Gå til innhold

Omtale av Far Cry (PC)


Anbefalte innlegg

:ermm:

 

Har dere spillt samme spillet som resten av oss? Det er FPS ffs, hva mener du med at gameplay blir for ensformig? Her har du jo endelig muligheten til å benytte deg av alle de forskjellige måtene å spille på, i samme spill (rambo, james bond og "chicken" :p metoden). Og at AI'en i HL er bedre?!? :no:

 

Prøv spillet en gang til er alt jeg har og si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra omtale, har spilt demoen og ble veldig imponert. Bare lurte på, har lest i omtaler at du skal kunne se tropiske fugler fly, og fisk i vannet, men disse har jeg ikke sett snurten av.. Må du ha nyeste grafikkort for å se disse?

 

Jeg har et GF4 4800SE kort

Lenke til kommentar
Bra omtale, har spilt demoen og ble veldig imponert. Bare lurte på, har lest i omtaler at du skal kunne se tropiske fugler fly, og fisk i vannet, men disse har jeg ikke sett snurten av.. Må du ha nyeste grafikkort for å se disse?

 

Jeg har et GF4 4800SE kort

Nei..

 

Det var da veldig merkelig. Hva slags innstillinger kjører du på?

Som svar til han som spurte om minstekravene:

 

1 Ghz

256 MB RAM

GeForce 2 eller ATI 8500 (m. 64 MB RAM)

 

Det er alltid så vanskelig å gjøre antakelser om hvordan spillet fungerer på dårligere systemer enn ens eget, men det blir nok litt kjipere på grafikkort uten Pixelshader-støtte.

 

Jeg vil tippe du bør ha 2 Ghz, 512 MB RAM og et grafikkort med 256 MB på for å kunne kjøre spillet i 1024*768 med alle detaljer på high og very high (uten antialiasing). Det er omtrent et slikt system jeg har, og det går fint.

Lenke til kommentar
er det bare meg som ikkje liker det?

Totalt pill råtten gameplay som var betre i gamle Halflife. Er det faktisk så lenge folk spelte Half life single player?

 

Og AI er jo ikkje noko å skryte av når dei stort sett bare står der.

Dei følger og etter deg når du vil det så du dreper dei lett. I Halflife brukte dei granater på deg om du prøvde å lure dei.

 

Einaste som var imponerandes var refraction i vannet og brett størrelsen. Ellers er det meste gjort før, ofte betre og.

Er dine utsagn basert på det fulle spillet eller demoen, tenker helst at det er demoen du snakker om da spillet ikke er lansert i Norge og blir lansert i dag i USA. men tilbake til saken. AI'en i demoen er ikke den samme som i den fulle versjonen av spillet, crytek har kuttet ned på en del ting for å spare plass, og enda er demoen på 500mb nedlastning.

 

Personlig dømmer jeg ikke et spill etter en demo, en demo er jo som det ligger i ordet, en demo. Den er ment for å vise potensialet til spillet, og det er sjeldent man får levert en demo som representerer slik det fulle spillet vil bli når det er lansert. En annen ting er jo at demoen i seg selv er basert på en rimelig gammel versjon av spillet hvis ikke jeg husker feil nå.

 

Du burde prøve hele spillet før du dømmer det helt. Jeg er enig i at AI'en på demoen ikke var noe spesielt å juble for, men dette har jeg lest i flere omtaler at den faktisk er en del bedre i den endelige versjonen i forhold til den på demoen.

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe du bør ha 2 Ghz, 512 MB RAM og et grafikkort med 256 MB på for å kunne kjøre spillet i 1024*768 med alle detaljer på high og very high (uten antialiasing). Det er omtrent et slikt system jeg har, og det går fint.

Jeg kjører spillet med grafikken på fullt i 1024x768 uten AA med ett gammelt Ti 4800SE med 128MB RAM. Uten antydninger til hakking. Resten av PCen består forøvrig av P4C 2.4GHz og 512 MB 400 MHz DDR RAM.

 

Bra omtale, har spilt demoen og ble veldig imponert. Bare lurte på, har lest i omtaler at du skal kunne se tropiske fugler fly, og fisk i vannet, men disse har jeg ikke sett snurten av.. Må du ha nyeste grafikkort for å se disse?

 

Jeg har et GF4 4800SE kort

 

Jeg har samme kort som deg og det funker fint :D

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
er det bare meg som ikkje liker det?

Totalt pill råtten gameplay som var betre i gamle Halflife. Er det faktisk så lenge folk spelte Half life single player?

 

Har må man bare svare med et stort HÆÆÆ??

Hvilket spill er det du har spilt? Råtten gameplay?? Hva er det du snakker om? :omg:

 

Joachim_F:

hehe, ser du har rettet opp den lille "enspiller" feilen på slutten av artikkelen. Gir mer mening nå ja :yes:

Lenke til kommentar
Tror de har kutta fiskene og fuglene i demoen ;)
neida, bare sett innstingene på high, så kjæm dom fram.

 

 

Ok, får håpe de dukker opp når jeg får spillet ihvertfall :)

 

Må alle innstillingene settes på high?

 

 

edit: nå har jeg satt alle instillingene på high og ultra high, men fortsatt intet dyreliv,

hmm, lurer på hvorfor ?

Endret av krist2
Lenke til kommentar

\r_rendermode 1-4 funker uansett skjermkort.

 

\save_game XXX der XXX er navnet funker også. Har dere ikke lekt dere med konsollen? :p

På samme måte virker \load_game XXX.

 

Hvis dere har kraftig maskin, kan dere prøve å forandre på avstanden for når busker og trær blir mer detaljerte med kommandoen \e_obj_lod_ratio X. Default X skal visstnok være 10, men setter man den lavere, blir terrenget mer detaljert... ;)

Lenke til kommentar

ThomasM:

"btw, hva syntes du om de forskjellige innstillingene i rendermode ?"

 

Dette har jeg bare så vidt eksperimentert med (se over). Cartoon var artig. :)

 

Lacktain:

"Du sier i din anmeldelse at det ikke er NOE som er skriptet, jeg ville endret det til at det er veldig få ting som er skriptet."

 

Hmm, jeg er litt usikker på hvor jeg skrev det, for det er ganske mange ting som virker (i alle fall delvis) skriptet i Far Cry. Det var ikke meningen å gi inntrykk av at _ingen ting_ er skriptet. Når du kommer ut av første bygningen i treehouse-brettet, for eksempel, så kommer det alltid en HMMV langs veien. Men dette kan ikke sammenliknes med spill hvor hele gameplaysituasjonen er forhåndsplanlagt (Medal of Honor: AA og Call of Duty, f.eks.).

 

Lacktain igjen:

"Kunne også nevnt at editoren og en flott brukermanual følger med. Det er faktisk ikke så vanskelig å lagen noe selv, tenk på mulighetene for å spille andres og egne levler!"

 

Editoren, ja. Jeg har ikke så fryktelig stort grunnlag for å teste den, dessverre, men jeg rotet litt rundt med den. Den ser faktisk veldig brukervennlig ut. Det er utrolig mye jeg kunne (og kanskje burde) ha nevnt, men omtalen ble bare lengre og lengre, og ett sted måtte jeg jo si stopp. :)

 

ttt:

"du må ikkje ikkje gå opp dei trappane. det er ein annan veg (du kan gå opp ein bakke)"

 

Ok, takk, skal se på den beskrivelsen få det helt nøyaktig.

 

Vice:

"hehe, ser du har rettet opp den lille "enspiller" feilen på slutten av artikkelen. Gir mer mening nå ja"

 

Vet ikke hva jeg tenkte på når jeg skrev det, men jeg tror Tor-Steinar rettet det ganske raskt. :)

 

 

Forresten: Jeg vil fraråde folk å bruke lagrefunksjonen inne i spillet (med console) med mindre det er absolutte nødstilfeller. Lagresystemet fungerer etter min mening ganske godt, og jeg håper faktisk at flere spill følger Far Cry sitt eksempel. Synes også det er litt synd at Crytek/Ubisoft gir etter for press og legger til quicksavefunksjon i en oppdatering.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...