Gå til innhold

Geforce Fx5600Xt


Larkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Hardware.no's test:

MSI FX5600XT-TD128 er i våre øyne overpriset, siden kortet prises identisk med det langt mer attraktive Radeon 9600. MSI-kortet kommer dog med en betydelig mer solid bundle, så vi antar at det er dette man betaler for. Har du overhodet planer om å spille spill, styr unna GeForce FX 5600 XT. 3D-ytelsen er rett og slett alt for dårlig. Faktisk kan vi nesten ikke finne noen grunner til å velge et kort basert på FX 5600 XT uansett - om du da ikke får det til røverpris.

 

 

Tror du skal få slite litt med det kortet på Doom3, HL2 osv :no:

Lenke til kommentar
Har nettop kjøpt et Msi GeForce Fx 5600Xt 128Mb Lurer på om dette var et bra kjøp?

Ga 900,- før det.

Er bra nok før HL2, DOOM3 Osv.

 

.. Men prisen er jo lav... 900kr for det der trenger ikke å være så veldig galt ..

 

Edit: Etter å ha lest testen så må jeg nok trekke tilbake det jeg har sagt ... Kortet ER veldig veldig dårlig og på ingen måte verd 900kr. Jeg anbefaler deg å bruke angreretten og heller kjøpe deg et billigere og bedre kort (f.eks Radeon 9600 til 856 kr eller et brukt Geforce4 Ti 4200 til ca 500kr)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Har nettop kjøpt et Msi GeForce Fx 5600Xt 128Mb Lurer på om dette var et bra kjøp?

Ga 900,- før det.

Er bra nok før HL2, DOOM3 Osv.

Det lønner seg nok å spørre om hjelp før du kjøper.

Hvis du har returett så bruk den. Det kortet er ikke verd 900,-

 

Jeg vil påstå at det dårligste korte du bør kjøpe, hvis du skal bruke maskinen til spill, er et Radeon 9600 pro. Men jeg anbefaler et fx5900xt til rundt 1600 kroner. Det gir mye for ytelse for pengene.

Lenke til kommentar
Fra Hardware.no's test:
MSI FX5600XT-TD128 er i våre øyne overpriset, siden kortet prises identisk med det langt mer attraktive Radeon 9600. MSI-kortet kommer dog med en betydelig mer solid bundle, så vi antar at det er dette man betaler for. Har du overhodet planer om å spille spill, styr unna GeForce FX 5600 XT. 3D-ytelsen er rett og slett alt for dårlig. Faktisk kan vi nesten ikke finne noen grunner til å velge et kort basert på FX 5600 XT uansett - om du da ikke får det til røverpris.

 

 

Tror du skal få slite litt med det kortet på Doom3, HL2 osv :no:

Han vil neppe slite i Half-Life 2.

 

Spillet kommer til å ha kjempesvake systemkrav.

Lenke til kommentar
kortet er til tider dårligere en fx5200!!! ikke noe slager akkuratt..

hva koster et fx5200??? til og med det hadde vel vert et bedre kjøp...

Det er vel kanskje å ta litt i, eller? ;)

 

Hvis mulig bruk angreretten din og kjøp deg heller et ati 9600 eller et 9600xt kort. Det vil hjelpe mye.

Lenke til kommentar

Jeg har ett fx5600 med 256 mb minne og syns rett og slett det er elendig. Hadde jeg bare hatt råd hadde jeg skiftet det ut på dagen. Kan dessverre aldri tenke meg at det er noe særlig på HL2 og DOOM III. Vet ikke hvordan det er i forhold til xt utgaven men jeg tror ikke det var ett godt kjøp dessverre.

Lenke til kommentar
kortet er til tider dårligere en fx5200!!! ikke noe slager akkuratt..

hva koster et fx5200??? til og med det hadde vel vert et bedre kjøp...

Det er vel kanskje å ta litt i, eller? ;)

 

Hvis mulig bruk angreretten din og kjøp deg heller et ati 9600 eller et 9600xt kort. Det vil hjelpe mye.

Faktisk er det ikke å ta hardt i. Det yter ikke dårligere i alle tester, men faktisk i altfor mange. Bare se på testen til hardware.no tidligere. Regner med de hadde rimelig korrekte målinger: http://hardware.no/art.php

(Ble det riktig link?)

 

Kortet er dårligere enn GF3 har jeg sagt! :roll:

 

 

 

Hehe, linken funket ikke nei. Men den finnes under Tester.

Endret av Pop
Lenke til kommentar
kortet er til tider dårligere en fx5200!!! ikke noe slager akkuratt..

hva koster et fx5200??? til og med det hadde vel vert et bedre kjøp...

Det er vel kanskje å ta litt i, eller? ;)

Det er faktisk ikke å ta i så mye. FX5200 og FX5600XT yter omentrent likt. Se testen til Xbitlabs. Forøvrig så vinner Radeon 9200 over XF5600XT i de fleste av testene.

 

En annen ting som kommer tydelig frem i den samme testen er at gode gamle Geforce4 Ti4200 faktisk yter på høyde med nye skjermkort i prisklassen 1000-1500kr om man bare holder seg unna AA/AF-innstillingene. Men vil riktignok få litt dårligere bildekvalitet i DX9-spill på grunn av manglende støtte for DX9, men jeg tviler på at det merkes noe særlig når man spiller. Geforce4 Ti4200 koster jo også en tusenlapp mindre enn andre kort med tilsvarende ytelse så et lite kvalitetstap kan man sikkert svelge for en så gunstig pris.

Lenke til kommentar
kortet er til tider dårligere en fx5200!!! ikke noe slager akkuratt..

hva koster et fx5200??? til og med det hadde vel vert et bedre kjøp...

Det er vel kanskje å ta litt i, eller? ;)

 

Hvis mulig bruk angreretten din og kjøp deg heller et ati 9600 eller et 9600xt kort. Det vil hjelpe mye.

det er faktisk ikke å ta i, har sett fx5200 slå fx5600xt i flere tester, med tanke på pris kan faktisk fx5200 vere et bedre kjøp!

 

:)

Lenke til kommentar
kortet er til tider dårligere en fx5200!!! ikke noe slager akkuratt..

hva koster et fx5200??? til og med det hadde vel vert et bedre kjøp...

Det er vel kanskje å ta litt i, eller? ;)

Det er faktisk ikke å ta i så mye. FX5200 og FX5600XT yter omentrent likt. Se testen til Xbitlabs. Forøvrig så vinner Radeon 9200 over XF5600XT i de fleste av testene.

 

En annen ting som kommer tydelig frem i den samme testen er at gode gamle Geforce4 Ti4200 faktisk yter på høyde med nye skjermkort i prisklassen 1000-1500kr om man bare holder seg unna AA/AF-innstillingene. Men vil riktignok få litt dårligere bildekvalitet i DX9-spill på grunn av manglende støtte for DX9, men jeg tviler på at det merkes noe særlig når man spiller. Geforce4 Ti4200 koster jo også en tusenlapp mindre enn andre kort med tilsvarende ytelse så et lite kvalitetstap kan man sikkert svelge for en så gunstig pris.

ti4200-4600(4800)-serien mener jeg er den beste skjermkortserien noensinne ilag med radeon9500-9800 serien

:D

ti 4200 er bedre en mange av dagens middelklassekort i dx8, det har ofte bedre bildekvalitet en noen av fx-kortene(uten AA/Af da..)

ufatteli bra kort som enda idag kjører dei fleste spill, ganske inponerende med tanke på alderen.. ;)

 

ti4200 og radeon9500pro er dei beste middelklassekortene jeg noengang har vert borti :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ti4200-4600(4800)-serien mener jeg er den beste skjermkortserien noensinne ilag med radeon9500-9800 serien

:D

ti 4200 er bedre en mange av dagens middelklassekort i dx8, det har ofte bedre bildekvalitet en noen av fx-kortene(uten AA/Af da..)

ufatteli bra kort som enda idag kjører dei fleste spill, ganske inponerende med tanke på alderen.. ;)

 

ti4200 og radeon9500pro er dei beste middelklassekortene jeg noengang har vert borti :yes:

Så enig så enig... :)

Skulle ønske jeg var smart nok til å kjøpe alle Ti4200-korta som PS-data fikk inn en tid før påske.. (fikk tak i 2 av 7 kort).. Prisen var da *latterlig* lav.. ca.250kr..

I motsetning til kr.1900 jeg betalte for det Asus 9600XT kortet jeg kjøpte en tid tilbake..

Ti4200-kortet yter uvesentlig dårligere i DX8 (3D2001-mark på ca. 11k mot 12k for 9600XT). I Aquamark som bruker både DX8 og DX9 er 9600XT klart bedre dog.. ca. 30k mot 16k..

Ti4200 lar seg veldig lett klokke (ihvertfall mine kort) til Ti4600-hastighet.. Det gir da en Aquamark score på nesten 19k (brukbart).

Dette på ett XP2500+ system som er helt uklokka..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...