Gå til innhold

Millitæret neste, men er jeg den eneste her???


Lenny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nå er jeg ennå på rekrutten da, men jeg kan ikke si at jeg ikke har hatt det litt gøy også. Men det er fordi jeg har havnet på rom med 5 andre stein gale bergensere. 6 stk bergensere innesperret på samme rom i 6-7 uker. Det hadde vært en god ide til TV underholdningen i forhold til BigBrother ol.

 

Et eksempel, han ene har en mage tilsvarende en ku, ekte gass fare der inne. 60Kg veier fyren og eter 15 skiver med syltetøy hver frokost. Og ikke snakk om resten av de 3 andre måltidene vi har der nede. Jævlig høy forbrenning.

Men pointet mitt var at han lage de JÆVLIGSTE DRITT LUKTENE DU KAN TENKE DEG. Så kom det til en dag han var dårlig i magen og litt små syk osv. Så han gikk og la seg. Der ligger han og fiser så dyna flagrer, med viduet på fullt gap og gassmaske satt vi og spilte idioten (kortspill). Der kom det inn to befal for å se om vi hadde orden på rommet.

Om vi følte oss teit når de kom inn?? JAAAAAAAAAA!!!

VI opp i rett og ventet på komentar fra befal. Da de spurte hva vi drev med pekte han ene på han som lå og sov. 12 sek etter kom en skikkelig braaaaker. Og gjett om befalene forstod oss fullt ut.

"Ja det er greit det, men det heter GASS GASS GASS vis dere skal øve dere uansett." sa de og gikk.

Om vi lo?? FY **** det gjorde vi.

 

 

Slapp til og med inspeksjonen dagen etterpå på grunn av "Lille gassverk". Fenriken Bannet høyt og gikk rett videre til neste rom. HEHEHEHEHEHEHE

:smile: :smile: :smile:

 

Kom gjerne med en god historie du også!!!!!!!!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

:woot: Nå er det ikke lenge før jeg dimmer. JIIIIIIIIIIIIIIIIIPPY.

Skal være dritta i 1 uke minst!!! :wink:

 

Vel jeg ende opp som skriver på haakonsvern. Ikke mye gøy jobb. Men det er bedre en å skrape rust av båter og rydde opp søppel etter andre.

 

En ting jeg merket meg med en gang jeg kom til basen var holdningen.

På madla skulle alt være på stell. Hilse på alle som så ut som de hadde høyere grad. Rommet skulle det ikke være et eneste hårstrå på gulvet etter vask. Ol.

 

På Haakonsvern Hilser du kanskje til en Kaptein Løytnant. Og alt over den graden. Når det gjelder rommene så har vaskingen forbedret seg siden jeg kom der, men!!! Skapet mitt hadde 2 millimeter med rein støv inni. Til og med jeg liker ikke så mye dritt. Gulvet var klissete etter et brus uhell ol.

 

Men det varte ikke mange dagen før jeg fikk hjemmeborestaus. Som igjen ble 75 kr ekstra dagen. bare for å bo hjemme. Så varte det ikke så lenge før jeg ble. ULM (Utlært ledene menige) +14 kr dagen. Da fikk jeg plutelig 2500kr hver 14 dag. Jippy :roll:

 

Vel nå skal snart de nye rekruttene komme ned her. Så jeg er blitt så kalt VETERAN. 8) Et fy fy ord. :wink:

 

Vel jeg mener fremdels ikke at dette har vært et fornuftig år i marinen. Tanken på at det er så mange flere som har det verre enn meg. :(

Vel litt morro har jeg hatt. Men det som har vært morro er det jeg har laget selv. :yes:

 

Mener enda at de som slipper unna militæret kan fint komme seg igjennom slik som meg. Ellers må det bli frivelig med mer goder og penger. Og mer fornuftige jobber. Det morsome er vel at det er mer sivile på basen enn minige. Tragisk spør du meg.

 

Traff faktisk en kompis av meg som jobbet med noen installasjoner på basen. Han satt på samme båt med meg ned til madla og dro samme dagen opp igjen med fly. Han hadde i fjor tjent over 300 000 kr.

Sier seg selv hvem som føler seg lurt. :grumpy:

Vel hilsen en veteran GakkGakk Fra Nordens største base.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne "mammadalt" eller "pyse" eller "sytepave" eller hva dere nå vil, men jeg liker ikke militær-tjeneste fordi det rett og slett er slavearbeid i moderne form. Tvunget arbeid = slaveri. Du har ikke et ord du skulle ha sagt, du har med å gjøre det du blir fortalt, og gjør du ikke det - ja da blir det kakebu og reprimande. Eller fysisk avstraffelse i form av armhevinger/situps/løping/hopping/whatever. De påstår riktignok at dette IKKE er fysisk avstraffelse, men det er jo så iøynefallende at selv en 5-åring kunne ha fattet det. Du følger ikke ordre og TILFELDIGVIS må du ta 50 armhevinger sammens med sersjanten rett etterpå? tsk.

 

Tvungen militærtjeneste er forøvrig mot de internasjonale menneskerettighetene også, som Norge visstnok skal være for...

 

Og om sjefen din ber deg gjøre noe drittarbeide? Eller om du må gjøre skikkelig møkkajobb hjemme? Er det også "slavearbeid" ? Hahaha ... Neid du pysa. Bare fordi du ikke får sitte forran data'n hele dagen, så betyr det ikke at det er ulovlig slavearbeid og imot menneskerettighetene. Hvis du tar en liten titt på folkeretten og Genevekonvensjonen så ser du at allmen verneplikt er høyst lovlig.

 

I tilfelle du ikke har oppdaget det; man får det ikke akkurat som man vil hele tiden. Ofte er man bare nødt til å gjøre noe... for det BARE ER SÅNN. Dette er kravet man må godta for å bo i Norge. Er du ikke klar for å svare når Norge spør og ta ansvaret for din egen frihet, så kan du egentlig bare se etter et annet land å bo i? Norge trenger ikke enda en "free-rider" som lar andre gjøre andre gjøre jobben, for hvis ikke du er inne, så er heller en annen det, ikke sant? Du lever under vingene til de som velger å vise ansvar. "Hvis jeg bare trenerer, så slipper JEG å gjøre jobben. La heller noen andre gjøre den, for jeg er .. *gjespe* så trøtt. Sov bare 14 timer"... eller bare det faktumet at man lærer seg at man ikke er verdens sentrum. Livet og verden klarer seg FINT uten den late lille rompa di ... det lærer du ikke ved å sitte på ræva forran pc'n hele kvelden.

 

Det er altfor naivt å tro at ikke et militærvesen er grunnlaget for de fleste land. WW2 viste jo at snakk bare holder deg unna "krangelen" så lenge ikke noen større og sterkere vil ha noe du ikke kan forsvare. Man kan si hva man vil om hvordan det "burde" være, men inntill verden blir et sted hvor alle er snille, så er Forsvaret en nødvendighet. Rimelig sikker på at brødskuffen din får en annen lyd når løpet på en AK-47 trenger seg på i venstre nesebor ... ... ... ... men da er det litt sent.

 

Det er nettopp sånne mammadalter som deg, som virkelig hadde trengt et år alene oppi nord. Kanskje det hadde blitt noe tak i deg også? :p Sutrepaver som syter og klager bare de må lette på ræva. Hadde mamma dratt, så hadde vel folket sulta ihjel forran kjøleskapet? hva med å ofre litt, være litt "mann" eller i det minste motbevise at du er en pus :p ... vise at du klarer. Ikke at det skal så mye til for å "klare" et år i militæret, men hva viser det når du ikke engang tør å møte opp? Snakk om über-pingle a ... :lol:

 

Og ikke engang kom med den "Jeg tør jeg azzå lissom... men jeg gidder ikke for dække vits lissom. Azzå, dække krig å sånt lissom" Du som ikke har vært inne har jo så veldig mye å sammenligne med. Hva andre foreller om SITT år i militæret er uvensentlig ... og i 99% av tilfellene for det meste en deilig blanding av skrøner, skryt, oppspinn og annen underholdene pølsevev (men pokker så morro det er å bytte røverhistorier fra Force'n over et par pils). Hvem bryr seg om hva kammeraten din har valgt? Det som spiller noen rolle er hva DU velger...

 

PS! Til enhver som svarer på mitt innlegg med meldinger som "tenk på alt du kan lære/dra nytte av senere i livet, livserfaringa du får, lære å pusse sko" osv - det er ikke det saken gjelder.  

 

Nei ... hele greia går ut på

a.) at du ikke gidder. Du er en lat pudding som bare er med "for the ride". Du fortjener ikke respekt fra noen.

b.) at du ikke TØR. Og da er det bare en betegnelse på deg; feiging. Og feiginger får ikke respekt.

 

 

(og for å kontre alle argumenter ala "dække krig! " ; det er innstillinga som er av betydning. Er du villig til å ta din del? Gjøre din del av jobben? Risikere og ofre hva som måtte kreves for at du og dine får leve i den friheten vi alle elsker? )

 

--------

Øystein Igeland

"Pain is transitory. Glory and honour is eternal"

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg var på madlamoen i 3 dager jeg.. kom på søndag hjem på tirsdag.. Jeg er gal u huet skjønner dere kykkelikykkeli ko ho ho. :lol

 

:lol: Enda en som kan havne på TV og i avisen. Særlig på nyhetene på tv2.

Eks på overskrifter:

Sloss mot elg som hobby

NM i egg spising

Brøt seg i på gård. Slapp løs alle kuene

 

Ol. :lol:

 

Lenge lev de gale :woot:

Lengre leve Binladen og co som vil drepe oss nordmenn??? :shrug:

Du har bare godt av madla. Men tiden etterpå er jeg enig at skulle vært frivelig. Det var 9 måneder bortkastet.

Kom foresten rett ut av millitæret til et arbeidmarket som var dødt. Jippy.

NOT :grumpy:

Lenke til kommentar

For å nekte militærtjeneste er det kun en grunn som teller:

-du er overbevist over den humanistiske tankegang.

-du holder på med noe i en så profosjonell grad, at 1år borte fra det

vil skade din kariere stort. Som f.eks å spille et instrument profesjonelt

, og du øver 6timer hver dag, og har store planer.

 

Ellers er det en annen grunn:

-du har en eller annen form for fysisk pyskisk plage som gjør at

du ikke har noe i militæret å gjøre.

 

Hvis du ikke går finner ut at du hører hjemme under noen av disse, så er det ingen grunn til at du skal i militæret.

 

Militæret kan utrette mirakler, som f.eks å få folk i form som aldri har trent i hele sitt liv, og er så overvektig at bare et øre veier 2kg.

 

Jeg blir å finne utafor slottet. :) Ser vel fram til at det er Oslo, at tyske folk kommer å plager meg er vel en mørk side.

Lenke til kommentar

Hoho, glad jeg slipper på enda et par år. Studerer til ingeniør i datateknikk ved HiN, skal være godt å bli ferdig med det først og faktisk ha en utdannelse å se tilbake på før jeg springer i bushen med AG på ryggen og gnagsår på unevnelige plasser. Ikke at jeg gruer meg til å fyke i army'en, men gudane skal vite at det skal være når JEG har lyst/tid , ikke når folk og fedreland vil. Forøvrig er det neppe noen som har vondt av et år med litt fysisk slit og "tvangs"arbeid... :wink:

 

Edit: Skulle egentlig til 6. Artilleri på Setermoen i august 2002, håper fremdeles jeg skal dit om to år når jeg er ferdig med utdannelsen. :-?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...