Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette må være ett av de største prosjektene ever på OK.no...

He! Joa ikke mange kabbinetter på nesten 2 meter her nei, du sier no der! :p

 

Vær så snill, si at du bor i Trondheim, jeg er NØDT til å få teste denne! 

:D Jeg får lage et skikkelig Arkadeparty når jeg er ferdig, men det blir i Oslo altså! ;)

 

 

Lov meg at du ihvertfall legger inn Street Fighter, Metal Slug og en usensurert versjon av Mortal Kombat på den, de tre beste arkadespillene ever i min mening 

Geniale spill, helt enig! Av andre favoritter kan nevnes; Double Dragon, Golden Axe, 1942, Out Run og Turtles! :)

 

 

Når det gjelder planene er jeg egentlig litt overasket over at du forsøker å få det såpass likt de gamle arkadespillene. .......... Jeg antar at du ikke leser dette som noe som helst kritikk, det er jo ikke ment slik i hvert fall! Det er bare litt "idèmyldring" omkring mulighetene.

Bare glad for slike tilbakemeldinger, det er de som kan tilføre prosjektet noe nytt, så kjør på!

 

Jeg ser absolutt hva du mener og har hele tiden sett på løsninger som kan gjøre maskinen unik og mer "moderne", men som du nevner selv, det er absolutt nostalgien som skal stå i fokus her. Men for eksempel tastaturskuffen er jo et nytt element. Det kan godt være det dukker opp løsninger etterhvert, men det må bli på innsiden, den skal SE klassisk ut i hvert fall!

 

 

Blir det hovedsaklig kryssfinèr du skal bruke? Har du mye erfaring med snekring?

Den skal bygges i MDF som er en "tung"/kraftig utgave av sponplater, de brukes ofte til høyttalerbygging. Kontrollpanelet skal utformes av en heltre bjerkeplate. Jeg har snekkret endel ja, drevet mye med oppussing av gamle hus bla bygging/ombygging av endel kjøkken og badeinnredninger.

 

 

Men hva med å bare felle inn en ps2 port bak i kassa eller noe til tastaturet? Så blir det enda mer autentisk... Du skal jo - som du sier - ikke bruke dette så ofte uansett? 

Joda det er jo en mulighet, men den skuffen vil nesten ikke synes når den er lukket, så jeg bekymrer meg ikke for at den vil ødelegge for den autentiske "looken".

 

 

Mangler en liten ekstern, men essensiell ting, en bar stol  du kommer til å trenge en.

Hehe! - Neida, den sto bare borte i et hjørne! :p

 

mini-MAME_Scene_02.jpg

 

 

Er det ikke noe som heter RAINE også?

Stemmer det. RAINE er en tilsvarende arkade emulator, men med et mindre reportoar, på det nåværende tidspunkt kan den emulere 4 forskjellige CPUer.

 

 

Fortsett å komme med konstruktive kommentarer! :yes:

 

 

-Audun

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar
offtopic: apropos pistol til Nintendo, hvis noen kunne gi meg en kort og fin forklaring på hvordan den funker, så hadde det vært kjempe bra. Har lurt lenge på det.

jeg VET ikke, men hvis jeg skal gjette, så er den optisk og tar "bilde" av skjermen, der du skyter....

Men hva tar den bilde av? Hele skjermen også regner den ut hvor langt fra kanten du traff. Den er jo optisk (regner jeg med) så den må sende ut lys som reflekteres tilbake... men vi tar dette en annen gang. Må ikke ødelegge worklogen med masse offtopic snakk.

Lenke til kommentar
Men hva tar den bilde av? Hele skjermen også regner den ut hvor langt fra kanten du traff. Den er jo optisk (regner jeg med) så den må sende ut lys som reflekteres tilbake... men vi tar dette en annen gang. Må ikke ødelegge worklogen med masse offtopic snakk.

Vet ihvertfall på visse typer gamle pistoler.

Når du trykker på knappen så blir hele skjermbilde i en farge, og "målene" i en annen. Pistolen leser av fargen, og sånn vet maskinen om du har truffet målet eller ikke.

 

Dette skjer veldig fort tror jeg.

 

NB: med forbehold om feilinformasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...