Gå til innhold

Rykteflom på nettet (PC/Xbox)


Anbefalte innlegg

OH NOOO! :(

 

Seriøst, hvis HL2 blir utsatt vet jeg om en som IKKE kommer til å kjøpe spillet!  :thumbdown:  :nei:

Hvor er logikken i det utspillet? Hvis noen utsetter et spill for å forbedre det, hvorfor skulle man da droppe å kjøpe det? Hvorfor er det ingen her som bryr seg mer om kvaliteten enn en lanseringsdato? Hva med å slutte å klage og syte på at spill ikke kommer helt etter planen, men i steden takke for at de tar seg tid til å utvikle kvalitetsspill? Det er mye søppel på markedet i dag, som godt kunne behøvd litt ekstra utviklingstid.

Stemmer, men da må de ikke gå ut med en utgivelsesdato som rett og slett er HINSIDES. :roll:

 

Men kvalitetsspill er det mangel på.... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OH NOOO! :(

 

Seriøst, hvis HL2 blir utsatt vet jeg om en som IKKE kommer til å kjøpe spillet!  :thumbdown:  :nei:

Hvor er logikken i det utspillet? Hvis noen utsetter et spill for å forbedre det, hvorfor skulle man da droppe å kjøpe det? Hvorfor er det ingen her som bryr seg mer om kvaliteten enn en lanseringsdato? Hva med å slutte å klage og syte på at spill ikke kommer helt etter planen, men i steden takke for at de tar seg tid til å utvikle kvalitetsspill? Det er mye søppel på markedet i dag, som godt kunne behøvd litt ekstra utviklingstid.

Stemmer, men da må de ikke gå ut med en utgivelsesdato som rett og slett er HINSIDES. :roll:

 

Men kvalitetsspill er det mangel på.... :ermm:

Som jeg har påpekt tidligere i denne tråden: Valve har kun gått ut med én dato for Half-Life 2, og det er 30. september 2003. Hvor mange hundre andre utviklere og utgivere har ikke gjort det før? Sant nok var de veldig skråsikre om å gi det ut, skal vi tro Edge-artikkelen Pastoren referer til, men det er likevel den eneste datoen de har gått ut med. En eller to andre uttalelser står Vivendi for, men det er likevel ikke så mange som folk skal ha det til - dessuten er de svært upresise. Mye er basert på rykter og svada, og jeg er litt lei av folk som syter om at Valve/Vivendi sprer rundt seg med datoer.

Lenke til kommentar

"There have been a lot of rumours and assumptions produced at other sites (or should we say tabloids?) about Half-Life 2 being delayed until 2005. This isn?t the case at all; people are simply getting confused by a hypothetical comment from Gabe Newell.

 

The comment was a reply to a question about Valve?s reasons for the delay back in September 2003. It?s purely hypothetical and there?s no reason to think Valve will be delaying the game until 2005 or putting $20 million more into it.

 

The game will be released this year so sit back, relax and keep checking Halflife2.net for real information about Half-Life 2. There isn?t long to wait now."

 

Update your story Blues (and Shack). *That comment was taken from something said in 2003* (when the game had just missed the Sept. 30th deadline and the statement was purely hypothetical. He's simply saying Valve want to make sure the game lives up to expectations)./

 

Cheers

 

dere kan oxo sjekke ut de siste postene fra denne tråden:

url

Lenke til kommentar

Søtter Tor-Steinar fullt ut. Selvfølgelig er det synd at spill må utsettes. Men samtidig så er det bra om vi får et bedre spill enn det vi først var lovet. Og jeg ser ingen grunn til at vi ikke skulle få det, når de har fått såpass ekstra med tid å arbeide på spillet. Men det er vist populært det nå å klage på HL2 og Gabe. Så for å være kul jeg også; Gabe u sux0r! ;)

 

JA3 har det vel vært rykkter om en stund at de er i ferd med å utvikle. I alle fall følge rpgdot.

 

Det å sikre seg en av verdens mest kjente utviklere av rollespill er ingen dum idé, og et slikt kjøp vil uten tvil gjøre Xbox-konsollen mer attraktiv for rollespillelskere. Samtidig er det nok mange PC-eiere som frykter hva slags konsekvenser det vil ha for BioWare sin satsning på PC-markedet.

Joa. Men det er vel mange som alerede frykter for Bioware sin satsning på PC. Har ikke vært der de har hatt fokuset sin den siste tiden. Men nå har de lovet at et nytt PC spill snart skal annonseres da. Samt et xbox spill til tilegg til Jade Empire.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

En ting er at Valve var skråsikre på å gi ut HL2 i september i fjor, men de var ikke skråsikre på at kildekoden deres skulle hentes ut av en hacker og dermed legges ut for gud og enhver mann. Det er klart at når slike ting skjer så kan man ikke annet enn å bryte et løfte om planlagt release dato. Hadde ikke tyveriet funnet sted hadde vi fått spillet til planlagt dato og sansynligvis hadde vi alle spillt oss trøtte på spillet pr. idag og heller fokusert enda mer på Doom 3 og andre kommende titler.

Lenke til kommentar

Jeg syns at spillutviklere skulle ha la vært å sette en dato til utvikling. Heller annonsere at "hei, vi jobber med et spill som kommer ut etter all sannsynlighet i nærmeste framtid. Her er noen skjermbilder". På den måten har vi sluppet utsettelser på utsettelser.

Lenke til kommentar
Jeg syns at spillutviklere skulle ha la vært å sette en dato til utvikling. Heller annonsere at "hei, vi jobber med et spill som kommer ut etter all sannsynlighet i nærmeste framtid. Her er noen skjermbilder". På den måten har vi sluppet utsettelser på utsettelser.

også kjent som "when it's done", noe som forsåvidt er en fin filosofi men som desverre de fleste har dårlig erfaring med(DNF).

Lenke til kommentar
En ting er at Valve var skråsikre på å gi ut HL2 i september i fjor, men de var ikke skråsikre på at kildekoden deres skulle hentes ut av en hacker og dermed legges ut for gud og enhver mann. Det er klart at når slike ting skjer så kan man ikke annet enn å bryte et løfte om planlagt release dato. Hadde ikke tyveriet funnet sted hadde vi fått spillet til planlagt dato og sansynligvis hadde vi alle spillt oss trøtte på spillet pr. idag og heller fokusert enda mer på Doom 3 og andre kommende titler.

Det stemmer nok ikke. Valve og Vivendi innså lenge før tyveriet at Half-Life 2 ikke ville bli klart til 30. september.

 

http://www.gamespydaily.com/news/fullstory.asp?id=5298

 

"Tyveriet", kombinert med den kjepphøye holdningen til Valve da de annonserte spillet i fjor vår med sin skråsikre slippdato, førte til konspirasjonsteorier om en frivillig lekkasje i september for at Valve ikke skulle tape ansikt. På denne måten kunne Valve skylde på at hackere hadde stjelt kildekoden og at store deler av spillet måtte forandres, istedetfor å si som mange mener er mer sant, at de tok seg vann over hodet og ikke klarte å få spillet ferdig til den datoen de hadde garantert at spillet skulle komme ut, og at det ikke ville komme før tidligst til neste år.

 

Ikke vet jeg. Bare en av mange teorier jeg har hørt fra journalister i spillbransjen. Det finnes omtrent like mange teorier og hypoteser om sannheten bak Valve, Half-Life 2 og tyveriet av kildekoden som det finnes Army Men-spill.

Lenke til kommentar

Samme hva som er årsaken for så vidt, jeg orker ikke å diskutere en sak der ingen kan komme med håndfaste beviser, kun rykteaertikler fra lugubre internett sider som igjen baserer sine rykter på andre rykter. Uansett årsaken til Valves utsettelse; spillet var ikke klart for lansering, dermed venter jeg med glede på et produkt som er av høyere kvalitet enn å få et uferdig spill hvor alle hadde sittet og erget seg over dårlig design, crash bugs, AI som ikke lever opp til forventningene osv....

Lenke til kommentar
OH NOOO! :(

 

Seriøst, hvis HL2 blir utsatt vet jeg om en som IKKE kommer til å kjøpe spillet!  :thumbdown:  :nei:

Hvor er logikken i det utspillet? Hvis noen utsetter et spill for å forbedre det, hvorfor skulle man da droppe å kjøpe det? Hvorfor er det ingen her som bryr seg mer om kvaliteten enn en lanseringsdato? Hva med å slutte å klage og syte på at spill ikke kommer helt etter planen, men i steden takke for at de tar seg tid til å utvikle kvalitetsspill? Det er mye søppel på markedet i dag, som godt kunne behøvd litt ekstra utviklingstid.

Stemmer, men da må de ikke gå ut med en utgivelsesdato som rett og slett er HINSIDES. :roll:

 

Men kvalitetsspill er det mangel på.... :ermm:

Som jeg har påpekt tidligere i denne tråden: Valve har kun gått ut med én dato for Half-Life 2, og det er 30. september 2003. Hvor mange hundre andre utviklere og utgivere har ikke gjort det før? Sant nok var de veldig skråsikre om å gi det ut, skal vi tro Edge-artikkelen Pastoren referer til, men det er likevel den eneste datoen de har gått ut med. En eller to andre uttalelser står Vivendi for, men det er likevel ikke så mange som folk skal ha det til - dessuten er de svært upresise. Mye er basert på rykter og svada, og jeg er litt lei av folk som syter om at Valve/Vivendi sprer rundt seg med datoer.

Ja og 30. September 2003 er en HINSIDES dato... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Som jeg har påpekt tidligere i denne tråden: Valve har kun gått ut med én dato for Half-Life 2, og det er 30. september 2003. Hvor mange hundre andre utviklere og utgivere har ikke gjort det før? Sant nok var de veldig skråsikre om å gi det ut, skal vi tro Edge-artikkelen Pastoren referer til, men det er likevel den eneste datoen de har gått ut med. En eller to andre uttalelser står Vivendi for, men det er likevel ikke så mange som folk skal ha det til - dessuten er de svært upresise. Mye er basert på rykter og svada, og jeg er litt lei av folk som syter om at Valve/Vivendi sprer rundt seg med datoer.

Ja og 30. September 2003 er en HINSIDES dato... :dontgetit:

Det er ingen hinsides dato, det var. Og var det egentlig hinsides? Hvis vi ser bort i fra teoriene om at dele tyveriet er en bløff, kan man forutse slike tyverier? Det var ikke hinsides før tyveriet, men det ble hinsides når de ikke hadde mulighet til å gjøre spillet ferdig. Og hvem sin feil var det?

 

Hvis du _lover_ å dukke opp i et bryllup søndag om 3 uker, men akkurat den dagen bryllupet skal stå så stjeler noen bilen din slik at du overhodet ikke har mulighet til å komme. Har folk da noen rett til å slenge dritt om deg? Har noen rett til å si at du fant på tyveriet, for å slippe å komme? Likevel er det bare syting og klaging på Valve å se. Jeg syns det er helt utrolig å se hvordan enkelte oppfører seg.

Lenke til kommentar
Det er ingen hinsides dato, det var. Og var det egentlig hinsides? Hvis vi ser bort i fra teoriene om at dele tyveriet er en bløff, kan man forutse slike tyverier? Det var ikke hinsides før tyveriet, men det ble hinsides når de ikke hadde mulighet til å gjøre spillet ferdig. Og hvem sin feil var det?

 

Hvis du _lover_ å dukke opp i et bryllup søndag om 3 uker, men akkurat den dagen bryllupet skal stå så stjeler noen bilen din slik at du overhodet ikke har mulighet til å komme. Har folk da noen rett til å slenge dritt om deg? Har noen rett til å si at du fant på tyveriet, for å slippe å komme? Likevel er det bare syting og klaging på Valve å se. Jeg syns det er helt utrolig å se hvordan enkelte oppfører seg.

Rolig nå!

 

Jeg snakket bare på generelt grunnlag at det er en uting å bruke slippdatoer som et lokkemiddel for å få presse og gamere til å fokusere på et spill, når man kanskje innerst inne vet at datoen ikke er reell i det hele tatt. At noen synes dette er kynisk har jeg full forståelse for. Om Valve har vært uheldig eller kyniske vet jeg selvsagt ikke, men det finnes mange spekulasjoner om hva som egentlig er sant rundt saken.

 

Jeg har stor respekt for det Valve prøver å få til med Half-Life 2, og vil selvsagt spille spillet når det kommer. Ja, det er mange som sutrer over at Valve er amatører, men det er jo fordi de la opp til det selv (med sin arrogante holdning rundt den opprinnelige slippdatoen, og den amatørmessige håndteringen av pressen i etterkant av "tyveriet"). Sluttproduktet får tale for seg selv når det en gang kommer, da vil alt tullet i forkant fort være glemt (med mindre vi ender opp med Daikatana 2).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...