Gå til innhold

Powercolor radeon 9800SE, kan det moddes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utklipp fra aida32, alt orginalt bortsett fra pipelines.

3486 i 3dmark03.

 

Graphics Processor Properties

Video Adapter ATI Radeon 9800 SE (R350)

GPU Code Name R350

PCI Device 1002 / 4148

Transistors 117 million

Process Technology 0.15u

Bus Type AGP

Memory Size 128 MB

GPU Clock 324 MHz

RAMDAC Clock 400 MHz

Pixel Pipelines 8

TMU Per Pipeline 1

Vertex Shaders 4 (v2.0)

Pixel Shaders 1 (v2.0)

DirectX Hardware Support DirectX v9.0

Pixel Fillrate 2592 MPixel/s

Texel Fillrate 2592 MTexel/s

 

Memory Bus Properties

Bus Type DDR

Bus Width 256-bit

Real Clock 277 MHz (DDR)

Effective Clock 554 MHz

Bandwidth 17728 MB/s

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Fikk også mitt kort i går fra komplett. Er skikkelig skuffet igrunn. Har ikke klokket noe særlig. Dårlig med tid forran pcen.. Hehe.

 

Men hvertfall. Får i underkant av 5100 poeng med softmodden. Skal få tid etterhvert. Jeg må, MÅ kunne klare hvertfall over 6000, men tviler nok på det..

Lenke til kommentar

Hvor høyt "bør" man klare å klokke det? Kjører core på 410 nå, men minnet vil visst ikke være med og leke. Slenger på kjøleribber på minnebrikkene og vann på GPU i morgen, hvis jeg får tid.

 

Skal legges til at jeg har det ganske varmt på rommet akkurat nå, kombinert med liten flow i kabinettet er ikke det akkurat optimale overklokkingsforhold.

Lenke til kommentar

tja, har kjørt 440 på gpu og 760/380 på mem uten noen artifakter. Har ikke testa no spess på ei stund, men får ikke minnet no høyere tror jeg, ikke no kjøling på dem osv. Om dette er no bra vet jeg ikke, har ikke brydd meg no særlig, bare testa litt med det samme jeg fikk kortet :)

 

Edit: har powercolor kort

Endret av FunC
Lenke til kommentar

Du bør prøve softmodde først. Da får du se om alle pipelinene funker. Gjør du det ikke er det bare å fjerne driverne igjen og legge inn de vanlige og glemme å flashe til no anna bios :) Hvorfor skulle man ødelegge kortet ved softmodding? Eneste du gjør er å åpne de 4 siste pipelinene. Enten fungerer det eller så får du artifacts. Får du artifacts er noen av de siste pipene som sagt ødelagt og ikke no mer å gjøre... (Kan jo seff klokke fordet)

Lenke til kommentar

jeg har sånn L form på sapphire 9800 korte mitt.. funker glatt med pro bios, prøvde meg på XT bios, da fikk jeg litt artifacts.. hehe, noen som tror jeg kan gjøre noe me det? ved .f.eks og kjøpe den zalmann heatpipe tingen på komplett og feste 2 papst vifter på hver side av kortet og eventuelt en på siden lrno :p?

Lenke til kommentar

Ja, så er jeg også blitt eier av ett PC ATI 9800SE...

 

Skulle selvsagt bruke softmodda Catalyst drivere for åpne de 4 siste pipene, men det gikk heller dårlig, de som får problemer etter softmod snakker om artifacts pga at de 4 nyåpna pipene kan være defekte osv, hva de er på mitt aner jeg ikke, men når pc'n booter inn i windows (xpsp1) etter installering av driverne, så går alt i svart...

 

Da må jeg restarte i sikkermodus, avinstallere og installere vanlig Catalyst..

 

Har prøvd å klokke med atitool, og får 400-410/370-380 uten problemer..

 

Noen andre som har opplevd det samme etter innstallasjon av softmod drivere?

Lenke til kommentar

For å komme med flere erfaringer:

 

Jeg bestilte en R98-C3 fra komplett på mandag, og fikk kortet i dag. Jeg hadde på forhånd kjøpt en Arctic Cooling VGA Silencer, så jeg var klar for både softmodding og overklokking.

 

Installasjonen av både kort og drivere (softmoddede, med de siste fire pipelines enabled) gikk bra. Jeg sjekket først for artifacts i ATITool, og det fant ingen. Deretter prøvde jeg å finne maksfrekvens på core, og det viste seg at jeg bare kunne få core opp til ca. 405, ikke nok til XT-bios-flashing.

 

Jeg byttet deretter ut viften som fulgte med kortet med VGA Silencer, men dette ga merkelige artifacts/bugs i Windows. Jeg byttet tilbake til den vanlige vifta, og så at alt gikk som før. Jeg hadde i hvert fall ikke ødelagt kortet under Silencer-installasjonen. Jeg bestemte meg for å teste kortet i 3DMark, og det var da jeg oppdaget artifactsene. Det viser seg nemlig at de fire siste pipelinene er defecte, og hele skjermen hadde røde og gjennomsiktige firkanter. Da jeg skiftet tilbake til vanlige drivere og fire pipelines, fungerte alt som før.

 

Min plan er å bruke angreretten og sende tilbake kortet til Komplett. Jeg skal stikke innom en PC-butikk i byen (Krøllalfa, Trondheim) og høre med han som jobber der hva han syns om hvordan kortet ser ut. Jeg er ikke helt sikker på om Komplett vil ta tilbake kortet eller om de vil synes jeg har ødelagt det.

 

Forhåpentligvis tar de tilbake kortet, og forhåpentligvis blir det neste 9800SE-kortet et som kan softmoddes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...