Gå til innhold

Powercolor radeon 9800SE, kan det moddes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte et Radeon9800se powercolor 256bit av komplett.no

Installerte omega-driverne (www.omegadrivers.net),

gikk fra 3500 til 6000 på 3dmark03 b330 :)

 

pittesmå artifacts på bfVietnam (men lurer på om det er drivernes skyld), det

gikk uansett vekk ved å slå på antialiasing (brukte atitool til å slå det på)..

Lenke til kommentar
ok takk sinIC ;) men trenger jeg bare omegadriverene så får jeg xt ytelse ?

Eller må jeg flashe biosen også ?

Det skjer ingenting. Du åpner de fire siste pipelinene i skjermkortet ditt. Enten er du heldig, uten artifacts. Eller så er du uheldig og får artifacts.

 

Får du ikke, er det bare og begynne og overklokke med feks AtiTool

Ville forresten be deg lese hele tråden. Alt du spør om står forklart! :)

 

 

Her er forresten direktelink til drivere:

ftp://download.guide3d.ru/omega/ati/rad_w...ega_2558_7z.exe

Lenke til kommentar
Noen som har lykkes med denne flashina enda? se>xt

Sett litt rundt på forumer, og de fleste som har fått tak i gode eksemplarer av 9800se, softmodder disse til 9800pro, og kjører de på XT hastighet... Veldig få som begynner å hardmodde siden dette krever litt....

Må bare komentere dette litt:

 

Grunnen til at mange flasher til XT er fordi man får høyere spenning til minnet. Altså høyere OC potensiale. Etter hva jeg har lest, gir ikke softodding disse høyere spenninger.

 

Correct if im wrong...

Lenke til kommentar
http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=136335

Kan dette softmoddes står jo R98-SC3 i stede for det SinIC sa R98SE-C3 ??

Kjøpte selv akkurat samme kortet, det lot seg ikke softmodde (dvs ikke uten artifacts, altså er nok noen av de siste 4 pipes'ene defekte). Det betyr ikke nødvendigvis at ikke et som du eventuelt bestiller kan softmoddes, men det var nå min erfaring hvertfall. Jeg sender det tilbake og prøver meg med et fra Mamoz til uka (fordi det kan hentes i Trondheim = spart frakt). Funker ikke det så blir det ekte 9800 pro, forhåpentligvis med R360-kjerne..

 

PS sorry hvis dette svaret er for seint ute, har ikke vært heeelt med på forumet i det siste..

Lenke til kommentar

Jeg får DETTE kortet i morgen, eller mandag. Det gamle skjermkortet, som jeg forøvrig savner stort, tok kvelden under særdeles kraftig tordenvær. Dette er et R98-SC3. Og jeg HÅPER bare dette kortet er like greit som det gamle jeg hadde (R98SE-C3).

 

Skal komme med tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
det kortet komplett har inne nå, er det samme som jeg bestilte for 8-9 mnd. siden og er fullt softmoddbart.. følg instruksjoner, last ned bios og ati flash på http://www.ocfaq.com Les info filen som ligger ved :thumbup:

Kult! Jeg fikk i hvertfall en annen modell. Bestillte i mars/april. Lurer på hva som er forskjellen..?

 

Men jeg tenker mer på overklokking potensialet jeg. Vet det kan moddes. Men er redd for ødelagte pipelines, og dårlige overklokkingsegenskaper.

 

Forrige kortet kjørte jeg som sagt tidligere, på 430 Mhz core, og 400 (800) Mhz minne. Utrolig bra mener jeg da! *Savne* :love:

Lenke til kommentar

Fikk idag mitt Sapphire 9800se fra pcutstyr idag. Samme som blir solgt på komplett osv siden de alle får kompontenter fra norek.

Fått aktivert alle 8 pipelines uten artifacts...men oi oi oi rammen

den suger ser d ut til. Infineon ram 3.3 ns

Core orginalt på 325 og minne på 277.

Sliter med å få den over 310 på ram uten artifacts...

 

Håper at andre er mer heldig med hva slags ram på kortet.

 

Hadde ikke sjekka hva jeg hadde kjøpt, men var ikke et powercolor, men Sapphire 9800se :blush:

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...