Gå til innhold

Millitæret neste, men er jeg den eneste her???


Lenny

Anbefalte innlegg

Har avtjent min værneplikt for ørten år siden og det er den mest bortkastede tiden i mitt liv.

 

1, Man blir IKKE voksen av å være i militære, tvertimot.

2, 90% av tiden er venting, venting og atter venting.

3, Veldig få har en meningsfylt tjeneste.

4, Man taper et år med skolegang/jobb/læretid.

5, Avtjent værneplikt er lite rrelevant ved ansettelse (ansetter selv folk).

 

Har du mulighet til å slippe unna så gjør det, om man MÅ inn så se til å få en utdannelse der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er personlig for allmenn værneplikt, men da for begge kjønn. Jeg er imot at Nordmenn skal krige i andres kriger, som f.eks Afghanistan og nå Irak.

 

Forsvaret vårt utvikler seg til ett angrep, og det er synd. Jeg vil ikke inn i forcen før Norge går ut av NATO og ikke blir med på USA sine imperialistiske kriger. Slik ståa er nå så har jeg liten lyst til å støtte angrepet vårt.

Lenke til kommentar
Har avtjent min værneplikt for ørten år siden og det er den mest bortkastede tiden i mitt liv.

 

1, Man blir IKKE voksen av å være i militære, tvertimot.

2, 90% av tiden er venting, venting og atter venting.

3, Veldig få har en meningsfylt tjeneste.

4, Man taper et år med skolegang/jobb/læretid.

5, Avtjent værneplikt er lite rrelevant ved ansettelse (ansetter selv folk).

 

Har du mulighet til å slippe unna så gjør det, om man MÅ inn så se til å få en utdannelse der.

 

Kjenner igjen det med venting. Er en god stund siden

jeg var inne også. Var på maukstadmoen. Dagens forsvarsjef ( Frisvold) var

kompanisjefen vår

Men som sagt, det var stort sett latterlig inneffektivt. Feks hvorfor kunne

de ikke benytte mer tid til nærkamptrening, og mer sånne ting

Er det sånn enda? Nærkamp, mann mot mann situasjoner

ble det jo ikke kommet innpå i det hele tatt omtrent når jeg var der.

Det gikk på "laget i angrep" og "laget i forsvar", "geværlag frem, miterlag ild " og omvendt etter det jeg husker. Og så var det knappetelt og primus på øvelsene. Av og til fikk vi "lagtelt" med vedovn. Da var det stas.

Av maten husker jeg godt "død mann på boks" som jeg tror de mixet i mexigryte. Ble sett som snadder det den gang hvertfall :lol:

 

Kjenner til en som dimmet på å spille at han ikke tålte å ta i geværet :roll:

Lenke til kommentar

Hvilke inkompetente idioter er det som styrer forsvaret her til lands? Hva ****** skal vi med ett flyvåpen? ærligtalt. Skal vi forsvare landet vårt ternger vi ett kraftig sjøforsvar og masse soldater av alle grader. Og masse geriljakrigere som kan drive geriljakrig i skogen og på fjellet. Forsvaret er jo helt på trynet, det er ett angrep. død over Devold!

Lenke til kommentar

ehhhh fulgt med på krigen i Irak? Du skal ikke ha fulgt med så veldig mye for å vite at den mesta av den krigen har foregått fra lufta. Norske luftforsvaret har radar-kontroll ovre hele nordeuropa. På den måten kan et hvert millitert fly identifiseres før det når norske grenser (og hvis det er fientlig, avskjæres). Det brukes til forsvar, mer enn angrep.

Lenke til kommentar
Sett på makan til sytepave!

 

vil ikkje inn i force'n?

 

Vil du heller være hjemme hos mamma?

 

Utrolig mange av de som gjennomfører førstegangstjenesten i dag har ALDRI bodd hjemmefra før. De kan ikkje engang å vaske og stelle rundt seg. (Og nå snakker eg ikkje om forsvarets krav til renhold)

 

Forsvaret sender IKKJE folk langt pokker i vold bare for å være for sinnsvakt.

Eg er fra Romsdal, og tjenestegjorde på Ørlandet, så kunne reise hjem med bil.

 

Dessuten lærer man massevis: respekt for våpen, skopuss(!), knyte slips(Det var slips på permuniforma til Luftforsvaret den gangen eg var inne. Veit ikkje om det er samme nå), bruke et strykejern, vaske og holde orden rundt seg, litt sunn fornuft ang. å labbe i skauen.

 

Om ikke folk klarer de tinga der når man er 19-20-21 år, så burde ikke vert sent til et forsvar som skal liksom forsvare landet. jeg mener at militæret burde vert bedre lønnet slik at de som virkelig liker militæret trives bedre, og de som absolutt ikke vil kan slippe lettere unna. By the way, forsvaret vårt er latterlig... Hadde blitt slått ut på ca. 1time.

Lenke til kommentar

Hvordan i gokk kan man søke seg til siviltjeneste egentlig, har noen heller psykiske grunner som gjør at jeg ikke ser meg i "våpendress". Og PS, jeg flytta hjemmefra når jeg var 16 så ikke si jeg er mammadalt, bor hjemme nå i ferien men skal flytte raskest mulig bort! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg skal inn på madlamoen leir den 23 juli. Skal maks være der i ei uke..

 

Jeg var på madla, men etter som jeg visste hvilken tjeneste jeg ville ha. Og gikk sterkt for den, fikk jeg den. Som er den feteste miltærtjenesten utenom jagerpilot...

 

ULM ved NATO HQ

 

Da bor du sammen med 7 andre på din alder i et stort hus som dere lever som dere vil i. 12,000,- NOK i mnd skatte fritt er heller ikke å forakte.

Din jobb?, kjøre generalen, arkivere litt, eller ha fri.

 

Har jeg overbevist deg?

Lenke til kommentar
Jeg skal inn på madlamoen leir den 23 juli. Skal maks være der i ei uke..

 

Jeg var på madla, men etter som jeg visste hvilken tjeneste jeg ville ha. Og gikk sterkt for den, fikk jeg den. Som er den feteste miltærtjenesten utenom jagerpilot...

 

ULM ved NATO HQ

 

Da bor du sammen med 7 andre på din alder i et stort hus som dere lever som dere vil i. 12,000,- NOK i mnd skatte fritt er heller ikke å forakte.

Din jobb?, kjøre generalen, arkivere litt, eller ha fri.

 

Har jeg overbevist deg?

Hva står ULM for ?

Lenke til kommentar

Jeg hadde mye kjennskap til tjenesten fra før. Men skriv en søknad for den stillingen og ta med CV opp på personal kontoret i løpet av de første dagene.

 

Snakk med de som sitter der, så hjelper det bra. Da vil du ha et forsprang på de andre søkerene når det kommer til den dagen hvor man går rundt å ser på "stilligene" i militæret.

 

Du må være 20år+ og rent rulleblad.

 

Så er det bare å være veldig overbevissende på intervjuet. Vær best av de som søker, men hvis de tar deg i noe du lyver på, kan du glemme hele greia.

Lenke til kommentar

hmm... kanskje jeg skal si:

Jeg har -8.4/-8.2 etter å ha stirra på menns rompe hele dagen, men endte med å få hjerte problemer etter å bli avist så mange ganger pga min overvekt som ble skapt av angst hjemme som fikk meg til å vurdere selvmord mange ganger og av og til tanker om å drepe mine foreldre som presset meg så hardt... alle som kjenner meg, vet at jeg hater press, spesielt en gymlærer ene som skreik så mye på meg for å bare sitte der at jeg har litt hørselsproblemer, han burde vite å ikke presse meg etter at jeg sprang skuffen hans med masse kinaputter...

 

Holder det, eller skal jeg smøre på mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...