Gå til innhold

Eizo L885


Anbefalte innlegg

Hei Norge!

 

En hilsen fra Danmark :w00t:

 

Lækkert forum, og en masse gode artikler. Jeg leder efter en ny skærm, da min Sony 19" G400 (CRT) er ved at være udtjent.

 

Eizo L885 og NEC LCD2080UX+ er meget interessante. Jeg fik bestilt L885 i fredags, men Øivind var meget flink at fortælle at jeg skulle skynde mig at afbestille den, da panelet *MÅSKE* var blevet skiftet ud. Det er han ved at undersøge, og jeg glæder mig til at finde ud af, hvad der er sket med L885.

 

Tillykke med Nationaldagen, god fest! :p

 

Hilsen

Jeppe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er rigtigt at det kan have noget med udbud og efterspørgsel at gøre. Men efter at Øivind havde bestilt en L885 som IKKE var lige så god som den skærm, der vandt 20" skærmtesten, kunne man jo godt få på fornemmelsen at Eizo har skiftet panel.

 

Jeg tror faktisk godt de kan finde på at skifte paneler, da det jo kun er os nørder, der ved hvad det betyder :scared:

 

Glæder mig til at høre fra Øivind :hmm:

Lenke til kommentar

Eizo har visst ikke skiftet panel. Allikevel sitter vi i testteamet igjen med følelsen av at den vi hadde til test var bedre. Personlig velger jeg å beholde min. Etter litt bruk har jeg funnet ut at den er fullgod i en rekke spill jeg spiller mest, men at den fortsatt sliter litt i trackmania når man har med en skyggebil. Derfor lurer jeg på om dette skylder at det er en single DVI kabel som følger med.

 

At THG slakter den i film stiller jeg meg ufostående til da både testeksemplaret og mitt eget eksemplar har utmerkede egenskaper på dette området.

 

edit

Uten å ha dekning for min påstand vil jeg tro at produsentene enda har (hadde før konkuransen økte litt og priskuttet kom) veldig god fortjenestemargin på 20" skjermer, og at det slett ikke er umulig å tenke seg et kutt på 20% for å beholde konkuransedyktigheten.

Endret av enden
Lenke til kommentar
Det er ikke bra å bruke noe annet enn anbefalt oppløsning på LCD, men siden skjermkortet ditt ikke tåler det, så ikke kjør 1600x1200 heller...

Er fullstendig klar over ulempen ved å ikke kjøre nativ oppløsning på LCD. 1600x1200 går bra ved analog tilkobling, men ikke ved DVI.

Lenke til kommentar
Ta deg en runde eller to i TrackMania og post magefølelsen din her.

Nå har jeg prøvd TrackMania noen runder... Syntes bildet var bra jeg! La ikke merke til noen uregelmessigheter. Er det noe spesielt du tenker på? Skjermen jeg har brukt før er en tilårskommen 17" Eizo FlexScan F56. Mitt sammenligningsgrunnlag er kanskje derfor ikke det beste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...