Gå til innhold

Omtale av Far Cry (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Far Cry har ingenting å stille opp mot HL2 . Eneste du kan kjøre er Buggy Biler og båter på ett lukket område. Det er ikke såpass svært for det er nemlig grenser på øya.

 

Det er ekkel mouse smoothing i spillet så du kan ikke forvente god aim i MP delen.

MP delen består av enda mindre maps og kjedelige modes.

 

HL2 har nok litt mer å tilby i single player delen og ihvertfall multiplayer delen.

 

A.Ien i dette spillet er stokk dum, flere ganger jeg har sett dem stirre i en vegg.

 

Grafikk og nesten bra gameplay har dette spillet, mangler mye for å få meg til å sitte med dette.

Litt morsomt å se poster som dette nå som HL2 er kommet.

 

Kjøringa i HL2 er mer begrenset enn i Farcry, AI'en er ikke spesielt mye smartere og er mer forutsigbar enn i Farcry :D

Lenke til kommentar

Det er definitivt mer frihet i Far Cry, men Half-Life 2 er et bedre spill. AI'en i Half-Life 2 er meget bra, og jeg har opplevd flere steder å bli utmanøvrert fullstendig. Den er absolutt god i Far Cry også, men vaktene er litt dumme til tider. Historien i Far Cry er desverre veldig lite givende, og selv om HL's historie ikke er så veldig original, er fortellerteknikken så fengende at en sitter med hakeslepp.

 

Jeg hadde vanskelig for å tro at HL 2 kunne overgå Far Cry, men det gjorde det. Og det gjorde det med stil...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var en lang og detaljert, men ok omtale som det tydeligvis er lagt ned mye arbeid i. Her kommer mine kommentarer til denne tråden, samt mine meninger om selve spillet Far Cry...

 

AI'en i Half-Life 2 er meget bra, og jeg har opplevd flere steder å bli utmanøvrert fullstendig. Den er absolutt god i Far Cry også, men vaktene er litt dumme til tider.

Jeg opplevde AI'en i Far Cry som den råeste jeg har vært borti. Leiesoldatene var forbasket gode til å søke dekning! De kom etter deg fra lange avstander, og prøvde å angripe deg fra flere sider. Riktignok forekom det noen rare tilfeller hvor en leiesoldat sto og så rett i veggen. Et problem som jeg tror ble kommentert i omtalen, var også at de hadde en tendens til å komme gjennom dører en etter en. Det var morsomt å kjempe mot Combines, men etter å ha sett et klipp, hl2_nofrag_us.avi, som demonstrer hvor dum AI'en hvertfall kan være i Half-Life 2, så skifter du kanskje mening. Dessuten lurer jeg litt om du spilte Far Cry på Easy, og eventuelt med AI Auto Balance på... Far Cry er tross alt mye vanskeligere enn Half-Life 2.

 

Historien i Far Cry er dessverre veldig lite givende, og selv om HL's historie ikke er så veldig original, er fortellerteknikken så fengende at en sitter med hakeslepp.

Det er jeg enig i, men dette gjøres og er bra i for eksempel Max Payne 2 og The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay også. Etter alt oppstyret med hvem G-Man kunne være forut Half-Life 2, så var det skuffende og ikke få noen som helst avklaring etter å ha spilt gjennom hele spillet.

 

Når det gjelder fysikken til Far Cry, så var den ganske bra den. Men som andre har kommentert, så kunne fysikken på kjøretøyene vært bedre. Jeg merket meg også tilfeller hvor etter at jeg hadde skutt en leiesoldat i en bakke, så sklei han sakte nedover.

 

Høydepunktene i Far Cry, og Far Crys store styrke var uteområdene med den friheten de ga. Likevel var det mange inneområder. Far Cry så bare bedre og bedre ut lengre i spillet, noe jeg også har lagt merke til at andre spill gjør. Spesielt syntes jeg brettet River så bra ut.

 

Far Cry var til tider ekstremt vanskelig, selv om jeg nesten har spilt Far Cry til døde i Multiplayer før jeg spilte gjennom det i Campaign. Det er kanskje både det vanskeligste, og lengste spillet jeg har spilt. Til tider var det frustrerende, spesielt tempelet, når jeg skulle gjennom jungelen full av mutanter uten våpen, og når jeg skulle ta ut Krieger. Her måtte jeg prøve om, og om, og om igjen, og det er hvertfall ikke min form for humor! Det er enn tynn linje mellom utfordrende og frustrerende. (Jeg spilte på Medium, uten AI Auto Balance, og med versjon 1.3 dersom det skulle ha noe å si.)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Det var en lang og detaljert, men ok omtale som det tydeligvis er lagt ned mye arbeid i. Her kommer mine kommentarer til denne tråden, samt mine meninger om selve spillet Far Cry...

 

AI'en i Half-Life 2 er meget bra, og jeg har opplevd flere steder å bli utmanøvrert fullstendig. Den er absolutt god i Far Cry også, men vaktene er litt dumme til tider.

Jeg opplevde AI'en i Far Cry som den råeste jeg har vært borti. Leiesoldatene var forbasket gode til å søke dekning! De kom etter deg fra lange avstander, og prøvde å angripe deg fra flere sider. Riktignok forekom det noen rare tilfeller hvor en leiesoldat sto og så rett i veggen. Et problem som jeg tror ble kommentert i omtalen, var også at de hadde en tendens til å komme gjennom dører en etter en. Det var morsomt å kjempe mot Combines, men etter å ha sett et klipp, hl2_nofrag_us.avi, som demonstrer hvor dum AI'en hvertfall kan være i Half-Life 2, så skifter du kanskje mening. Dessuten lurer jeg litt om du spilte Far Cry på Easy, og eventuelt med AI Auto Balance på... Far Cry er tross alt mye vanskeligere enn Half-Life 2.

 

Historien i Far Cry er dessverre veldig lite givende, og selv om HL's historie ikke er så veldig original, er fortellerteknikken så fengende at en sitter med hakeslepp.

Det er jeg enig i, men dette gjøres og er bra i for eksempel Max Payne 2 og The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay også. Etter alt oppstyret med hvem G-Man kunne være forut Half-Life 2, så var det skuffende og ikke få noen som helst avklaring etter å ha spilt gjennom hele spillet.

 

Når det gjelder fysikken til Far Cry, så var den ganske bra den. Men som andre har kommentert, så kunne fysikken på kjøretøyene vært bedre. Jeg merket meg også tilfeller hvor etter at jeg hadde skutt en leiesoldat i en bakke, så sklei han sakte nedover.

 

Høydepunktene i Far Cry, og Far Crys store styrke var uteområdene med den friheten de ga. Likevel var det mange inneområder. Far Cry så bare bedre og bedre ut lengre i spillet, noe jeg også har lagt merke til at andre spill gjør. Spesielt syntes jeg brettet River så bra ut.

 

Far Cry var til tider ekstremt vanskelig, selv om jeg nesten har spilt Far Cry til døde i Multiplayer før jeg spilte gjennom det i Campaign. Det er kanskje både det vanskeligste, og lengste spillet jeg har spilt. Til tider var det frustrerende, spesielt tempelet, når jeg skulle gjennom jungelen full av mutanter uten våpen, og når jeg skulle ta ut Krieger. Her måtte jeg prøve om, og om, og om igjen, og det er hvertfall ikke min form for humor! Det er enn tynn linje mellom utfordrende og frustrerende. (Jeg spilte på Medium, uten AI Auto Balance, og med versjon 1.3 dersom det skulle ha noe å si.)

Far Cry's kunstige intelligens er helt klart et imponerende syn. Jeg er helt enig i at det er noe av det beste som finnes ute på markedet, men at en del idiotiske ting dukker opp i ny og ne ødelegger litt for helhetsinntrykket.

 

Selv spillte jeg på "Realstic" første gangen, uten Auto-Balance. Det er noe av det mest utfordrende jeg har vært borte i. Jeg tror jeg aldri har brukt så lang tid på å fullføre et spill før, og flere steder satt jeg fast i minst en uke. dessverre var det ikke AI'en som gjorde at jeg sleit, og det gjorde det hele ekstra irriterende. For det mest positive med hele spillet var den store friheten man fikk. Man kunne nemlig hele tiden variere hvordan man ville angripe, bytte posisjoner og endre taktikk, noe som gjorde spillopplevelsen mye mer variert. Men det var ikke på Far Cry sine uteområder jeg satt fast.

 

Innendørsbanene er et helvete på Far Cry. Grunnen til det er at utviklerne pumper på med fiender i trange ganger som angriper mot deg med skuddsikre vester og heftige maskingevær. Det gjør alt umulig, fordi variasjonen og mulighetene til å endre taktikk er lik null innendørs. Derfor var det tålmodighet og flaks som gjorde at jeg kom meg videre, ikke dyktighet og kreativitet som krevdes utendørs. Det trekker dessverre ned, Far Cry ble unødvendig vanskelig.

 

Likevel, Far Cry er et av fjorårets aller beste spill men når ikke helt opp til Half-Life 2. Grunnen er at det spillet er mye mer gjennomført på mange punkter:

 

Grafikk: Har bedre animasjoner, flere detaljer, nydelig arkitektur og et troverdig leveldesign.

 

Lyd: Bedre skuespill, musikken er mindre repeterende.

 

Spillbarhet: Mer variert, føles mer filmatisk da Valve har gjort en glimrende jobb med skriptinga, få dødpunkter.

 

Historie: Virker mer troverdig, fores ikke gjennom kuttscener, må plukkes opp av spillerens observasjoner.

 

Far Cry har større baner og er mye lengre. Har ikke prøvd multiplayeren dems...

Lenke til kommentar
Selv spillte jeg på "Realstic" første gangen, uten Auto-Balance. Det er noe av det mest utfordrende jeg har vært borte i. Jeg tror jeg aldri har brukt så lang tid på å fullføre et spill før, og flere steder satt jeg fast i minst en uke.

Du spilte på Realistic!?? :ohmy: Sykt, for det kunne virkelig ikke falle meg inn! Jeg syntes det var var mer enn nok vanskelig på Medium, og jeg er forskrekket over at det finnes hele tre vanskelighetsgrader over det uten at jeg har prøvd noen av de. Det kan ikke være gøy å sitte fast så lenge som du har gjort. Min filosofi er hvertfall at spill skal være morro, og ikke frustrerende.

Lenke til kommentar
Selv spillte jeg på "Realstic" første gangen, uten Auto-Balance. Det er noe av det mest utfordrende jeg har vært borte i. Jeg tror jeg aldri har brukt så lang tid på å fullføre et spill før, og flere steder satt jeg fast i minst en uke.

Du spilte på Realistic!?? :ohmy: Sykt, for det kunne virkelig ikke falle meg inn! Jeg syntes det var var mer enn nok vanskelig på Medium, og jeg er forskrekket over at det finnes hele tre vanskelighetsgrader over det uten at jeg har prøvd noen av de. Det kan ikke være gøy å sitte fast så lenge som du har gjort. Min filosofi er hvertfall at spill skal være morro, og ikke frustrerende.

I spill jeg vanlig mestrer, som feks fps og 3 persons-action, pleier jeg å kjøre på det vanskeligste. Grunnen er å få mest mulig motstand og dermed, etter min mening, nyte spillet fullstendig. Men jeg hadde ingen anelse om at Far Cry skulle være så vanskelig. Det stod riktignok "Forget paradise, this is hell" når jeg valgte Realistic, men at det skulle ta meg en del intensive måneder og runde det, visste jeg ikke. Så jeg var vel litt for eplekjekk i forkant ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...