Gå til innhold

DDR RAM 2700 eller 4200? Ingen som vet forskjell?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha mer minne til pc'en min men ser at det er mange forskjellige betegnelser å forholde seg til.

 

Hva er den store forskjellen på en brikke som heter DDR 2700, i forhold til den som heter f.eks DDR RAM 4200?

Har selv funnet ut at det er en god del i prisforskjell :D

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forskjellen er frekvens/speed.

2700 går på 333mhz, mens 3200 går på 400. Hva 4200 går på er jeg ikke sikker på, men det blir en del.

tallene 2700/3200 osv viser båndbredden. en 2700 brikke skal max klare ca 2700mb/sekund...

Vil det ha noen hensikt om jeg investerer i den billigste, kontra en dyr? Med tanke på spill o.l.

Lenke til kommentar

Det jeg hadde gjort hvis jeg var deg var å finne ut hvor rask ram hovedkortet ditt støtter. Hvis det støtter pc 3200 så er nok det smart å kjøpe... hvis du er en hardbarka intel overklokker så trenger du enda raskere ram en 3200... ellers så holder det lenge..

Lenke til kommentar
Jeg forstår det sånn at du skal installere minne i tillegg til det eksisterende. Da er det ikke vits å kjøpe noe som er raskere enn det som er der fra før, siden du ikke får nytta mer enn den tregeste brikka.

Det stemmer at jeg skal kun ha 512 i tillegg til de 512 fra før....

 

Står det kanskje på brikka alt jeg trenger å vite?

Det er ihvertfall denne PC'en, hvis det forteller deg mer.... http://www.hp-expo.com/productpdfs/dy000a_no_nor.pdf

Lenke til kommentar
Det jeg hadde gjort hvis jeg var deg var å finne ut hvor rask ram hovedkortet ditt støtter. Hvis det støtter pc 3200 så er nok det smart å kjøpe... hvis du er en hardbarka intel overklokker så trenger du enda raskere ram en 3200... ellers så holder det lenge..

He he.... med min tilsynelatende kompetanse lyser det kanskje kraftig gjennom at jeg hvertfall ikke er hardbarka intel overklokker :D

 

Men takk for rådet.

Lenke til kommentar
Det står i pdf'en at du har frontsidebuss hastighet (FSB) på 333mhz, det er det samme som PC2700 brikker.

 

Altså, hvis du ikke skal overklokke, trenger du ikke brikker spesifisert for mer enn 333mhz

ok. 1000 takk. :thumbs: Da gjør jeg det... sikkert det jeg har fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...