men hovedproblemet vil være å finne et program som speilvender spillene. Jeg tror forresten en lyspistol vil fungerer utmerket selv om den går via et speil.

 

 

 

Hva har du tenkt til å ha på kontrollpanelet til slutt ? (du kan jo høre med ett trykkeri om de kan lage enten en plastfilm eller klistremerke som alle tekstene skal stå på som feks 1UPstart 2UPStart osv.)
Det er en tanke jeg skal ta med meg videre, men i utgangspunktetplanlegger jeg å male det selv. Ser for meg et type mønster som står i stil med resten av kassa. Problemet er nemlig at kantene skal avrundes, så et klistremerke/trykk ville blitt vanskelig å plassere skikkelig. Forklaringer til knappene skal stå på glasset/rammen som er rundt skjermen, slik som i originalene! ;)

 

 

 

Har du begynt på den eller ?
Scroll litt lenger ned! :p

 

 

 

Jeg ville nok brukt en PC-skjerm men...
Jeg tenker også det utifra et oppløsnings/kvalitetsmessig synspunkt. Men rent størrelsesmessig er det bedre/billigere med en TV. Der er en smule dyrt å skaffe seg en 27" PC-skjerm! :p Men jeg har en 20" stående så den skal inn i maskina til å begynne med så får vi se etterhvert om jeg finner en god, stor TV med klare farger og lite flimmer!

 

 

 

Da skulle det være klart for en aldri så liten oppdatering:

 

 

 

 

mini-DSCN0001.JPG

Jeg slang sammen en liten "testbenk" etter jobben igår slik at jeg kan prøvemontere og testkoble alle knapper og styrespaker til kontrollerkortene.

 

 

mini-DSCN0000.JPG

Denne 1:1 malen har jeg printet ut fra CAD fila. Den er satt sammen av 10 A4 ark, limt sammen til ett stort bilde. Gir en formening om hvor stort panelet blir.

 

 

Godteripakke fra USA er ankommet!

- Gjett om jeg var spent, som julaften og bursdag på en gang! :D

 

mini-DSCN4783.JPG

Gjett om jeg var spent, som julaften og bursdag på en gang! :D

Det komplette innholdet i pakken, MASSE brytere og fine farger! Jeg bestilte ekstra mange knapper slik at jeg har i bakhånd til eventuelle utvidelser eller nye prosjekter.

 

 

mini-DSCN4785.JPG

Et detaljbilde av Player 1 og 2 startknappene, dette er skikkelig "old-school" saker, gir en deilig, autentisk fornemmelse av spillehallen på 80-tallet å hamre løs på disse! :D

 

 

mini-DSCN4786.JPG

Spakene like så, ordentlige saker, autentisk "feel"!

 

 

mini-DSCN4790.JPG

Styrekula er robust og solid, skal bli gøy å fyre opp en bowling eller golf simulator med denne!

 

 

Jeg har altså, som dere ser, ikke gjort stort på byggefronten, men testbenken skal jobbes hardt med i morgen, forhåpentligvis kjører jeg jonfruturen i morgen kveld/natt!

- Jeg må bare til byen for å skaffe meg et 28mm bor og 70 kabelsko først!

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

hehe... joy of zipstick's..

 

nok en gang genialt bidrag fra DrSpawn... skreiv ett innlegg i sta, men det forsvant (?) kan jo ha noe å gjøre med at klokka er halv fem på mårran å gjøre :blush: HVERTFALL, for å komme med noe som kan være til hjelp, og kanskje er litt mer on topic...

 

TV - speil tanken, kom til å tenke på lcd skjermen som er kobblet til dvd spilleren i bilen min når dere kom inn på det.... den skjermen har støtte for å kjøre bildet speilvendt gjennom funksjoner i menysystemet den har... om DEN har det, må det jo være tv'er der ute som også har det..? kan ikke huske å ha sett det i farta, men vil tro det er værdt å se etter med tanke på hvor mye tryggere den ville stått på bakken... :) så er det vell også mulig å gjøre bilde noe større gjennom en speil refleksjon på en eller annen måte ? eller er det jeg som burde vært i senga for lenge siden nå...

 

Hvertfall, tviler på du trenger det DrSpawn, men for sikkerhets skyld... Lykke til! :thumbup:

 

NÅ er det natta...

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...