Gå til innhold

Hva syns dere om bil-rånere, sånn generelt?


Luv

Anbefalte innlegg

Når man kommer med en Golf II med totalsotede front- og hekklykter, felger som er for brede for dekkene, et senkesett som får bilen til å skrape i bakken, vinduer som det er likt en svart plastpose forran, frontspoiler som er skeivt limt på, lim som har rent utfor frontspoileren og hele karroseriet er malt med husmaling

 

 

har lyst på den golfen :dribble:

 

med en god porsjon ironi :cool:

Endret av MAtroxX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@superseven; Så slik ser alle rånebiler ut ja..? Tør jeg spørre hvor ofte du er utendørs..?

 

Tror faktisk aldri jeg har sett en slik bil du beskriver. Heller ei sota framlykter.. Klart noen ser kanskje slik ut, men langt fra alle. Snittet på bilene har gått enormt opp de siste årene. Folk kjører nå BMW, Audi, Honda, Volkswagen osv. Det går vertfall i riktig retning.

 

@han med Helen; Sett Honda Prelude'n..?

Lenke til kommentar
@HalTan; Nå har jeg kanskje ikke lest alt her, men kan du si noe om hvorfor du syns det er stygt..?

Jeg synes det ser totalt tåpelig ut når man tar en gjennomsnittlig honda og gjør alt man kan for å få den til å se ut som en racerbil, pluss litt til. Ikke bare er det unødvendig (hva skal en gjennomsnittlig Civic med skjørt som raver 1 cm over bakken, firedobbel ostehøvel og gigantisk luftinntak i panseret?), det er, i mine øyne, rett og slett patetisk. Nå skal det sies at jeg føler akkurat det samme når det gjelder "PC-styling". For å gjøre det helt klart, og fortsette på eksempelet "PC-styling": Èn ting er å kjøpe et lekkert Lian-Li (uten vindu, vel og merke), utstyre det med matchende deler og skjerm i samme farge, en HELT annen ting er å kjøpe kabinett med cherrox-design, svært sidevindu, juletrelys og tribals over alt. Altså, det er forskjell på å "forskjønne" og den gjennomsnittlige stylingen. Det er kalrt det finnes pen "styling", em jeg har enda til gode å se en pent stylet bil, der stylingen faktisk er proposjonalt til bilen.

 

Problemet her er vel at du bare slenger ut en kort setning om at du ikke liker det. Ikke noe om hvorfor osv.

I tillegg vil jeg si du ikke en gang gidder å se saken fra andre ståsteder enn ditt eget. Klart vi kan være uenige, men det er lovlig å se saken fra andre kanter. Jeg er ikke homofil, men det betyr ikke at jeg ikke skjønner at andre gutter kan synes at gutter er sexy.

 

Det er kalrt jeg _skjønner_ det, men jeg synes fremdeles det ser helt dass ut. Noen liker at Volvoen fra tidlig 70-tall ser ut som et juletre, andre synes den er stygg nok som den er.

 

Det at du også generaliserer (eller hva fan du kaller det å si at man bare finner folk som styler biler og rånere i bygdestrøk og i trøndelag, for ja det har du sagt) hjelper ikke helt..

 

Det er ikke noe galt i å ta litt hardt i av og til, vet du. Akkurat som du ganske sikkert kan anta at det bor mange sosser i Bærum, eller i Holmenkollåsen, kan du anta det samme om rånere og Skien, Sør-Trøndelag og hvor ellers du vil hen.

 

:)

 

:)

Lenke til kommentar
Det er kalrt det finnes pen "styling", em jeg har enda til gode å se en pent stylet bil, der stylingen faktisk er proposjonalt til bilen.

Få opp øynene dine da... ;)

 

 

Det at du også generaliserer (eller hva fan du kaller det å si at man bare finner folk som styler biler og rånere i bygdestrøk og i trøndelag, for ja det har du sagt) hjelper ikke helt..

 

 

 

Det er ikke noe galt i å ta litt hardt i av og til, vet du. Akkurat som du ganske sikkert kan anta at det bor mange sosser i Bærum, eller i Holmenkollåsen, kan du anta det samme om rånere og Skien, Sør-Trøndelag og hvor ellers du vil hen.

"A radical is a man with both feet firmly planted in the air."

-- Franklin D. Roosevelt

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
@superseven; Så slik ser alle rånebiler ut ja..? Tør jeg spørre hvor ofte du er utendørs..?

 

Tror faktisk aldri jeg har sett en slik bil du beskriver. Heller ei sota framlykter.. Klart noen ser kanskje slik ut, men langt fra alle. Snittet på bilene har gått enormt opp de siste årene. Folk kjører nå BMW, Audi, Honda, Volkswagen osv. Det går vertfall i riktig retning.

 

@han med Helen; Sett Honda Prelude'n..?

Golf II er vel også en VW...? Og Bmw'ene som rånerene liker er i så dårlig stand at de har fått mer eller mindre "koselige" kallenavn som f.eks "Kebabtralle" og "Pakkisføner" (Bmw 3-serie cabriolet). I forrige Autofil så jeg en Mercedes 190-E som lignet på Golfen jeg nevnte tidligere.

 

drax_2505200257_jacky1small.jpg

 

drax_2505200233_jacky4small.jpg

 

Kul bil, ikke sant? :p Alle rånere's drøm!

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Golf II er vel også en VW...?

No shit, Sherlock.

 

Og Bmw'ene som rånerene liker er i så dårlig stand at de har fått mer eller mindre "koselige" kallenavn som f.eks "Kebabtralle" og "Pakkisføner"

Er vel ikke helt pga standen på bilen de blir kalt det da, men..

 

I forrige Autofil så jeg en Mercedes 190-E som lignet på Golfen jeg nevnte tidligere.

Om det var den som var på Strømstadtreff med bakvinge på høyde med taket, så så man bare bakenden. Bilen var ikke spes pen. Rutene var rulla ned så om de var sota vet du ikke og fronten så du ikke..:)

 

Og nei, den Volvo S70'en var ikke spes pen.. (om det ikke er en ombygd 850 eller 740)

Lenke til kommentar
Golf II er vel også en VW...?

No shit, Sherlock.

 

Og Bmw'ene som rånerene liker er i så dårlig stand at de har fått mer eller mindre "koselige" kallenavn som f.eks "Kebabtralle" og "Pakkisføner"

Er vel ikke helt pga standen på bilen de blir kalt det da, men..

 

I forrige Autofil så jeg en Mercedes 190-E som lignet på Golfen jeg nevnte tidligere.

Om det var den som var på Strømstadtreff med bakvinge på høyde med taket, så så man bare bakenden. Bilen var ikke spes pen. Rutene var rulla ned så om de var sota vet du ikke og fronten så du ikke..:)

 

Og nei, den Volvo S70'en var ikke spes pen.. (om det ikke er en ombygd 850 eller 740)

Det er en misshandlet 850.

Lenke til kommentar
"A radical is a man with both feet firmly planted in the air."

  --  Franklin D. Roosevelt

"A conservative is a man with two perfectly good legs who, however, has never learned how to walk forward. "

 

-- Franklin D. Roosevelt

:p Hehe... (Er ikke konservativ ;) )

 

Sånn at dere ikke misforstår; det finnes klare grenser for hvor langt man kan gå med styling før det blir stygt. Superseven's eksempel er et eksempel på å gå over grensen...

Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri vært noen fan av rånere enn når man har en bil som er vert å vise frem, det er morro når en HEL by vet om bilen din fordi den ser BRA ut. (vert fall alle i alderen 18-24år).

 

(skryte mod) det er tillfellet i prosgrunn, en audi 80 ombygd til nesten rs2 med 300hk, lys blå

seff er det en i familien min som eier den:P

den vannt 3 plass på et bil treff på liertoppen. med 5 pers i bilen holt vi følge med den råeste moddellen til susuki(husker ikke hva den heter), men vi ga oss på cs 230-250km/t (nettopp ferdig ombygd så vi hadde ikke speedometer, men det var en som lå i 150kmt som sa det var som å stå stille på en motorvei, han filma det hele)

(/skyte mod)

ontopic igjen:

det er greit med rånere bare de ikke er HEEEELT ekstreme...

Lenke til kommentar

Jeg synes enkelte går litt for hard ut mot BMW. BMW er ikke lenger en "pakkistralle" som dere ønsker å kalle det. Sannheten er at de fleste "pakkisene" i dag kjører Audi, WV, MB, og mange andre biler.

 

Kall meg entusiast. Jeg er ingen råner men har mer eller mindre i hele mitt lange liv vært en BMW fanatiker.

 

MEN, jeg skal være rimelig enig om at E30 serien (gamle 3 serien, før 1990), med sota ruter m3 emblem osv, er rimelig harry. Det er ikke til å skyve under en stol. Men en original 325 / 328 (og seff M3), E30 modellen er pen og se på.

 

Selv er jeg eier av en litt nyere bil, E36 og er rimelig fornøyd, men for OFTE høre det, av andre mennesker at det er en kebabtralle osv..

Dette har jeg igrunn sett meg rimelig lei av, siden våre kababvenner ikke er den største andelen av BMWer mer.

 

Så det så,

 

edit. Har også hatt en E30, 328 som var gammel, og de fleste vil automatisk vil definere som harry. Men den var original og rimelig sprek. Aner jeg litt missundelse?

Endret av tøs
Lenke til kommentar

Til deg som lurte på hva slags motor jeg skal ha i Volvo'en min.. Det blir en B21ET, med Intercooler etter hvert.. Har den ståendes for å gå over den nå.. 155 hester slik alt henger sammen.. Hvor mye mer kan jeg håpe på med Intercooler og racingfilter?

 

Angående 18" på 240 tenkte jeg å kopiere det han karen (husker ikke hvor han var fra, men han hadde en utrolig flott grønn 240.. vært i motorsport en del ganger..) gjorde med bilen sin for å få pressa på 18".. Skal prøve å ta kontakt med han og høre hva som må gjøres.

 

Jeg droppet neonlys da.. Med porto på $141 og norsk importavgift så kunne jeg droppe det!

Derimot har jeg investert i skikkelig LED utstyr.. Skal poste bilder her når jeg får det på.. Tror jeg blir første i norge på akkurat det der.... Klart, med prislapp på godt over 8000 er det ikke noe en hvemsomhelst-råner koster på jetta'en sin en torsdagskveld.

 

Og du som protesterte på at jeg ikke koster på bilen noe??

Bilsteindempere, sportsbremsekit, skjult bur, rustsveising og lakk får duge.. Jeg har ikke store planer om å kjøre på Gatebil med bilen.. Jeg har bil som hobby samtidig som jeg bruker den til jobb.. Så en mellomting får klare seg..

 

OG TIL SLUTT: Alle dere som klager på at folk styler bilene sine.. De ekstrem-bilene dere klager og syter så jævlig på... Tror dere virkelig noen kjører rundt i de der?!?!

De bilene er laget som reklame for styling produsenter.. Og de som eventuelt kjøper den typen styling bruker kun bilen sin til utstilling.. Fatter bare ikke hva som er galt med dere jeg.. Gidde å sitte her å klage på sånt? Greit nok at dere heller bruker pengene deres på å kjøpe det nyeste og feteste skjermkortet til dataen slik at dere får klemt ut ett par extra frames når dere spiller CS, men prøv å forstå at ikke alle kan være så fordømt intressert i å henge foran dataen rett som det er! Nei da er det jaggu en sunnere hobby å drive med bil.

 

Men akkurat på det med å plukke opp fjortis-jenter så er jeg helt enig da.. Det er fy fy.

 

LENGE LEVE STYLING OG TUNING.

Lenke til kommentar

Det er lett å se på HalTan's anti-styling innlegg at han ikke er autofil. Men det er forskjell på gatebil og rånebil. Gatebiler er proffesjonelt stylet og er bygget for å gå fort, som f.eks Dahlback-golfen, eller Mustangen på Goe in 60 seconds. Sistnevnte har 350hk som standard, på filmen er den trimmet til 775hk (uten NOS) og har fått omfatende styling og NOS. Jeg tror de fleste Autofile som er født etter 1975 liker styling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...