Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jo som sagt.. pistoler og timesplitters... :)

Absolutt! Det blir jo en enkel sak og koble på et par "gønnere" etter hvert, må finne ut hvor man får tak i slike først da!

 

 

 

apropos pistol til Nintendo, hvis noen kunne gi meg en kort og fin forklaring på hvordan den funker, så hadde det vært kjempe bra. Har lurt lenge på det.

Det stemmer at den "ser" hva den er rettet mot på skjermen, skjermen i sin tur sender et kort flash som viser objektet den er rettet mot. For en skikkelig forklaring ta en titt HER. (How Stuff Works er virkelig en genial sak!)

 

 

 

DrSpawn. jeg her hørt rykter om at du har søkt Elektroingeniør på HiO til høsten?

stemmer det?

Stemmer det ja, tenkte jeg skulle finpusse elektronikkkunnskapene mine litt! ;)

 

 

 

Kanskje du kunne lagd en coin-slot på maskinen, til å starte maskinen med?

Det er en ide jeg har jobbet med, men sliter litt med å få tak på noe slikt. Det selges diverse utgaver på nett, men disse er dyre og beregnet på utenlandske mynter. Jeg får titte litt rundt på loppiser og auksjoner da, kanskje ta kontakt med Rødekors sin spilleautomatavdeling!

 

Jeg fant denne:

183_94-1.jpg

 

 

He! Da øyner jeg håp for å finne den rette! :p

 

 

 

Å lage en dummy myntinnkast lignende slot i stål festet med poppnagler, skruer eller lim hadde vært kult ja.

Det er god ide med et dummy mynt innkast, skulle ikke være for vanskelig å få det til å funke. Det blir den "perfekte" sparebøsse, kan tjene noen grunker på forspiel også! :D

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Ingen dum ide! Skal titte litt nærmere på forskjellige løsninger.

Mynten trenger ikke lede strøm, den trenger bare treffe en liten mikrobryter som blir aktivert av myntens bevegelse.

 

Edit: Svarte litt for fort! ;)

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

synes det er bra du skaffer interesse blandt folk ved å ta imot forslag og ting du kan gjøre.. tenker spessielt på BeQuite der du lagde vote over dekorering av vindu! BRA!

 

(offtopic: av å ha hatt så populære inlegg/worklogs har du overraskende lite inlegg :) )

Lenke til kommentar

Det som var poenget med tegningen min, mynten ruller på den blå pinnen, som treffer den rød, og man har sluttet kretsen.

*skulle kanskje ha skrivd det i stad*

 

Hvis mynter hadde ledet strøm kunne du bare hatt en ledning på hver side, og kretsen hadde blitt sluttet når mynten var inni.

Lenke til kommentar

Heltre bjørk kontrollpanel høres bra ut (det skulle ikke være en benkeplate fra Ikea vel?)

 

Jeg tenker jo da umiddelbart på hvilke andre plasser du kan repetere det materialet for å få det til en gjennomført stil.. Med heltre bjørk ligger jo alt til rette for at du kan lage maskinen til en Arcade Deluxe med lyst heltre og f.eks chrome.

 

Skal du kle de mdf-platene med noe (kunstlær eller noe siden du nevnte høyttalere)?

Lenke til kommentar
...av å ha hatt så populære inlegg/worklogs har du overraskende lite inlegg...

 

 

Kvalitet foran kvantitet vet du! ;)

Neida, men jeg tenker meg alltid om to ganger før jeg poster, venter til jeg har noe skikkelig å komme med!

 

 

Hvis mynter hadde ledet strøm kunne du bare hatt en ledning på hver side, og kretsen hadde blitt sluttet når mynten var inni.

Jeg tror det er lettere å løse oppgaven med en mikrobryter, den kan koble inn ved meget lette berøringer. Er for eksempel mynten litt skitten vil den ikke lede strøm særlig bra, eller hvis den triller for fort forbi.

 

-Hehe! Dette blir knall!

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke det burde du ha en backup-knapp som du kan bruke når ingen er der. Og myntinnkast når venner er på besøk. Til finishen kan du bruker Snekker'n sin teknikk, hvis du har lest workloggen hans.

 

Da får du en ekstremt fin finish, eneste problemet blir vel pris og tid.

Lenke til kommentar

Uforskammet bra ide, igjen!

Der fikk noen og enhver noe å strekke seg etter, for ikke å si sitte klistra foran skjermen! Skal bli moro å se hvordan dette tar ivei, og ender! Hvem behøver vel TV, nå det finnes så mange og gode worklogs her! :thumbup:

 

DrSpawn: Jeg kan skaffe deg en barstol, om du trenger en.....

Lenke til kommentar

Ja, hva skal man nå finne på for å imponere liksom? Hva med å bygge en bilspillautomat, med seter, pedal, ratt og girspak. Eller en flysimulator :p. Nei, hatten av for deg nok en gang. Forbered deg på et besøk av en halv same når du får denne ferdig. Sånn ca. når har du "deadline"?

 

Edit: du kunne jo lagd denne også Quiet.. Får vel plass til en del kjølemateriale inni der, kan jeg tenke meg ;). Men det blir vel litt vel mye ekstrajobb, og når man tar i betraktning at det faktisk er en del lydeffekter i spillene, så koster det nok mer enn det smaker.

Endret av Halvsame
Lenke til kommentar

Helt genial ide! Jeg husker engelske Commodore Magazine en gang for lenge siden hadde en konkurranse der man kunne vinne en Double Dragon Arcade-maskin... Hadde våte drømmer om den *sukk*

 

Hva slags hardware har du tenkt å bruke? Blir det Via denne gangen også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...