Gå til innhold

Powercolor radeon 9800SE, kan det moddes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært interessant å fått vite om de kortene på tilbud hos komplett.no faktisk er moddbare opp til 9800pro ja.

 

Iogmed de er laget på 9700pro pcb vil de vel uansett ikke kunne klokkes like høyt som et vanlig 9800pro.

Kommer vel litt an på. Man må vel også ha litt hell gjennom alt dette. Men ser mange personer som nærmer seg det magiske 6000 tallet på 3DMark03.

 

Feks en her:

3dmark03

9800SE - 3873

9800SE* - 5778

 

The * indicates the same 9800SE card just with the extra 4 pipelines

unlocked using the ocfaq.com softmod.

 

Slike resultater er ikke gærne da. Ville likt og se hastigehetene som gikk på det kortet der.

 

 

Er jeg heldig får jeg kortet mitt i morgen. Jeg HÅPER jeg får det. Da regner det nok resultater fra meg hvertfall.

 

Men nok er nok! Må fly til jobb! :) Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt så går det ann å flashe det til 98pro eller du kan bruke omega drivere til softmod :thumbs: har faktisk prøvd det selv, MEN det var ikke spesielt vellykket. Jeg fikk fin score i 03 men forbannet mye artifacts så VIS dere absolutt må modde kjøp til zalman heatzink eller noe sånt. :thumbdown:

 

 

 

obs :blush:

Endret av Izor
Lenke til kommentar
Hadde vært interessant å fått vite om de kortene på tilbud hos komplett.no faktisk er moddbare opp til 9800pro ja.

 

Iogmed de er laget på 9700pro pcb vil de vel uansett ikke kunne klokkes like høyt som et vanlig 9800pro.

nei, de vil ikke det, ha lest et par artikler om at de yter 5% mindre etter flashing til pro bios enn et standard pro kort. men uansett er jo det masse krutt for penga. Og det skal vist kunne klokke videre også.

 

Edit: hvis du leser på http://softmod.ocfaq.com/faq.php

 

Der står det at pcb layouten ikke har noe å si på effekten selv om det er fra 9700

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Hadde vært interessant å fått vite om de kortene på tilbud hos komplett.no faktisk er moddbare opp til 9800pro ja.

 

Iogmed de er laget på 9700pro pcb vil de vel uansett ikke kunne klokkes like høyt som et vanlig 9800pro.

nei, de vil ikke det, ha lest et par artikler om at de yter 5% mindre etter flashing til pro bios enn et standard pro kort. men uansett er jo det masse krutt for penga. Og det skal vist kunne klokke videre også.

 

Edit: hvis du leser på http://softmod.ocfaq.com/faq.php

 

Der står det at pcb layouten ikke har noe å si på effekten selv om det er fra 9700

Det er ingen grunn til at de skal yte mindre enn et orginalt 9800pro kort hvis de har samme klokkefrekvens. Kortene er identiske, men 9800se har muligens litt dårligere minne og vil sannsynligvis ikke være like overklokkingsvennlig som et ekte pro kort.

Lenke til kommentar

Å en ting til. Kortet skal ikke flashes til pro bios!!

Det skal kun softmoddes. Flashing til probios vil føre til store gjennoplivings problemer da kortet blir gjenkjent med 4 pipelines utenom i windows der det bruker moddede drivere for å åpne de resterende 4. Vil dere ha "ekte" 9800pro må kortet hardmoddes, først da kan det flashes.

 

Edit:

Kortet kostet faktisk 1077kr på komplett ved bestilling på internett :D

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar

vel, fikk idag et 9800SE fra komplett, riktignok Demo1 vare, men alikevel, 9700pro layout, men minnet i I form og ikke L så da vet dere det. dere må nesten ringe å forsikre dere om dette, men jeg fikk da det jeg mener er 128bits desverre.

kjøpte det heldigvis til en kompis, selv har jeg bestilt 9800pro:P

Lenke til kommentar
Fikk mitt i dag med 9700 pro pcb :)

 

Minne i L form, installerte omega drivere med softmod og det funker helt topp.

Ingen artifacts av noe slag

 

5500 i 3dmark 2003

15500 i 2001se

 

9800pro til 1249kr :)

arg! tok ikke kjangsen jeg... bestilte meg Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ

til 2500kr jeg :roll:

 

kanskje benytte meg av returretten... ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk også hentet mitt kort på Posten i går! Med nød og neppe. Jeg måtte krangle for og komme meg inn etter klokka fire.. :)

 

Regner med jeg setter meg til senere i dag, mot kvelden kanskje, med moddinga.

 

Kortet jeg fikk var med 9700 layout og L formet minne. Gleder meg stort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...