Gå til innhold

Hvorfor redde Allyse?


Messias^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at vi ikke vil offentliggjøre detaljer rundt saken, er at dette er en personalsak som har med Allyse og Torstein i Amotor å gjøre.

 

Personalsaker i Hardware.no eller søstersider har selvsagt ikke noe i det offentlige rom å gjøre. På samme måte vil ikke Dagbladet publisere personalsaker i avisen sin, selv om det sikkert ville være lesere som var interessert.

 

Vi skulle gjerne sett at konflikten i Amotor.no aldri hadde oppstått, men slik saken utviklet seg var vi nødt til å gjøre noe. Det valget vi gjorde mener vi fremdeles er det mest fornuftige - selv om folk her på forumet som ikke kjenner saken i detalj ikke er enige.

 

Det er hyggelig at mange her liker Allyse, og vi ønsker han hell og lykke til videre i livet. Han er selvsagt velkommen her på forumet.

 

Det er mange som har jobbet mye med Amotor, men ingen av medarbeiderne har fått et eneste øre for dette. Grunnen til dette er at prosjektet ikke har hatt omsetning. Jeg kan ikke tenke meg at det er økonomiske grunner til at konflikten i Amotor oppsto.

 

Vi hadde håpet at Amotor kunne bli en fin bilside i nettverket, men akkurat nå er det bare mas. Hvis dette fortsetter er det mer fristende å kutte ut hele prosjektet.

 

Ellers har denne saken lært oss at vi i ledelsen i Hardware.no må følge opp søstersidene bedre. Vi har knapt løftet en finger for Amotor.no, Amobil.no, Gamer.no, Overklokking.no mv., og sidene har hatt suksess i varierende grad.

 

Denne saken viser tydelig at man ikke alltid kan overlate alt til søstersidene selv; så vi vil etterhvert satse på mer sentral oppfølging for å sikre at konflikter som vi har hatt her ikke oppstår igjen. Vi vil også følge bedre opp slik at alle sidene har høy kvalitet på det de gjør.

Lenke til kommentar

 

Personalsaker i Hardware.no eller søstersider har selvsagt ikke noe i det offentlige rom å gjøre. På samme måte vil ikke Dagbladet publisere personalsaker i avisen sin, selv om det sikkert ville være lesere som var interessert.

 

Dere trekker igjenn inn en bedrift her som sammenligning.

 

Siden dere kommer med antagelser regner jeg med det er tillatt at jeg også gjør dette:

 

-Hadde samme hendelsesforløp forekommet i Dagbladet hadde nok ledelsen innsett sine feil og rettet opp i dette, samtidig kommet med en offentlig forklaring.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke en allmektig dommer som kan si om dere har tatt feil eller har rett, scenarioet mitt var et motforslag til deres sammenligninger.

 

Men jeg tviler på at Dagbladet hadde vært like hemmelighetsfulle hvis en redaktør ble avskjediget samtidig somd et var en generell misnøy over dette både blant journalister og lesere.

 

Rett meg hvis jeg tar feil:

-Det er opptil flere som ønsker å diskutere dette temaet, men i frykt for utestengelser ikke gjør dette?

-Det er opptil flere mods/admins som ønsker å diskutere dette, men har fått beskjed om at dette ikke skal diskuteres?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke å kommentere dette offentlig, noe som jeg heller ikke har gjort. Det har kommet noe ut fra kilder som ikke skulle offentliggjøre diverse, men siden Martin kommenterer velger jeg å komme med noen små uttalelser.

 

Jeg skal bare kjapt bekrefte/avkrefte noe:

 

Jeg kranglet ikke med en med "høyere rank", men etter mine definisjoner "lavere"

 

Det var ikke et pengespørsmål, eller noe økonomisk fra min side, men det er uten tvil det økonomiske aspektet/potensialet hw trakk sin konklusjon utifra.

 

Grunnen til vi til nå ikke har kommet med en offentlig uttalelse er fordi rett og galt enda blir diskutert, og jeg ønsker å komme til en viss enighet med martin & co før jeg sier for mye.

 

Ja - jeg trur hardware kommer til å innse hva de har gjort en gang, men desverre er det for sent - jeg har beveget meg videre med fast jobb innen IT.

Lenke til kommentar
ja gratulerer det allyse.. håpløst av hw.no, *miste respekt*

Kan jeg spørre hvorfor du mister respekt for hardware.no? Slik jeg ser det nå går både hw.no og allyse ut med at de ikke ønsker å kommentere saken videre. De fremstiller også to versjoner av saken. Du velger altså å tro på allyse, og ikke Martin, og mister derfor respekt for hw.no?

 

Gratulerer forøvrig allyse (som jeg personlig aldri har hatt noen konflikter med) med ny jobb :)

Lenke til kommentar
-Hadde samme hendelsesforløp forekommet i Dagbladet hadde nok ledelsen innsett sine feil og rettet opp i dette, samtidig kommet med en offentlig forklaring.

Kan du påpeke litt mer konkret hvilke feil styret i hw.no har gjort? Så lenge du ikke kjenner til fakta i saken står du ikke i en posisjon til å avgjøre hvorvidt de har gjort en feil eller ikke.

Lenke til kommentar
men det er uten tvil det økonomiske aspektet/potensialet hw trakk sin konklusjon utifra.

 

Dette sier vel hvorfor man mister litt respekt..

 

Grunnen til at det blir han jeg tror på må vel være at det er han som faktisk sier noe..?

Dersom dette faktisk stemmer, kan jeg skjønne at noen mister respekt. Jeg ser at du velger å tro på det allyse sier her, og ettersom jeg ikke vet mer om saken kan jeg ikke motsi det heller. Men jeg tviler som sagt på at det har noen økonomisk grunn. Jeg synes forøvrig det er useriøst av allyse å gå ut på den måten han gjør her, hvor han påstår at han ikke kan si noe, og så kommer med en påstand om grunnlaget for hw-styrets konklusjon. Jeg tror ikke vi kommer lenger i denne saken uten at allyse og hw.no-styret kommer med en felles uttalelse. Hvor vidt de jobber med det eller kommer til å gjøre det i det hele tatt vet jeg ikke, det får være opp til dem.

Lenke til kommentar
-Hadde samme hendelsesforløp forekommet i Dagbladet hadde nok ledelsen innsett sine feil og rettet opp i dette, samtidig kommet med en offentlig forklaring.

Kan du påpeke litt mer konkret hvilke feil styret i hw.no har gjort? Så lenge du ikke kjenner til fakta i saken står du ikke i en posisjon til å avgjøre hvorvidt de har gjort en feil eller ikke.

Etter å ha tatt et par telefoner til gamle hw`ere så har jeg fått kjennskap til en del fakta, men som jeg skriver lenger oppe:

 

Jeg er ikke en allmektig dommer som kan si om dere har tatt feil eller har rett, scenarioet mitt var et motforslag til deres sammenligninger.

 

Og i respekt for begge parter ønsker ikke jeg heller å komme med annenhåndsinformasjon så lenge dette ikke er ønskelig.

Lenke til kommentar
men det er uten tvil det økonomiske aspektet/potensialet hw trakk sin konklusjon utifra.

Dette sier vel hvorfor man mister litt respekt..

 

Grunnen til at det blir han jeg tror på må vel være at det er han som faktisk sier noe..?

Dersom dette faktisk stemmer, kan jeg skjønne at noen mister respekt. Jeg ser at du velger å tro på det allyse sier her, og ettersom jeg ikke vet mer om saken kan jeg ikke motsi det heller. Men jeg tviler som sagt på at det har noen økonomisk grunn. Jeg synes forøvrig det er useriøst av allyse å gå ut på den måten han gjør her, hvor han påstår at han ikke kan si noe, og så kommer med en påstand om grunnlaget for hw-styrets konklusjon.

1: Du vet ikke noe om saken, men tviler på det ligger økonomiske motiver bak. På hvilket grunnlag? Det har blitt offentliggjort at HW tjener mye penger, det har blitt offentliggjort at enkelte medlemmer mottar lønn, så hvorfor skal det ikke ligge økonomiske motiver bak?

 

2: Du mener det er useriøst av Allyse å komme med litt informasjon i saken, men gjør ikke dere det samme? Da det kom frem tidligere at det kunne være økonomi som førte til avskjedigelsen så benektet (selv om ikke direkte, så indirekte) dere at dette var tilfellet. Da må vel Allyse som den annen part kunne komme med sin påstand?

 

Men jeg vil tro (som sagt vet jeg ikke alt i denne saken) at pengesnakket (som jeg forøvrig ikke har hørt om før nå) kun er basert på rykter, da amotor som sagt ikke har noen inntekter.

 

Jeg kan ikke tenke meg at det er økonomiske grunner til at konflikten i Amotor oppsto.

 

EDIT: ser jeg har problemer med siteringen, hvis noen vet hva jeg har gjort feil, send meg en PM, ikke bruk diskusjonen her til å forklare. På forhånd takk ;)

 

EDIT: Jeg har prøvd å fikse siteringen din

-knatten

Endret av knatten
Lenke til kommentar

1: Du vet ikke noe om saken, men tviler på det ligger økonomiske motiver bak. På hvilket grunnlag? Det har blitt offentliggjort at HW tjener  mye penger, det har blitt offentliggjort at enkelte medlemmer mottar lønn, så hvorfor skal det ikke ligge økonomiske motiver bak?

Fordi, som jeg har sagt mange ganger her, amotor har aldri tjent en krone, og de har heller aldri betalt hw.no en krone. At hw.no tjener penger og betaler ut lønn til sine medarbeidere er en helt annen sak. For ordens skyld er det bl.a. jeg som har "offentliggjort" informasjonen du snakker om her.

 

2: Du mener det er useriøst av Allyse å komme med litt informasjon i saken, men gjør ikke dere det samme? Da det kom frem tidligere at det kunne være økonomi som førte til avskjedigelsen så benektet (selv om ikke direkte, så indirekte) dere at dette var tilfellet. Da må vel Allyse som den annen part kunne komme med sin påstand?

Jeg har ikke benektet noe, jeg er ikke en part i saken, og har, som deg, kommet med hva jeg tror. Jeg tror ikke det er økonomiske aspekter som ligger bak.

Martin, som er en part i saken, har ikke kommet med noen informasjon om hvorfor allyse ikke lenger er en del av amotor/hw-nettverket. Han kommenterer at han ikke tror penger hadde noe å gjøre med at konflikten oppstod i amotor. Hvorvidt penger hadde noe å si for hw-styrets beslutning kommenterer han ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...