Gå til innhold

Test av Samsung SyncMaster 173P LCD


Falcon_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å skryte litt av hva Dahle gjorde riktig med hw.no sin roundup. Han tok inn flere skjermer samtidig slik at han kunne se på dem samtidig. Det blir med en gang utrolig mye enklere å bedømme en skjerm når du har en annen å sammenlikne med. Videre hadde Dahle mange personer til å bedømme skjermene. Her er det to personer som har sett på skjermen. Ser også at sida ikke har lista noen andre skjermtester. Hvor god er da personen til å bedømme skjermens egenskaper?

 

Personlig legger jeg ikke mer vekt på en slik test enn en brukererfaring på et forum.

 

Test uten referanse = "verdiløs".

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg Nec 1760NX pga. "den store LCD-testen", og jeg vurderer faktisk og retunere denne skjermen som ble nr. 2 i den testen.

 

Står det virkelig så dårlig med LCD mot CRT? eller er det noe feil med min skjerm? Jeg stolte på øyvind sin test og er langt i fra fornøyd og jeg stoler like mye på andre sine tester enn de som er blitt tester på HW.no etter dette kjøpet!

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
1760NX har stort sett fått ros overalt da. Hva er galt med din?

Den sorte teksten har en rød skygge over seg som sikkert skyldes den veldige gjennonmlysningen. Alt er mye mørkere over midten av skjermen, og skjermen har lett for å faller ut før jeg starter spill og etter at jeg avslutter spillene.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

vi hadde ikke noen av de problemene og vi testet den skjermen opp mot 7 ulike skjermkort, det dårligste var et integrert skjermkort på min bærbare Acer 663 travelmate. Ellers varierte det mellom noen 9700 pro, 9800 pro og noe annet skvip vi hadde.

 

Har registrert at du har problemer Falcon, og jeg skjønner ikke hva dette kan være. Du har jo ganske bra skjermkort også...

Men skal være sporty her og hjelper deg mer enn gjerne. Sender deg derfor en PM med min kontaktperson hos NEC, skal også informere han om at du tar kontakt.

 

Dette må vi til bunns i. Håper Ingardj eller andre med den skjermen kan hjelpe deg.....

 

Dessverre sitter jeg ikke på den skjermen selv, så jeg har ikke mulighet til å sjekke det vi snakker om. Sender deg PM på mandagen, da jeg bare må forhøre meg med min kontaktperson om at det er ok.

 

Regner ikke det som noen problem da....

 

Du kan også sende pm til ingardj: han har også en brukertest ute på den skjermen...

Lenke til kommentar
Alt er mye mørkere over midten av skjermen, og skjermen har lett for å faller ut før jeg starter spill og etter at jeg avslutter spillene.

Merker også med min 1760NX at skjermen blinker og styrer på når jeg starter spill og avslutter, men trodde alle LCD'er gjorde slikt. Dukker vanligvis opp en "no signal" melding også, men håper en gang å finne ut om jeg kan slå av disse meldingene (og spesielt den som maser når jeg ikke har skjermens anbefalte oppløsning). Skjermkortet skulle det ikke være noe galt med: 9800pro HIS IceQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...