Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par forslag, etter å ha sagt "jævla bra!" firehundreogåtteogførtigangerplussmoms:

 

Filserver? Ikke at det har noe spesielt der å gjøre, men det er i alle fall nok plass :-) Det tar seg av noe av maskinkapasiteten du får til overs også.

 

Kjøleskap? Du får sikkert plass til et lite hybelkjøleskap inni den der, og kjenner jeg deg rett klarer du fint å kamuflere det. Det teller positivt for balansen til maskina, og etterhvert negativt for din ;-)

Lenke til kommentar

Hey folkens!

Her er det fortsatt liv ser jeg, det er godt å vite! :p

 

Jeg er lei for den slappe innsatsen den siste uka, men, som de fleste har fått med seg er jeg på flyttefot. Det som de fleste ikke har fått med seg er at jeg i tillegg har brukket storetåa mi :mad: , skal ha min første skoledag på Ingeniørstudiet ved HIO på mandag og har en million skoleavsluttninger å delta på i forbindelse med jobben!

På toppen av dette har jeg et større arbeid foran meg med hjemmesiden og alle forumtrådene mine. Da jeg skal overføre alle filer til et nytt webhotell fra hjemmeserveren vår. MYE som må tenkes på og tas hensyn til i en slik operasjon.

 

- Men sånn utover det har jeg ikke så mye å ta meg til.... :D

 

Når det gjelder videre arbeid fremover så vil det nok ta en måneds tid til før jeg kan sette i gang for fullt med konstruksjon av selve kabinettet, jeg bor nå nemlig midlertidig på et lite rom før jeg kan flytte over sakene en gang i august. Før den tid vil jeg finpusse alt som har med software og hardware å gjøre og dessuten gjøre ferdig den endelige versjonen av kontrollpanelet.

 

 

 

Så mitt budskap til dere blir: Hold ut, jeg har IKKE lagt prosjektet på hylla, jeg må bare få unna et hav av andre oppgaver først! ;)

 

 

Så over til et par spørsmål fra dere!

 

 

......du har vel ikke solgt ideèn din vel?
He! He! Dett er nok ikke MIN idè, det er blitt bygget utallige MAME kabinetter som kopier av de gamle klassikerene før jeg begynte. Men man skal jo la seg inspirere av andre, det er slik nye ideer oppstår. En ny idè består bare av et sammenkok og en destilering av en rekke gamle ideer! ;)

 

 

 

Hva heter den emulatoren som du bruker? er på jakt etter en som funker til det meste...
Det er, som "Diablito2k" ganske så riktig påpeker, MAME. Denne emulatoren emulerer det meste av det som finnes av gamle, klassiske arkademaskiner. Er du på jakt etter emulatorer for consoller (Nintendo, SEGA osv.) eller andre computersystemer (C64, Amiga osv.) må du gå for enkeltstående emulatorer for hver av systemene. Jeg kjenner enda ingen emulator som kan emulere flere av disse systemene samtidig. Men mulig dere gjør.....?

 

 

angående fresingen av div. hull i "bordplaten". om du borrer først fra

den ene siden, og så snur platen når bare senterborret er kommet

igjennom,og så borrer videre, så skal du slippe "roser" i treverket.

Et godt tips som jeg skal ta med meg videre. Takk!

Jeg regner med at ikke problemet vil være like fremtredende når jeg skal jobbe med MDF, men skal være bevisst på det!

 

 

 

1) Skal du demontere alle de knottene og ledningene før du lakker?

2) Har du ikke skrytt på deg litt vel mange oppussinger av kjøkken og bad?

3) 80-tallet er tydeligvis lenge siden, for meg føles det som det var i går, men så er jo dette innlegget fra Mamma

Ja det må jeg si, en svært så hyggelig overraskelse, blei nesten litt imponert nå selv jeg! :p

 

1 - "Read the thread"! ;) Som jeg har skrevet, opptil flere ganger, tidligere i tråden, er dette bare en testversjon. Den endelige utgaven skal bygges av MDF plater (en type sponplater mye brukt til høyttalerbygging). Den skal selvfølgelig pusses og lakkes før jeg monterer knapper og annet utstyr.

 

2 - Hmmm.... nå skal ikke du komme her og komme her altså, kan raskt nevne: Et bad i Sviets og badet hjemme. Et kjøkken i Sveits og Kjøkkenet på hybelen på Hovseter (bygget fra grunnen av, dessuten lagt inn vann og avløp!) Til dette kan jeg legge; lettere oppussing av flere soverom og ikke minst totalrenovering av stue/Tvrom i Sveits!

Til sammen skulle dette bli endel, eller hva? :thumbup:

 

Sorry folkens hvis dette ble litt vel internt! :p

 

3 - Tiden akslererer i hastighet etterhvert som vi blir eldre ser det ut til! For meg er det et hav av tid siden jeg sto bøyd over arkademaskinene på Mossehallen etter svømminga, men husker fortsatt lukten av harskt pommes frittes fett som lå tungt over lokalet som om det var i går.....!

 

 

 

utrulog!!! hvordan kobler du den til tvenn?
Bruker vanlig TV-ut kontakt på skjermkortet, de fleste leveres med denne funksjonaliteten idag.

 

 

 

....Filserver? Ikke at det har noe spesielt der å gjøre, men det er i alle fall nok plass  Det tar seg av noe av maskinkapasiteten du får til overs også.

En genial tanke, jeg har nemlig vurdert å bygge meg et "lydfellekabinett" til serveren min så jeg jan ha den på rommet. Men den kan selvfølgelig bygges inn i ultiMAME! I tillegg vil dette hjelpe på tyngdepunktproblemet.

 

 

 

....Kjøleskap? Du får sikkert plass til et lite hybelkjøleskap inni den der, og kjenner jeg deg rett klarer du fint å kamuflere det. Det teller positivt for balansen til maskina, og etterhvert negativt for din ;-)

Nok en super idè, jeg skal vurdere det, må finne et mikrokjøleskap da. Kankskje en slik bilkjølebag fra Biltema. Men kan ikke ta for stor plass eller utvikle for mye varme i forhold til resten av innmaten i kabinettet.

 

 

 

En annen god ide er at hvis du har en eller annen konsoll, så kan du jo bygge inn den også.
Det er strengt tatt ikke nødvendig, da det bare er å installere emulatorer for de konsollene man måtte ønske å benytte.

 

 

 

er logo konkurransen offisiell??

I såfall kommer jeg med noen forslag

Jeg har ikke lansert noen logokonkurranse enda, men vi får se utover. Dere kan jo begynne å planlegge......! ;)

 

 

 

men har ikke Audun vært på flyttefot ganske lenge nå da?
Joda, men flytting er en laaaaang prosess. Alt skal ned i esker og bokser, den gamle leiligheten skal vaskes ned og alle feil skal utbedres. Den nye leiligheten (som selvfølgelig ikke de forrige eierene hadde vasket ned) skal vaskes ned, og ikke minst pusses opp! Så skal man finne ut av at man faktisk ikke her tilgang på bil den dagen alt egentlig skulle flyttes..... så må man finne en ny dag (forhåpentlig vis nå på Søndag) Så får vi håpe at alt klaffer da.....! :yes:

 

 

 

Da skulle de fleste spørsmål være besvart og de fleste situasjoner være forklart!

 

- Audun

Lenke til kommentar

Når det gjelder monitor, hva med dem på flipperspill.com?

 

Fra hovedsiden, tredje artikkel:

 

«03.06.04

Nye monitorer!

Vi har fått inn nye Intervideo monitorer. Vi har størrelsene 17 - 19 - 21 tommer i VGA/SVGA. Disse egner seg ypperlig til MAME prosjekter og nyere arkadespill. Er du interessert så ta kontakt. Bedre pris enn den vi har nå, finnes ikke! (2.500,- inkl mva).»

 

Det koster å være kar :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...