Ni kon Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Skrevet 13. mai 2004 en annen ting: oppe i høyre hjørne har jeg en boks med adds by google - hvordan får jeg vekk denne? Orjanp: Jeg er ikke ekspert på dette områded
Zimon Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Tror ingen andre har nevnt dette før, i såfall så beklager for å gjenta meldinger. I tabbed browsing (fane arkene som viser sider) så kan man bruke 1 og 2 tallet til å bla frem og tilbake mellom fanene. Du kan også klikke tak i en av fanene og flytte rekkefølgen på dem. Når man f.eks går inn på www.vg.no eller andre sider som har en forside og mange artikler man har lyst til å lese. Trykk da CTRL + SHIFT og hold dem nede, bruk så venstre museknapp til å trykke på linker du vil åpne i bakgrunnen i nye fanesider. Merk at man kan nok ikke holde CTRL + SHIFT nede når man scroller med musehjulet. CTRL + musehjul = zoom ut/inn SHIFT + musehjul = Bla side frem og tilbake, merk at for frem så må man ha vært på de fremre sidene først. Derfor fungerer ikke scrolle med hjul når ctrl0shift holdes nede. Også en funksjon jeg elsker med Opera. Når det gjelder Java eller non Java så velg med Java første gang man installerer det, etterpå holder det med Non Java. Såfremt at det ikke er kommet nye Java versjoner, men det vil ofte Java be om å få oppdatert selv. Har selv opplevd det ett par ganger. Opera ruler (hehe, ikke sånn "fjortiss/hax0r" kommentar, hehe)
Zimon Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 en annen ting: oppe i høyre hjørne har jeg en boks med adds by google - hvordan får jeg vekk denne? Orjanp: Jeg er ikke ekspert på dette områded Ads by google øverst i høyre er grunnen til at opera er gratis. Det eller en banner annonse. Du kan velge selv. Ved kjøp av Opera som ikke koster all verdens så blir de borte + man får også med upgrades og slikt. Så når neste Opera 7.51 f.eks kommer så har man lisens.
eivindbirkeland Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 (endret) en annen ting: oppe i høyre hjørne har jeg en boks med adds by google - hvordan får jeg vekk denne? Opera har to reklamemodus. Den ene er en smal, tekstbasert "reklame-bar" som strekker seg i hele browserens bredde. Dette er vel det Opera kaller for "Ads by Google". Den andre varianten er den gamle, velkjente (store) gif-greia i høyre hjørne. Hvis du ikke vil betale for browseren, er det en av disse to som gjelder. [EDIT: Javel... Der brukte jeg for lang tid... ] Endret 13. mai 2004 av eivindbirkeland
eivindbirkeland Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 I tabbed browsing (fane arkene som viser sider) så kan man bruke 1 og 2 tallet til å bla frem og tilbake mellom fanene. Du kan også bruke CTRL+TAB eller CTRL+SHIFT+TAB.
Zimon Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 (endret) Du kan også bruke CTRL+TAB eller CTRL+SHIFT+TAB. Ahhh. Genialt at man får opp meny også da. Men så pleier jeg ikke å ha så alt for mange tabs oppe da, men kjekt å vite om den snarveien. Takker [Edit] Wohoooo, post nr 300. Bare måtte. hehe Endret 13. mai 2004 av Zimon
Ni kon Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Skrevet 13. mai 2004 surfet nå på litt godsaker:) Utrolig bra den zoomfunksjonen Høyre klikker -> åpne bilde så bare bruker jeg plussen Genialt. Noen som har et hett tips om et fansy skin? (drakt).
Radhoo Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Er det noen netbanker som ikke fungerer med Opera/firefox? Fokus bank fungerer ikke med Opera. De har heller ikke tenkt til å få den til å fungere med Opera heller med det første sier de...
el_cash Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Noen som har et hett tips om et fansy skin? (drakt). selv liker jeg SilverXP 2003 og Sofa King - fungerer både i 7.23 (og nedover) samt i nye 7.50. men en ting som er litt rart er at ingen har nevnt at opera 7.50 har støtte for rss-feeds - noe som definitivt er et stort pluss! feed-delen ser veldig bra ut og fungerer som den skal, vil absolutt anbefale bruk av denne!
Simen1 Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Jeg har akkurat teset ut Opera og Mozella Firefox. Førsteinntrykket er at Opera er ganske rotete, mye knapper og reklame. Firefox ser mye renere og enklere ut. Tidligere har jeg brukt IE med favoritter-menyten på venstre side og google toolbar. Har også ryddet menyene så jeg kun har 2 linjer med URL, menyer, navigeringsknapper og google-baren. Firefox har allerede en google-bar og alt jeg trenger på to linjer. Svært rent og pent design som sagt. Jeg har en stor mengde favoritter i mange kataloger og underkataloger så det er et must å kunne bruke disse videre eller importere de på et vis. Er det noen som vet hvordan man får inn IE-favorittene på venstre side som i IE ? (spørsmålet gjelder både Opera og Firefox)
Duke Soforth Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Fokus bank fungerer ikke med Opera. De har heller ikke tenkt til å få den til å fungere med Opera heller med det første sier de... Og med tanke på hvor lett det er å bytte bank, og hvor mange nettbanker som fungerer i Opera, hvorfor ikke da bare gi beskjed til Fokus om at "beklager, manglende støtte for Opera er for dårlig" og så bare bytte til en konkurrerende bank som antagelig også vil gi bedre vilkår på de aller fleste andre aktuelle områder?
Legion Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 (endret) @Simen1: for firefox så havner de under 'Importet IE favorites' annen løsning er å ekportere de fra IE til en html-fil, så importere den fra firefox btw, firefox-forumet er absolutt å anbefalle Endret 13. mai 2004 av Legion
Duke Soforth Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Er det noen som vet hvordan man får inn IE-favorittene på venstre side som i IE ? (spørsmålet gjelder både Opera og Firefox) Firefox (jeg kan bare den...): Denne importerer automatisk IE-bokmerker ved oppstart første gangen. Trykk Ctrl-B (eller velg View -> Sidebar -> Bookmarks).
ATWindsor Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 (endret) Jeg har akkurat teset ut Opera og Mozella Firefox. Førsteinntrykket er at Opera er ganske rotete, mye knapper og reklame. Firefox ser mye renere og enklere ut. Tidligere har jeg brukt IE med favoritter-menyten på venstre side og google toolbar. Har også ryddet menyene så jeg kun har 2 linjer med URL, menyer, navigeringsknapper og google-baren. Firefox har allerede en google-bar og alt jeg trenger på to linjer. Svært rent og pent design som sagt. Jeg har en stor mengde favoritter i mange kataloger og underkataloger så det er et must å kunne bruke disse videre eller importere de på et vis. Er det noen som vet hvordan man får inn IE-favorittene på venstre side som i IE ? (spørsmålet gjelder både Opera og Firefox) Fordelen med opera er at man kan konfigurere det nesten slik man vil, jeg har bare to linjer selv, og der har jeg stappet inn3 searchbars, ca 15 lenker, de viktigste knappene, og adressebaren. Dahle:Personlig synes jeg operas default-skinnet i 7.5 er ganske bra, ellers liker jeg Blues-m7, ikke fordi det er spesielt pent, men fordi det tar lite plass. Her er min: (ps 200k) Min opera Du trykker f4 og velger bookmarks, så får du de på vestre side. AtW Endret 13. mai 2004 av ATWindsor
Orjanp Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Når man f.eks går inn på www.vg.no eller andre sider som har en forside og mange artikler man har lyst til å lese. Trykk da CTRL + SHIFT og hold dem nede, bruk så venstre museknapp til å trykke på linker du vil åpne i bakgrunnen i nye fanesider. Det er også mulig å klikke på linker med rullehjulet. Da åpner siden seg i bakgrunnen.
insider Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Formaterte i forgårs og tengte jeg skulle legge inn opera isteden for ie irritert på ie fordi det klikker hele tiden. La inn opera og brukte det kansje i 2 timer - totaly adddicted ! klarer ikke ie lengere nå. eneste jeg ikke liker ved opera er at man ikke får opp tester som spedometert på itavisen - noe instilling for å få til dette ?
Tjohei Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Er det noen som vet hvordan man får inn IE-favorittene på venstre side som i IE ? (spørsmålet gjelder både Opera og Firefox) Vet ikke hvordan du får importert IE bookmarks, men måten du får lista opp bookmarks på venstresida i Opera er som følger: Trykk på Bookmarks i stolpen til venstre I menyen trykker du på: View -> Panels -> Panel placement -> Left og View -> Panels -> Panel selector placement -> Top Og under View -> Panels kan du klikke vekk alle panel'ene du ikke vil ha; jeg har bare bookmarks og transfers. Forøvrig enig i at Opera er rotete når du installerer det, men det er ikke så store innsatsen som skal til for å rydde opp.
el_cash Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 eneste jeg ikke liker ved opera er at man ikke får opp tester som spedometert på itavisen - noe instilling for å få til dette ? jeg antar at du lastet ned opera *uten* java?
Ni kon Skrevet 13. mai 2004 Forfatter Skrevet 13. mai 2004 totally addicted her nå. Men skulle ønske et litt mer "sommerlig" skin. En Kate Beckinsale skin eller no' i den duren Any ideas?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå