Gå til innhold

NEC DVD-Brenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med:

NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW?

Er den god?

Er den dette:

cd-rom

cd-brenner

dvd-spiller

dvd-brenner i ett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste erfaringene på prisguiden,og utifra det skjønner jeg at den er stille,du burde lese erfaringene der-

Mvh 3dme/Ole sebastian

Skrevet

Har selv, og er VELDIG fornøyd....

Plextors 708a er vel egentlig eneste reelle konkurrent...

Den kan i noen tilfeller brenne litt raskere enn på 4x-plater enn NEC f.eks. (ofte 8x mot NECs 6x), men dette bedrer seg nok når det kommer flere 8x-sertifiserte plater.

Hovedgrunnen til å kjøpe NECen er nok kvaliteten på resultatet... Har aldri hatt en feilbrenning... Og så er den jo ganske så prisgunstig også....

Skrevet
Kan den brukes som

cd-rom

cd-brenner

dvd-spiller

dvd-brenner ?

Du skal nok jobbe hardt for å finne en som ikke kan det...

Jeg har en slik ND-2500A og den fungerer fint den, men jeg har bare brent 4 DVD'er på snart like mange måneder, så jeg har ikke det helt store grunnlaget for å uttale meg :roll:

Skrevet

Bedre enn plextor? På hvilken måte? Jeg går og fabler om å kjøpe dvd-brenner, men for meg er det viktig å kunne lese audio-cd'er på best mulig måte (også slike som egentlig ikke er audio-cd'er, men bare later som). Etter det jeg har sett leser ikke lead-in og lead-out og dette kan vel skape noen problemer? Brennehastighet er igrunn ikke så viktig. Plextor har vel en ny modell rett rundt hjørnet (712), så jeg vurderer å vente på denne.

Skrevet
Bedre enn plextor? På hvilken måte? Jeg går og fabler om å kjøpe dvd-brenner, men for meg er det viktig å kunne lese audio-cd'er på best mulig måte (også slike som egentlig ikke er audio-cd'er, men bare later som). Etter det jeg har sett leser ikke lead-in og lead-out og dette kan vel skape noen problemer? Brennehastighet er igrunn ikke så viktig. Plextor har vel en ny modell rett rundt hjørnet (712), så jeg vurderer å vente på denne.

Når det gjelder å lese alle typer audio-cd'er er det vel ingen som slår Plextor. Hvis dette er viktig for deg synes jeg du bør vente på Plextors nye PX-712 som kommer i slutten av mai eller begynnelsen av juni.

Skrevet

Har bare en NEC 1300 V1.09 men den tar alt, jeg vil nok tørre å påstå at storebroren til denne klarer jobben like godt. Jeg har ihvertfall hadd 0 feilbrenninger til CD og DVD med den.

(PS! Skal du ha Enkelt og greit brenneprogram uten 1000 rare og avanserte innstillinger som kanskje spolerer hele brenninga mere enn 1 gang, så bruk "Cheetah DVD" Det tok over for Nero hos meg etter at Nero bare lagde trøbbel og nektet å brenne i det hele tatt)

Skrevet (endret)

brent 86 dvd`er med denne. Virker meget bra, ingen feilbrenninger.

Bruker nero, clone cd og easy media creator 7.

Endret av Thorvald
Skrevet
Noen som har erfaringer med:

NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW?

Er den god?

Er den dette:

cd-rom

cd-brenner

dvd-spiller

dvd-brenner i ett?

Kjempe pluss at den er stille.Har den sammen med en Memorex brenner og Sony DVD spiller.Så godt som lydløse.

Skrevet

dette er en bra DvD-brenner som tar + og - plater

den brenne og veldig bra til midt bruk (Avi filmer på DVD plater)

ikke none feilbreninger på ca 50 plater som jeg her brent til nå

fint og masse en plate :)

Skrevet (endret)

Til dere her som har lyst og brenne i 8x på 4x plater. Fant en fin link her om dagen.

Håper noe vil finne det interesant : :w00t:

Almost every 4x DVD-R media works @ 8x now too

NEC 2500 Hack Beta 9a is out

Men på EGET :yes:

www.justcdr.net

Endret av RexXx
Skrevet
Har bare en NEC 1300 V1.09 men den tar alt, jeg vil nok tørre å påstå at storebroren til denne klarer jobben like godt. Jeg har ihvertfall hadd 0 feilbrenninger til CD og DVD med den.

Har nå ND-2500a, men hadde en ND-1300a tidligere. Min erfaring er at ND-2500a er noe mindre kresen på platene, har noen færre feil og er i det hele tatt en forbedring ut i fra ND-1300a ut over at den er 8x.

Bruker den også som DVD-ROM og det funker fint uten at jeg har hatt trøbbel. Har ikke testet med sære eller ødelagte plater. Det er vel på dette området ND-xx00a brennerene er svake...

BTW, har ikke også Toshiba noen DVD-ROM spillere som skal være meget bra?

Toshiba har riktignok vært litt vrient å finne i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...