Gå til innhold

GrammarPolice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvis dette blir godkjent kan man jo lure på om enkelte ikke ville blitt fristet til å redigere andre ting enn skriveleifer...

Eks:

Fyr skriver:

 

ATI er det beste man får

 

GrammarPolice-fyr endrer til:

Nvida er det beste man får

 

Bare en tanke

Lenke til kommentar

Man må jo sørge for å plukke noen med et lite snev av personlig integritet da. Tror det er mange her som kan egne seg i en grammar policy gruppe, men nå er det vel en gang sånn at en slik gruppe ikke er ønsket av admin (hvis ikke jeg har feiltolket det) så da er det vel ingen grunn til å diskutere hvem som hører hjemme i denne ikkeeksisterende gruppen ;)

Lenke til kommentar

Ken eg med dysleksi bli grammarpolice? ;)

Kva slags kvalifikasjonar skal dei som eventuellt blir grammarpolice ha, skal det være eigne rettarar på både bokmål og nynorsk innlegg?

Det er ganske mange ting som må være avklart før dette kan bli ein realitet i alle fall.

 

*edit: sette inn manglande ord*

Endret av The Avatar
Lenke til kommentar

QUOTE (PT @ 25/03/2004 : 16:36)
Men hvis dette blir godkjent kan man jo lure på om enkelte ikke ville blitt fristet til å redigere andre ting enn skriveleifer...
Eks:
Fyr skriver:

ATI er det beste man får

GrammarPolice-fyr endrer til:
Nvida er det beste man får

Bare en tanke

Vel, da står det uansett nederst hvem som redigerte innlegget sist, og da ligger GrammarPolicen dårlig an.

 

Forresten, jeg vil gjerne høre fra en admin om forslaget er aktuelt eller ikke. Jeg stiller meg, om det blir noe av, til disposisjon.

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 26/03/2004 : 00:39)
Kan vel egentlig ikke si at dette er noe som jeg tror kommer til å bli gjennomført egentlig.
IMO så vil det bare skape irritasjon.

Jaha? Du foretrekker ikke å lese et godt, velartikulert svar? For meg er dette helt vesentlig om jeg skal svare på en post. Er den dårlig formulert, svarer jeg ikke på den - jeg boikotter temaer med (masse) skrivefeil.

Lenke til kommentar

Hvis det blir gjennomført, vil jeg gjerne være med. Jeg har egentlig ikke noe særlig annet å gjøre enn å sitte på forumet uansett, og er her nesten hele tiden.

Og det med at folk kan endre på hva som stod i den opprinnelige meldingen, utover skrivefeil, er ikke noe særlig problem. Fordi det da bare er å kicke den som gjorde det.

 

Kom på noe.

Man må ikke rette for mye, det er bare når man ser en feil man vet noen kommer til å irritere seg over, eller hvis det blir vanskelig å lese innlegget.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar

Jeg leser gjennom nye tråder her i forumet en par ganger om dagen, og det er sjelden at jeg møter innlegg som ikke er forståelige. Men av og til møter man faktisk innlegg der posteren faktisk har såpass manglende evner til å uttrykke seg skriftlig at man bare blir sittende å klø seg i hodet. Det jeg da bruker å gjøre er å poste i tråden og be vedkommende prøve å reformulere det han(hun) prøver å uttrykke. I 90% av tilfellene gjør da vedkommende det, og det er ufattelig hvor mye man da kan få til å få ut av det som da blir resultatet. Legger man godviljen til er det faktisk opp i mot 100% av disse som klarer å gjøre seg forstått på andre forsøk.

 

Det å skulle lage en ny gruppe moderatorer som skal ta seg av å rette opp noe man kanskje i utgangspunktet ikke helt forstår, det stiller jeg meg tvilende til at det lar seg gjennomføre. Min oppfatning er at det er mye bedre å be vedkommende om å prøve en gang til. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe å satse på.

Er inne på forumet en god tel timer daglig og er svært sjelden jeg ser poster jeg ikke kan tolke pga skriveleif..

Dette blir direkte mobbing for å si det sånn..

Visst det står: dette innlegger er redigert av grammar police, skjer det ofte så danner man seg ett bilde av en person som ikke trenger å stemme helt.,.

 

Nei, jeg stemmer i mot dette tåpelige forslaget

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 28/03/2004 : 11:53)
Visst det står: dette innlegger er redigert av grammar police, skjer det ofte så danner man seg ett bilde av en person som ikke trenger å stemme helt.,.

Det trenger jo ikke å stå akkurat slik. Dessuten er neppe "GrammarPolice" en realistisk "tittel" heller.

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 28/03/2004 : 13:06)
Og om denne personen har dysleksi da? da er det vanskelig å få gjort noe med det.. og skal dere da hele tiden rette på han/hun da blir det uthengning rett og slett..

At det er "uthenging" er vel svært så diskutabelt....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...