Gå til innhold

Millitæret neste, men er jeg den eneste her???


Lenny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huzzah. Hurrah. Jippi. Fikk innkallelse i dag, som egentlig skulle ha vært her i januar. Skal visst inn (igjen) i august. Supert. Gleder meg vilt og heftigt. NOT.

 

Kall meg gjerne "mammadalt" eller "pyse" eller "sytepave" eller hva dere nå vil, men jeg liker ikke militær-tjeneste fordi det rett og slett er slavearbeid i moderne form. Tvunget arbeid = slaveri. Du har ikke et ord du skulle ha sagt, du har med å gjøre det du blir fortalt, og gjør du ikke det - ja da blir det kakebu og reprimande. Eller fysisk avstraffelse i form av armhevinger/situps/løping/hopping/whatever. De påstår riktignok at dette IKKE er fysisk avstraffelse, men det er jo så iøynefallende at selv en 5-åring kunne ha fattet det. Du følger ikke ordre og TILFELDIGVIS må du ta 50 armhevinger sammens med sersjanten rett etterpå? tsk.

 

Tvungen militærtjeneste er forøvrig mot de internasjonale menneskerettighetene også, som Norge visstnok skal være for...

 

Og likestilling? Heh. Få meg ikke til å le. Likestilling i Norge betyr bare: Likt arbeid = lik lønn. IKKE at begge kjønn er likestilt i alt og alting.

 

Nei takk, militæret kan de som liker å slippe å ta sine egne valg her i livet gjennomføre.

 

PS! Til enhver som svarer på mitt innlegg med meldinger som "tenk på alt du kan lære/dra nytte av senere i livet, livserfaringa du får, lære å pusse sko" osv - det er ikke det saken gjelder. :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: Xoduz på 2002-04-19 13:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-19 13:43, Xoduz skrev:

...Du følger ikke ordre og TILFELDIGVIS må du ta 50 armhevinger sammens med sersjanten rett etterpå? tsk...


 

De har ikke lov til å "straffe" deg fysisk for ordrenekt. Har de gjort det, kan du anmelde de.

Derimot har de lov til å straffe deg med f.eks. kakebu eller bot. Tror også "felles fysisk avstraffelse" (f.eks. armhevinger) er lovlig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 14:59, SpACEmaN skrev:

Fikk akkruat inkallelse til Værnes for rekruttering og Maukstadmoen for tjenesetegjørelse.. 13 August..


 

Bare lurte..Værnes er Luftforsvarsplass mens Maukstadmoen er hærplass. Hvordan kan du være på luftrekruttskole og komme inn i Hæren? Hvis de ikke har forandret på ting siden 1983 da... :smile:)

 

Trond

Lenke til kommentar

 

Da var jo du ufattelig heldig..

Jeg har bygd meg opp en teori om at de sender deg så langt vekk fra hjemmstedet som overhode mulig.. Bor du på sørlandet, må du til finnmark osv.. Jeg bor på Sunnmøre og må til Troms... Er det rart de må kutte ned på stabben i militæret når de må sende deg hjem gratis x antall ganger i året?? go figure...

 

 

Tror ikke det; hvertfall ikke før i tiden. jeg kommer fra Setermoen og var i Sørreisa 6 mil unna...

 

Trond

Lenke til kommentar

Tja... på Skjold gikk vi med skarpt magasin i AG-3'en/Glocken da vi var på vakt.

 

------------

"Stopp eller skyter jeg" x 3

Varselskudd i luften

Skudd i kneet

------------

 

Var "normal" prosedyre hvis noen uvedkommende ble oppdaget eller "angriper" deg :grin:

Det skjedde ikke så "ofte" da :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-07 23:15, Lenny skrev:

Siste dag i frihet.

Gi meg noen tips hvordan jeg kan dimme fortest mulig.

Slik at jeg kan komme tilbake til pc'en min og dette forumet fortest muig.

Men kom gjerne med noen trøste ord eller gode historier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Har en god en.

Sitat av en jeg kjenner:

" Me puler ikje gakk gakk'er her nede i kristiansand "



:sad: :sad: :sad:



 

Dimma for 5 år siden jeg :grin:

 

Hvorfor vil du ikke avtjene verneplikten din? Du må huske at det er en PLIKT i norge og at alle synes at det er kjipt (med unntak av idiotene da). Derfor står det litt mer respekt av dem som fullfører førstegangstjenesten. Slike papirer er en fordel å ha dersom du skal søke på en viktig jobb med mye ansvar. Det viser at du er en person som er PLIKTOPPFYLLENDE og som tåler en støyt.

 

Dessuten kan du bruke avtjent verneplikt som ammo mot de feige kameratene dine som dimma før tiden hver gang de skryter seg selv opp i skyene.

 

For min egen del, har jeg et driftssentral-ansvar med PC-fjernkontroll på et E-verk. I den forbindelse har jeg søkt om fritak for repetisjonsøvelser og fått det innvilget :grin:

 

Mitt råd til deg: Avtjen verneplikten din på en skikkelig måte, du får fine papirer som bidrar til å styrke deg ved søknad på jobber og som bedre viser hvordan personlighet du har.

 

Dessuten er det jo snakk om svært kort tid, hmmm.... kanskje bare 1% av din levetid.

 

Tenk positivt, det gjorde jeg :wink: Har ALDRI angret et sekund.

 

Sveinl.

 

_________________

Chieftec Scorpio bigtower 340W

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024

WD60GB-BB, WD120GB-JB, 56x Acer

24x Plextor, Logitech cordless optical

 

[ Denne Melding var redigert av: sveinl på 2002-04-27 16:57 ]

Lenke til kommentar

Lenny is BACK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endelig perm etter 3 uker med helvete og mye venting.

Jeg er ingen mamma dalt, har liksom flyttet vekk fra mine foreldre når jeg var 19 år. Da gad jeg ikke mer og jeg tjente akuratt nok til å bo for meg selv. Greit nok delte jeg en hybel med en annen, men har vært veldig selstendig lenge.

På jobben fikk jeg ofte mye ansvar på mine skuldre, som en elektriker må du tenke mye selv. Så jeg er nok ingen mamma dalt.

 

Pointet med at jeg vil slippe millitæret er alt da kunne jeg ha kjøpt meg en egen leilighet og bil ol.

Nå som jeg endelig er ferdig med læretiden, tjener jeg nok penger og kan kjøpe alt jeg har drømt om.

 

Men neeeeeeeeeeeeeeeeeeida for jeg skal inn i marinen og få 100kr dagen og stå opp 0515 hver dag. Vaske rommet og legge klær i skapet i en bestemt bredde. Stå rett opp og ned og pugge på masse dritt som ikke er noe som jeg har lyst å kunne. Stå i rett og hilse på hver eneste blod kvart og alt som har striper på skuldrene sine. Vis du dritter deg litt ut må du ned og ta 20 arm hevinger på stedet. Maten smake DRITT.

Jeg kan fortsette i evigheten.

 

Jeg mener at forsvaret skulle være frivelig og bedre betalt. At hadde blitt så mye mer effektivt og pengene forsvaret har, kunne blitt brukt på de som virkelig vil inn. Og TRO meg det er mer enn nok tullinger som digger dette. 100 kr dagen er ikke mye å skryte av. Staten hadde fått inn mye mer skatt av de som jobbet sivilt i steden for det systemet vi har nå.

Ikke snakk om at de som vil inn hadde fått en sååååååååååååååååååååååå mye bedre utdanning, når det ikke er 5-6 tullinger i hver tropp som ikke greier og følge med.

 

Jeg mener ikke forsvaret skal vekk, men det jeg mener at det skulle vært som et yrke eller en jobb. IKKE TVANG. Og at de skulle ha tjent mer penger enn de gjør nå. Jeg tjener mer som elektriker lærling enn hvis jeg hadde blitt en befal i forsvaret. Det sier litt. Og befalene jobber i hele uker, 24 timer ikke 7.5 timer dagen som meg.

 

På saniteten (sykehuset) er hver dag full av folk med skader eller folk som vil hjem. 1 ukes vente tid på lege og psykolog ol. Ser folk som dimmer hver dag. Har hørt at over 40% av de som kommer ned blir dimmet.

 

Det er min menning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...