Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom til å tenke på noe... Når skjermen står såpass høyt så blir jo tyngdepunktet eeh høyt ja, tenk hvis noen skulle finne på lene seg mot "UltiMAME'n" Grøss :scared: Tippe og ka-pang så er nok den skjermen "førtids-pang-sjonert"

Bortsett fra skjermen så er det jo bare en stor hul kasse og veier nok ikke mye.

 

Tror jeg ville hadd enten veggfeste eller støttehjul hehe ... Just in "case" :roll:

Lenke til kommentar
Heltre bjørk kontrollpanel høres bra ut (det skulle ikke være en benkeplate fra Ikea vel?)....
Nope, som sagt fra Thaugland Trelastforetning. Det er en skikkelig solid plate bruker det til kontrollen for å få denne solid og slik at jeg kan forme den litt til.

 

 

.......Med heltre bjørk ligger jo alt til rette for at du kan lage maskinen til en Arcade Deluxe med lyst heltre og f.eks chrome....
Hmmm....! Jeg tro nok ikke det blir så mye trefinish, men kanskje krom er en mulighet, er jo temmelig 80's det da! :)

 

 

....Skal du kle de mdf-platene med noe (kunstlær eller noe siden du nevnte høyttalere)?
Jeg tenker å bruke litt av Snekker'n sin teknikk med grunning og et par lag lakk/maling, men speilfinish er ikke greia med arkademaskiner, her skal det være ru/kornete overflate.

 

 

DrSpawn: Jeg kan skaffe deg en barstol, om du trenger en.....
Ja det kunne jeg trenge, ta den med deg når du kommer for å prøve maskina da! (Har vel ikke vokst fra det vel! ;) )

 

 

 

Forbered deg på et besøk av en halv same når du får denne ferdig. Sånn ca. når har du "deadline"?

Velkommen skal du være! :yes: Deadline? Uff! ....når jeg er ferdig :p ....tar nok en stund ja, skal flytte om en to ukers tid så begynner nok ikke på selve snekkringa før det.

Fikk forresten sendingsbekreftelse fra Ultimarc idag så sakene kommer vel innen en uke, da kan jeg starte på kontrollpanelet!

 

 

Hva slags hardware har du tenkt å bruke? Blir det Via denne gangen også?
Neppe, siden det er såppas stor plass å boltre seg på inne i kassa kan jeg gå for noe større og mer robuste saker, skal som sagt titte igjennom delehaugen min og se om jeg ikke klarer å skarpe sammen en liten maskin! Hmmm...! Jeg har jo det 64 bits Gigabyte HKet jeg vant da....kan jo lage verdens kraftigste MAME emulator! :D

 

 

 

......Når skjermen står såpass høyt så blir jo tyngdepunktet eeh høyt ja, tenk hvis noen skulle finne på lene seg mot "UltiMAME'n" Grøss......
DET skal jeg tenke på, blir spennede å se, men mulig jeg må spandere et veggfeste på den ja, takk for tipset! :)

 

 

 

du trenger også høytalere på sidene og i toppen som det er på de fleste arkademaskiner.
Jeg har satt opp to høyttalere i de nåværende planene, det originale DD kabbiset inneholdt ikke flere. Og suround fantes vel ikke!

 

 

 

... kan du legge ut sketchupfilen så vi kan ta en nærmere titt ?

Seff! Her kommer den: UltiMAME.skb , bruk "Section Cuts" for å se innmaten. Kom gjerne med kommentarer i forhold til denne modellen og ikke minst, forandringer og forslag!

 

 

 

En liten "update" til slutt: Jeg har printet ut en 1:1 CAD av selve layouten og utformingen av kontrollpanelet. Denne har jeg så klippet ut slik at jeg får en mal jeg kan legge over bjerkeplata, kanskje jeg får kjøpt denne i morgen, kanskje.....!

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Jeg har mer troa på å legge inn noe tungt i bunnen av kassa (hørte jeg vannkjøling med schvæær tank? :D) for å stabilisere, enn å lage et veggfeste. Med et veggfeste binder man jo maskinen til ett sted, mens man med vekter vil ha mulighet til å flytte den uten større vanskeligheter.

 

Hoho, jeg leste litt feil, jeg trodde nesten du hadde skrevet ut en 1:1-utforming av selve panelet. Skulle gjerne sett den skriveren :p.

Lenke til kommentar
Hva slags hardware har du tenkt å bruke? Blir det Via denne gangen også?
Neppe, siden det er såppas stor plass å boltre seg på inne i kassa kan jeg gå for noe større og mer robuste saker, skal som sagt titte igjennom delehaugen min og se om jeg ikke klarer å skarpe sammen en liten maskin! Hmmm...! Jeg har jo det 64 bits Gigabyte HKet jeg vant da....kan jo lage verdens kraftigste MAME emulator! :D

Dr. Spawn: Hvis ikke, har jeg en Compaq Pentium 166MHz MMX som sikkert kan bli til nytte! :D

 

Når det gjelder navnet, UltiMAME, syntes jeg det var knallbra. Har veldig sans for denslags ordspill. Men når jeg ser på de første tegningene dine, ser jeg bare "MAME". Hva med å tilføye "Ulti" i rød, kursiv skrift, gjerne tiltet oppover. (Litt som "vice city" i GTA - vice city-logoen.)

Lenke til kommentar

flott prosjekt denne gangen også :yes:

 

angående problem med høyt tyngdepunkt:

 

hva med å legge skjermen flatt, slik som på bildet under. de fleste arcadekonsoller jeg har sett (har ikke sett allverdens, men men) bruker den løsningen, siden du da får tyngdepunktet lengre ned.

 

arcadekonsoll.GIF

 

bare en tanke

 

lykke til videre i allefall. uansett løsning :)

Lenke til kommentar

huh.. ser bra ut dette ja..

jeg har en stund tenkt på et lignendes prosjet, bortsett fra omvendt..

jeg har en gammel arkade maskin ståendes.. som virker (2 joystick, 6 knapper)

har lurt på å bygge en pc inni den

men jeg følger nok litt med på denne thread`en, ser om jeg får noen ideer.

 

keep up the good work! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...