Gå til innhold

Millitæret neste, men er jeg den eneste her???


Lenny

Anbefalte innlegg

Siste dag i frihet.

Gi meg noen tips hvordan jeg kan dimme fortest mulig.

Slik at jeg kan komme tilbake til pc'en min og dette forumet fortest muig.

Men kom gjerne med noen trøste ord eller gode historier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Har en god en.

Sitat av en jeg kjenner:

" Me puler ikje gakk gakk'er her nede i kristiansand "

 

 

Vennlig hilsen En Ny Gakk Gakk Fra Vestlandet.

 

:sad: :sad: :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-08 00:03, Anders Leipsland skrev:



 

ROFL!!

En av de beste jeg har sett på lenge!

 

Sjøl dimma jeg fra HV for 8 år siden, og løp egentlig alt for lenge rundt i grønne kledebon!

Men dengang fantes vel ikke den site´n?

For ikke å snakke om i 1968. Lenge før internett så dagen´s lys!

Vurderer å endre nick´et mitt til "bestefar" her nå..... :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-04-08 00:20 ]

Lenke til kommentar

Tja, problemet er vel at hvis du nekter, saa dunker de deg inn i siviltjenesten.

 

Og der vil jeg anta det begynner aa bli koe. Det kan du sjekke ved aa ringe SiviltjenesteAdministrasjonen og forhoere deg om flyten i mannskapet.

 

Men hvis du absolutt ikke vil i militaeret, og du har mulighet for aa jobbe to uker paa, to uker av, blir sivilen gullfin.

Lenke til kommentar

Tips:

Da eg skulle inn (6 år sidan) så ringte eg til vernepliktsforvaltningen og spurde om dei hadde nokre festlege plassar eg kunne reise til. Jada, svarte den hyggelege mannen, og ramsa opp 13-14 plassar over heile landet eg kunne velge fritt mellom. Både sjø, luft og land(flest land), og alt frå samband til oppklesk til hangarsoper. Kunne også velge 6 mnd HV-utdanning.

Eg var da drittlei av skule og var tildels motivert for ein givande førstegangsteneste, så eg valde Sambandsbataljon i Indre Troms, 12 månader. Det viste seg å vere litt mindre lærerikt enn eg hadde håpt på, men eg hadde iallfall eit valg.

 

Så ved å vere litt frampå kan du i stor grad styre kva du skal gjere det året, i tråd med eigne interesser og behov for å vere i nærleiken av familie/'sjærste' (eller motsatt).

Lenke til kommentar

å grine seg ut av 1.gangstjenesten er utrolig feigt! greit nok at det er ganske jævli mens det pågår og at du bygger opp en enorm forakt for alt som lukter av befal - men tenk å gå glipp av en så utrolig god dag som dimmedagen etter 1 år i grønt (eller blått...), det gjør det nesten verdt all dritten, maset og slitet! tror jeg var i opphøya tilstand i bortimot ei uke etter at jeg kom hjem... DEILI!!

 

pc'en er heller aldri mer enn en perm unna :grin: og de som etterhvert har klart å skrive på seg flere tusen poster bare på dette forumet kan umulig ha vondt av litt avveksling!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 20:02, SirHartge skrev:


hoho.. Skal ikke være der så lenge:D



 

Det sa jeg også... Gjentatte ganger til og med. Var ikke så grusomt allikevel, spesielt ikke siden det tar ti minutter å kjøre hjem fra Madlamoen :smile:

 

Uansett skal jeg komme og lage helvete når du står vakt i porten.. hehe... Ikke tro jeg glemmer det! :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-04-15 21:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 21:56, zuperMensch skrev:


.....spesielt ikke siden det tar ti minutter å kjøre hjem fra Madlamoen :smile:


 

Da var jo du ufattelig heldig..

Jeg har bygd meg opp en teori om at de sender deg så langt vekk fra hjemmstedet som overhode mulig.. Bor du på sørlandet, må du til finnmark osv.. Jeg bor på Sunnmøre og må til Troms... Er det rart de må kutte ned på stabben i militæret når de må sende deg hjem gratis x antall ganger i året?? go figure...

 

[ Denne Melding var redigert av: SpACEmaN på 2002-04-18 14:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 14:49, SpACEmaN skrev:

Er det rart de må kutte ned på stabben i militæret når de må sende deg hjem gratis x antall ganger i året?? go figure...


 

Og spesielt med Braathens Best (i gamle dager). Ikke snakk om Back da nei :smile:

 

Ser forresten at det er 10 dager siden Lenny dro i forcen og enda ikke en oppdatering. Så da kan vi vel konkludere med at han er "fanget" :grin:

Lenke til kommentar

Hei!

Trur ein del folk har godt av militærtenesten...

Eg fekk utsettelse pga lærling...

Tenkte å gå vidare på skule..

Slik at får utsettelse eit år..

Ein kan nok studere så lenge at ein slipper militær teneste..

Men,trur at gjennomført militær teneste kan være positivt å ha med seg på eventuelle jobb intervju..

Elles så kjenner ein noen i militære med litt innflytelse slik at eg kan rådføre meg litt med han..

Elles så er det mulig at eg får ein jobb i militære pga. utdanninga mi..

Lenke til kommentar

Sett på makan til sytepave!

 

vil ikkje inn i force'n?

 

Vil du heller være hjemme hos mamma?

 

Utrolig mange av de som gjennomfører førstegangstjenesten i dag har ALDRI bodd hjemmefra før. De kan ikkje engang å vaske og stelle rundt seg. (Og nå snakker eg ikkje om forsvarets krav til renhold)

 

Forsvaret sender IKKJE folk langt pokker i vold bare for å være for jævlig.

Eg er fra Romsdal, og tjenestegjorde på Ørlandet, så kunne reise hjem med bil.

 

Dessuten lærer man massevis: respekt for våpen, skopuss(!), knyte slips(Det var slips på permuniforma til Luftforsvaret den gangen eg var inne. Veit ikkje om det er samme nå), bruke et strykejern, vaske og holde orden rundt seg, litt sunn fornuft ang. å labbe i skauen(ikkje i Luftforsvaret dersom du ikkje havner i LVA :smile: og mye annet...

 

Ok, så brøler sersjantene litt på rekruttskolen, men de biter ikkje...

 

PS: De som ikkje har brukt annet enn lette tennissko ol. har lov til å være bekymra siden studier tyder på at de er MYE MER utsatt for fotskader pga. marsjstøvlene. )

 

Hilsen en som tjenestegjorde 15måneder...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-18 15:01, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Trur ein del folk har godt av militærtenesten...


 

...ikke umulig. Jeg tok selv siviltjeneste( fordi jeg er en ynkelig mammadalt, seff ), men vil anta at det positive med militaeret er at man laerer seg disiplin, livets harde virkelighet, og at man kan hvis man vil.

 

Eller kanskje jeg bare vroevler.

Lenke til kommentar

Quote:


DrDoogie skrev (2002-04-18 15:12):

Quote:


On 2002-04-18 15:01, Mr.Hassan skrev:

Hei!

Trur ein del folk har godt av militærtenesten...


 

...ikke umulig. Jeg tok selv siviltjeneste( fordi jeg er en ynkelig mammadalt, seff ), men vil anta at det positive med militaeret er at man laerer seg disiplin, livets harde virkelighet, og at man kan hvis man vil.

 

Eller kanskje jeg bare vroevler.

 

hehe.. ok, her er det kvinnelige synspuktet :wink:

 

Generelt ligger gutter i tenårene bak jevnaldende jenter når det gjelder den mentale utviklingen (bare innrøm det.. gutter på 17 er mer barnslige enn jenter på 17). De fleste gutter jeg kjenner ble mye mer voksene og selvstendige i løpet av militærtjenesten. Militærtjenesten er guttenes mulighet til å ta igjen det tapte. Mange gutter jeg kjenner som har hatt utsettelse får ofte ikke det nakkeløftet før det har vært borte fra mamma et år.

 

Selvsagt er er det mange som har utsettelse pga utdannelse og disse flytter jo ut avhjemmer og vekk fra mor, men min erfaring er at likesinnede samles og den mentale tilstanden (barnsligheten) endres ikke før de blir "dyttet" i riktig retning.

 

Så, gutter; dere har godt av militærtjenesten. De som her prøver å få den slappeste tjeneste, dere kommer til å kaste bort et å av deres liv. Prøv heller å få en militærtjeneste som du kan ha nytte av senere i livet. Som mange har sagt her, du kan få mye gratis gjennom tjenesten (tilegne deg ferdigheter gjennom kurs o.l.) som du kan nyte godt av senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...