Gå til innhold

Omtale av Far Cry (PC)


Anbefalte innlegg

Meget bra skrevet artikkel. Spillet er rett å slett en nytelse. Må bare prøves. Det er langt og det er vanskelig og det er vanvittig mye fete steder. Synest at en quicksave funksjon vil ødelegge deler av gameplayen. Skal ihvertfall holde meg langt unna.

 

Spillet er vel kanskje ganske krevende, men har ikke merket noe til det. Har selv:

XP2500+

9800PRO

512MB

WinXP

osv..

 

:thumbs: up for Crytek... De fortjener det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten: Jeg vil fraråde folk å bruke lagrefunksjonen inne i spillet (med console) med mindre det er absolutte nødstilfeller. Lagresystemet fungerer etter min mening ganske godt, og jeg håper faktisk at flere spill følger Far Cry sitt eksempel. Synes også det er litt synd at Crytek/Ubisoft gir etter for press og legger til quicksavefunksjon i en oppdatering.

Kan du begrunne det? "Alle" andre FPS'er har jo quicksave.

Lenke til kommentar
Litt vittig at dere sier at en må kjøpe spille når dere sikkert har bare lasta ned:

*eksakt gjengivelse av navn på piratversjon fjernet av moderator*... og gjort testen utfra det....

 

:p

Det har vi så definitivt ikke gjort, hvor i alle dager får du slikt fra? Spillet fikk vi tidlig fra utgiver. Både en tidlig review-kode og retail. For dumt å komme med ubegrunnede påstander som du gjør nå.

Endret av TST
Lenke til kommentar
Forresten: Jeg vil fraråde folk å bruke lagrefunksjonen inne i spillet (med console) med mindre det er absolutte nødstilfeller. Lagresystemet fungerer etter min mening ganske godt, og jeg håper faktisk at flere spill følger Far Cry sitt eksempel. Synes også det er litt synd at Crytek/Ubisoft gir etter for press og legger til quicksavefunksjon i en oppdatering.

Kan du begrunne det? "Alle" andre FPS'er har jo quicksave.

Jeg synes rett og slett det fungerer svært godt. Jeg er normalt en tilhenger av å kunne lagre når jeg vil og hvor jeg vil, og det er lite som irriterer meg mer enn å måtte gjøre det samme om og om igjen på grunn av et dårlig lagresystem. Men i Far Cry fungerer det.

 

Jeg er veldig redd for at folk vil misbruke quicksave-funksjonen hvis de får den. Det er naturligvis deres egen feil om de gjør det, men jeg vet hvor ofte jeg selv blir fristet til å lagre hvert andre minutt i litt vanskelige spill, selv om det tar bort veldig mye av utfordringen.

 

Det avhenger naturligvis av spillet. Jeg kan ikke se for meg å spille Max Payne 2 uten mulighet til å lagre når som helst, f.eks., og jeg tror at MoH:AA hadde blitt fryktelig frustrerende uten quicksave. Men som sagt, i Far Cry fungerer det veldig godt.

 

Arve87: Jeg vet, men jeg får det fremdeles ikke til.

 

Individual-48: Det er bare latterlig å komme med slike påstander uten noen dekning for dem.

Lenke til kommentar
Forresten: Jeg vil fraråde folk å bruke lagrefunksjonen inne i spillet (med console) med mindre det er absolutte nødstilfeller. Lagresystemet fungerer etter min mening ganske godt, og jeg håper faktisk at flere spill følger Far Cry sitt eksempel. Synes også det er litt synd at Crytek/Ubisoft gir etter for press og legger til quicksavefunksjon i en oppdatering.

Kan du begrunne det? "Alle" andre FPS'er har jo quicksave.

Spillet skal jo være litt vansklig også da, selv elsker jeg spill uten dustete Quick Save funksjon : )

Lenke til kommentar
Spillet skal jo være litt vansklig også da, selv elsker jeg spill uten dustete Quick Save funksjon : )

Helt enig, synes det var helt GENIALT uten den derre quick saven, som jeg har brukt altfor mye :blush:

 

Synes det var kanske greit og ikke ha det valget, bli presset til å spille spillet, og ikke bare save hver gang man har drept en ny fyr

 

Veldig synd hvis det kommer quicksave i en patch, for da kommer jeg nok til å bruke den :wallbash:

 

Heldigvis så funker spillet 100% så det skal vel litt til for at jeg innstalerer en patch, med fare for at jeg tar den feige og "juksete" metoden

 

edit: VILJESTYRKE er en fin ting, men jeg har ikke det, og da er det fint at man ikke kan "jukse" seg gjennom spillet

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Ingen som tvinger deg til å bruke den "dustete" quick save funksjonen, vet du.

For å si det sånn: Dersom man synes quicksave er dustete og LIKEVEL bruker den selv, DA er man hvertfall en gigantisk dust...

 

Ellers fungerer autosaven faktisk ganske greit i FarCry fordi de har lagt dem såpass tett og litt mer intelligent enn slik de vanligvis er lagt ut. Hadde quicksaven vært der ville jeg ha brukt den omtrent med samme intervaller selv.

Likevel er det bra det kommer en patch hvor man enkelt kan lagre når man vil siden dette er et såpass fritt spill som innbyr til mye eksperimentering og prøving av alternative fremgangsmåter. (Muligheten til å quicksave finnes faktisk der fra før , men det krever litt ekstra "klunder" fordi man må åpne konsollen og skrive \save_game)

Lenke til kommentar
For å si det sånn: Dersom man synes quicksave er dustete og LIKEVEL bruker den selv, DA er man hvertfall en gigantisk dust...

off topic:

er man en gigantisk dust hvis man har lav viljestyrke?

 

håper jeg klare å venne meg til å ikke bruke quick save, her har man jo muligheten til å kvitte seg med dårlige vaner :yes:

Lenke til kommentar

Kommer man til å merke mye forskjell i performance og loadingtider om man oppgraderer fra 512 til 1024 ddr-ram? Jeg har alt på very high, 1024*768, og det går for det meste flytende, men til tider merker jeg litt lag, og loadingtidene er ganske lange, så jeg lurte på om litt mer ram hadde hjulpet...

Lenke til kommentar

Jeg har testet spillet både med 512 og 1024mb ram. Spillet "stopper" aldri opp lenger og loadetidene er kortere. Det hakker fortsatt litt på high-innstilling. Er fullt spillbart men går ikke helt flytende. Medium er recommended til mine specs....det må være det mest krevende spillet jeg noensinne har spilt, men det ser jo fantastisk ut!

 

Har Xp2600, Radeon 9700pro, 1gig ram

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...