Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er Nextgentel søsteren til UPC?


Anbefalte innlegg

Begynner å lure på om Nextgentel tar samme retning som UPC jeg? Sitter på vent til du blir kastet ut og når du først kanskje kommer igjennom etter mange mange timer påvent. Så sier de en ting og gjør noe helt annet, så starter det hele på nytt igjen og igjen!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En litt morsom historie:

 

 

Bestillte meg bredbånd fra UPC i september 2000 etter at jeg ble oppringt fra en kundekonsulent fra UPC. Fikk da beskjed om at jeg kunne hente modemet og gjør det selv pakken på en eller annen tv-sjappe på østkanten.

 

Prøvde så i noen dager å få det til å virke, før jeg kontaktet support, hvor de konstaterte at jeg faktisk ikke kunne få bredbånd. Dette var ikke tilrettelagt i mitt nabolag i det hele tatt.

 

Fikk så min første faktura fra UPC i desember. Tok da kontakt og lurte på hvorfor jeg ble faktuert for en tjeneste som jeg ikke engang kunne få. Ble da fortalt at jeg ble fakturert fordi jeg fortsatt hadde modemet.

 

Sendte så en mail til kundeservice hvor jeg spurte om en adresse hvor jeg kunne sende tilbake modemet.

Etter 3 uker fikk jeg svar om at jeg kunne sende tilbake modemet, men at ansvaret var mitt dersom det skulle bli ødelagt. Emailen inneholdt ingen adresse.

 

Sende en ny mail hvor jeg forespurte adresse, og fikk svar etter ett par dager.

 

Sendte så modemet tilbake med Norgespakke slik at jeg hadde sporingsmuligheter og forsikring.

 

Så, 1 måned senere mottok jeg nok en faktura fra UPC. Nå hadde den vokst til 3235,-

Sendte en mail hvor jeg lurte på hvorfor jeg fortsatt ble fakturert. Og de svarte noen dager senere med at det var fordi jeg fortsatt hadde modemet.

 

Jeg henviste da til sporingsinfo fra Posten, hvor det sto at pakken var mottatt av UPC.

 

De svarte med at pakken ikke var mottatt, og at jeg burde ta kontakt med Posten.

 

Så saken nå er at jeg fortsatt blir fakturert for en tjeneste jeg fortsatt ikke kan få, som i utganspunktet oppsto fra feilaktige opplysninger fra en kundekonsulent hos UPC. Og pakken finnes ikke lenger.

 

JIPPI!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 09:41, eldorado2097 skrev:

En litt morsom historie:



Bestillte meg bredbånd fra UPC i september 2000 etter at jeg ble oppringt fra en kundekonsulent fra UPC. Fikk da beskjed om at jeg kunne hente modemet og gjør det selv pakken på en eller annen tv-sjappe på østkanten.


Prøvde så i noen dager å få det til å virke, før jeg kontaktet support, hvor de konstaterte at jeg faktisk ikke kunne få bredbånd. Dette var ikke tilrettelagt i mitt nabolag i det hele tatt.


Fikk så min første faktura fra UPC i desember. Tok da kontakt og lurte på hvorfor jeg ble faktuert for en tjeneste som jeg ikke engang kunne få. Ble da fortalt at jeg ble fakturert fordi jeg fortsatt hadde modemet.


Sendte så en mail til kundeservice hvor jeg spurte om en adresse hvor jeg kunne sende tilbake modemet.

Etter 3 uker fikk jeg svar om at jeg kunne sende tilbake modemet, men at ansvaret var mitt dersom det skulle bli ødelagt. Emailen inneholdt ingen adresse.


Sende en ny mail hvor jeg forespurte adresse, og fikk svar etter ett par dager.


Sendte så modemet tilbake med Norgespakke slik at jeg hadde sporingsmuligheter og forsikring.


Så, 1 måned senere mottok jeg nok en faktura fra UPC. Nå hadde den vokst til 3235,-

Sendte en mail hvor jeg lurte på hvorfor jeg fortsatt ble fakturert. Og de svarte noen dager senere med at det var fordi jeg fortsatt hadde modemet.


Jeg henviste da til sporingsinfo fra Posten, hvor det sto at pakken var mottatt av UPC.


De svarte med at pakken ikke var mottatt, og at jeg burde ta kontakt med Posten.


Så saken nå er at jeg fortsatt blir fakturert for en tjeneste jeg fortsatt ikke kan få, som i utganspunktet oppsto fra feilaktige opplysninger fra en kundekonsulent hos UPC. Og pakken finnes ikke lenger.


JIPPI!!


Hahaha!!

Det høres akkurat ut som min historie! UPC fortalte bla oss at det de måtte fakturere oss så lenge vi hadde modem fra oss, selv om vi ikke var koblet opp etc. Vi har forresten hatt tekniker fra UPC 5 (fem!) ganger hos oss, uten at en dritt har blitt gjort (han ene påsto at vi måtte grave i hagen selv f.eks). Da de klarte å kutte vår gamle kabel gikk vi uten tv i ca 2 måneder, men vi fikk faktura like fullt. Tilfeldigvis var det en UPC-fyr i nabolaget som la en provisorisk kabel for oss.

Heldigvis fikk vi NextGentel i begynnelsen av påsken : )

Lenke til kommentar

At NGT kundeservice er vanskelig å komme gjennom på er riktig, men hvis du velger riktig tid på dagen, mellom 17.00 - 18.00 kom jeg rett gjennom....

Jeg flytta under abbonentsperioden og de fiksa alt helt fint og tilkoblingen er helt stabil.

 

De skrekkhistoriene dere hører, 1-3, er vel ikke mye av noen tusen.....

 

 

mvh Christian

Lenke til kommentar

Undertegnende samler opp en rekke slike saker for bruk i kommende artikler. Dersom noen har saklige historier og/eller synspunkt å komme med, så kan disse med fordel mailes til [email protected]. Legg de gjerne ut på forumet også dersom dette er ønskelig.

 

Alle bredbåndsleverandørene er selvsagt aktuelle, men Telenor, NextGenTel og UPC er vel de som er størst og har mest klager.

 

Personlig har jeg Telenor ADSL og hadde STORE problemer med installasjon av dette. Det tok faktisk 2 mndr før Telenor klarte å koble skikkelig i boksen+div og sende meg et modem som virket (etter 2 forsøk).

 

mvh.

Jan Aril Sigvartsen

Hardware.no

Lenke til kommentar

Quote:


Personlig har jeg Telenor ADSL og hadde STORE problemer med installasjon av dette. Det tok faktisk 2 mndr før Telenor klarte å koble skikkelig i boksen+div og sende meg et modem som virket (etter 2 forsøk).


 

Ja, jøss. Telenor er også ganske store syndere. Rett før jeg flyttet nå og bestilte NGT, flyttet han jeg delte leilighet med sitt Telenor-abo. Dvs. han sa at han ville flytte det den 22. mars. Dette var rundt to uker i forkant. Og hva skjer? Jo, nettforbindelsen blir brutt omtrent umiddelbart, dvs. så fort de hadde fått summet seg (et par dager etter). Dette skyldtes visst en feil, og gang på gang lovde de oss at det skulle være utbedret, men ingenting skjedde. Også der slet vi med at vi ble kastet av telefonen etter å ha kommet nesten først i køen. Det var også umåtelig frustrerende å snakke med en eller annen inkompetent 18-åring gang på gang, og på nytt (hver gang) forklare at ja, vi har satt i kontakten, og ja, for granskogen, det er DERES feil, og DERE har innrømmet det. Veldig mye tid gikk med til dette, og vi fikk aldri opp nettet før vi flyttet. Særlig frustrerende var det for han jeg delte leilighet med, som da hadde hjemmekontor, men selv var jeg også sykemeldt på andre måneden, så det var ikke veldig festlig. Så det er ikke nødvendigvis slik at Telenor har så umåtelig bra service heller, selv om man stort sett kommer igjennom.

 

LE

Lenke til kommentar

Nextgentel er best, raskest til lavest pris. Det stemmer at man blir kuttet ut etter mange minutter på vent hos kundeservicen deres. Jeg slet også med dette, men jeg sendte en mail, og da gikk det mye fortere. Jeg måtte til slutt besøke deres kontorer på Lysaker i Oslo for å rekonfigurere et Cisco-modem. Der ble jeg møtt av en hyggelig mann som tilogmed serverte meg ( lille meg, en liten nål i deres høystak ) vann, og problemet var løst på et blunk. ( altså ikke pga vannet, men modemet ble rekonfigurert ) . Og når du til slutt kommer gjennom til kundeservicen behandler de deg veldig hyggelig, enten det er han med ålesund-dialekt " trykk kjhhør, og skrrriv command" eller svensken "ping" eller han som baksnakker svensken " hører du han svensken eller, han prater jo så høyt". Ja, jeg har snakket med de alle. De klarte alltid å finne en løsning på problemene mine, og jeg mener de er veldig bevisste på god kundebehandling. Da det ble kjent at man ikke reelt får 640kbps, men rundt 560kbps pga forskjellige ting, satte nextgentel opp hastigheten til 710kbps, men dette nevnes ikke i markedsføringen. I realiteten vil det si at de økte båndbredden med ca. 10%. Nå ender vel det hele, etter utallige artikler hvor telenor og upc er omtalt negativt, med at veldig mange beveger seg mot nextgentels brebånds forbindelse. Velg nextgentel!

Lenke til kommentar

Nå skjer det ting her ja.... :grin:

 

Får 5 mnd. med høyere hastighet for at de kutta min gamle ADSL fra Telenor 1 mnd. før jeg var oppe med min nye linje fra NGT. siden jeg bestilte Delta så får jeg Echo (8032/864) for noe og 800 mnd. (Student tilbud) :grin:

 

Den som venter på noe godt..........

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 15:04, int20h skrev:

Alle bredbåndsleverandørene er selvsagt aktuelle, men Telenor, NextGenTel og UPC er vel de som er størst og har mest klage.


mvh.

Jan Aril Sigvartsen

Hardware.no


 

At de er størst er selvfølgelig også grunnen til at de får flest klager. De har flest kunder, og da blir det automatisk flere klager, og da virker det som de er dårligere enn de mindre leverandørene, men det er ikke nødvendigvis riktig. Hadde de små leverandørene hatt like mange kunder, ville nok de fått en stor økning i antall klager også.

 

UPC er den minste av disse tre i bredbåndssammenheng, men får allikevel mye klager. Så UPC er vel den store stygge ulven. Og det jeg leser her at man må betale for en vare man ikke får, bare fordi man har modemet som de har fått fordi UPC har lurt de til å tro at de kan få bredbånd er jo hårreisende. Og de som venter på at en installatør skal ordne det, og må betale selv om det ikke er i orden ennå, er SYKT! Boikott UPC. Det går ikke ann å behandle kunder slikt. Det er jo lureri!!!

 

Til dere som har skrevet det jeg nevner over her... ikke betal. Si at du tar kontakt med "TV 2 hjelper deg" og "Forbrukerinstruktørene" på NRK om de ikke bøyer seg for dine krav, og gjør det hvis de fortsatt nekter. Det er nettopp slike saker "TV 2 hjelper deg" liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...