Gå til innhold

FarCry og 9800Pro problemer


Anbefalte innlegg

Helt fantastisk, mine problemer er løst

 

Jeg har et Powercolor 9800Pro 128MB kort og har hatt problemer i FarCry fullversjon.

Har hatt pixelproblemer i 1280x1024x32, selv med en P4 2.8 og 512MB RAM.

 

Nå har jeg oppgradert bios med Powercolor 9800XT, etter oppskriften til

VeXx, og alle problemer er borte :p

 

Nå er grafikken helt nydelig, med FAA på 4 og alt annet på Very High.

 

Kjører siste Omega drivere og har patchet FarCry til versjon 1.1

:thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, gratulerer. :)

 

Jeg sliter enda med "svarte trekanter" som oppstår på personer og forksjellige ting I spillet. Skjer kun hvis jeg setter "Lightning Quality" høyere en "low".

 

Lager ikke ny tråd nå som vi allerede er i gang...

Fint om noen kunne hjelpe meg.

 

Drivere o.l er oppdatert. Patching har jeg ikke fått gjort. Spiller demoen. Men er det der, er det stor sjangse for at det er der i fullversjonen å...

Lenke til kommentar

Ikke sikkert at det løser problemer for andre, men man kan jo håpe.

Har sett på andre forumer ute i verden at mange opplever problemer med FarCry og ATI kort, spesielt i demo'n.

Har prøvd andre drivere, ATI, Omega & DNA, klokket ATI kortet mitt til 412/370, og fortsatt hatt problemer.

Men etter å ha oppgradert bios, er problemet borte :-)

 

FarCry er digg !!

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er kommet en patch til farcry?

Det ikke hakker her på 1024x768x32 med alt på medium, men med en gang noe blir stilt opp til high så hakker det.

Målte med fraps, og med texture quality på high så lå det på 16 fps i det første rommet på training(førstebanen). Men med TQ på medium så hadde jeg 24 fps på samme plass.

 

har et FX5900 flasha til 5950Ultra, og bruker 56.64 drivere. Har ikke prøvd med eldre drivere siden jeg tror at det ikke har noe for seg.

 

Men jeg synes da virkelig at jeg skal kunne ha alt på hvertfall high, siden farcry setter mine maskinspecs til Very High.

 

Heikland: så flott for deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det bare meg som syns det virker som Ati er veldig ustabile på enkelte spill? Nå var første gang jeg hørte om en med Fx som hadde problemer. Legger ikke opp til krig, bare undrer litt. Værsåsnill og correct me if I'm wrong. :)

Siden jeg er bruker av både ATI og nVIDIA føler jeg at jeg kanskje kan uttale meg her...

 

For meg virker det ikke som noen av kortene har problemer med spillene, heller at spillene har problemer med kortene. Enkelte spilldistrubutører, bla. Electronic Arts ser ut til å ha et veldig subjektivt syn på kortprodusentene og hvem de har sponsoravtaler med.

 

"nVIDIA - The Way It's Meant To Be Played" høres vel velkjent ut? Finnes også tilsvarende bullshit for ATI uten at jeg kan huske det ordrett nå.

 

Vi får bare håpe og tro at softwareprodusentene snart innser at vi har to store og dyktige aktører på markedet nå, begge med sine fordeler og ulemper, og at skikkelig support for begge disse er påkrevd. Ingen er heller tjent med at en av disse skal gå dukken, da dette kun ville ført til økte priser og dårligere ytelse fra den gjenværende aktøren.

Lenke til kommentar
Er vel for de med eldre gforce kort da men kanskje verd et forsøk....

[quote]For NVIDIA Users of GeForce Cards up to GeForce 4 whose framerate feed choppy or slow, edit the file system.cfg and change the line r_Driver = “Direct3D9”  to r_Driver = “OpenGL” to try the unsupported OpenGL Version. This may run faster in specific cases.[/quote]
Lenke til kommentar
Akkurat FarCry går bedre på min kones 9700 Pro enn på mitt FX5900 Ultra som står i enn annen maskin. Samme CPU. Så kankje ikke optimaliseringen fungerer helt som planlagt for dem? :)

Husk at RAM er viktig for dette spillet! :yes:

Begge maskinene med identiske spesifikasjoner ellers.

Lenke til kommentar
Akkurat FarCry går bedre på min kones 9700 Pro enn på mitt FX5900 Ultra som står i enn annen maskin. Samme CPU. Så kankje ikke optimaliseringen fungerer helt som planlagt for dem? :)

Jeg byttet nylig fra FX5900 til R9800xt, og må si at ATI har gjort knockout på nvidia akkurat i denne runden. Skal bli interessant å se hvordan Nvidia kommer tilbake, de er jo sjelden fornøyd med å være nummer to. Men akkurat per dags dato vil jeg si at ATI ligger to hakk foran fra mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Er det bare meg som syns det virker som Ati er veldig ustabile på enkelte spill? Nå var første gang jeg hørte om en med Fx som hadde problemer. Legger ikke opp til krig, bare undrer litt. Værsåsnill og correct me if I'm wrong. :)

jupp bare deg :) har ikke opplevd noe som helst form for "svarte firkanter", heller ikke grafikkfeil. kjører mitt Hercules 9800pro på default, med alle settings på ultra high (de som lar seg å sette på Ultra da :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...