Gå til innhold

Jeg ble anmeldt idag.


CFD

Anbefalte innlegg

He he, den var lit morro egentlig. Beklager, men å bli anmelt for no så bagatellmessig er nesten litt morrsomt.

Var det med vilje? :angry:

Det var ikke retta mot CFD. Jeg syntes det var morrsomt at politiet henger seg opp i sånne små bagatellmessige ting. Ler ikke av at CFD er anmelt, det er trist. Hvis han får det på rullebladet så kan det ødelegge mye videre i livet, enda så lite det var. Det jeg syntes var morro var som sakt at politiet bruker resurser på sånne små filleting. Ville tru at de kunne fordelt resursenne sine litt bedre. Det er jo lite nokk politi som det er, også bruker de det lille de har på sånne ting. Det er så tåpelig i mine øyne at det bli morro. Det var ikke min mening å såre CFD, eller andre med det jeg sa. Hvis jeg gjorde det, så beklager jeg.

Hoho, var ikke det jeg mente. Tenkte bare på alle de usedvanlige skrivefeilene. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi bor jo tross alt i potet landet Norge.

Jeg ble forresten anmeldt 2ganger på 30min forrige uke.

Det hele begynte med at jeg ble stoppet uten belte(fikk bot for dette,og det godtok jeg)men så begynte den feite dama(fra biltilsynet) og krangle om at jeg ikke har tillatelse og kjøre bilen ettersom det var svenske skilter på den.

Jeg som bor like mye i sverige som norge har fullt lov til dette så lenge jeg har en eller form for adr i sverige,det har jeg.men det kunne ikke hu skjønne.da begynte hun og true med hun kunne til og med beslaglegge bilen og kreve at det ble betalt toll for og levere den ut.Da fikk jeg nok og ringte far,han snakket da med dama over telefon men hun var fortsatt like vrang.etter en liten stund kom også en politi patrulje til stedet(var far som hadde pratet med dem)det resulterte i at dama fikk refs fra politiet og jeg fikk kjøre videre,men 750kr fattigere for og ha kjørt uten belte :dontgetit:

Lurer på hva som skjer med de anmeldelsene,Fikk liksom en for og ha "kjørt dit" og hvis hun så meg kjøre derfra skulle jeg få en til.

Endret av oizann
Lenke til kommentar
He he, den var lit morro egentlig. Beklager, men å bli anmelt for no så bagatellmessig er nesten litt morrsomt.

Var det med vilje? :angry:

Det var ikke retta mot CFD. Jeg syntes det var morrsomt at politiet henger seg opp i sånne små bagatellmessige ting. Ler ikke av at CFD er anmelt, det er trist. Hvis han får det på rullebladet så kan det ødelegge mye videre i livet, enda så lite det var. Det jeg syntes var morro var som sakt at politiet bruker resurser på sånne små filleting. Ville tru at de kunne fordelt resursenne sine litt bedre. Det er jo lite nokk politi som det er, også bruker de det lille de har på sånne ting. Det er så tåpelig i mine øyne at det bli morro. Det var ikke min mening å såre CFD, eller andre med det jeg sa. Hvis jeg gjorde det, så beklager jeg.

Hoho, var ikke det jeg mente. Tenkte bare på alle de usedvanlige skrivefeilene. :)

Å... Trudde du mente at jeg hadde vert ufin mot CFD jeg.

 

trur du har fått svar på spørsmålet dit. He he.

 

 

 

Sitter i mørket her, ser derfor tastenne dårlig.

Skriver litt fort nå, orker ikke ta meg tid.

Er trøtt og sliten, noe slit med skolen

Har dyseleksi, sykelig iriterende å ha.

 

 

 

[ æææ..... hva i svarte. Trykte på sån proportis greier på en film for nesten en time siden nå. Lurte på hvor mye plass den tokk. Trykte menge ganger grunnet at de ikke kom opp. Nå spratt det pluttselig en hel hæv slike proporties om den filmen opp. Henger litt etter eller no. Litt merkelig da, alt annet har fungert greit i mens. ]

Lenke til kommentar

Huff, jeg jobber for hovedkontoret i Jernbaneverket for noen år siden, og en av jobbene mine var å observere en planovergang for å se hvor mange biler, sykklister og fotgjengere som gikk over etter at det ble rødt og bommen begynte å gå ned. Gav ingen advarsler da.

 

Vedder 100 kroner på at dette er en hendelse som bli henlagt og at dette aldri kommer til å bli noen sak. Hvis politiet prioriterer slike ting, som jeg forøvrig ikke en gang vet om er ulovelig når man er fotgjenger, da er det noe seriøst galt med prioriteringene.

Lenke til kommentar

Han skulle gi bildet til Lensmannen sa han. Og etter litt undersøking (og hjelp ifra et par andre personer)

 

Helbomanlegg

Planoverganger med helbomanlegg brukes særlig der veier med stor trafikk krysser linjen. Her dekkes hele veibredden av bommene. Ved alle bom- og lysanlegg er det også signaler mot togene som viser om bomanlegget fungerer slik det skal. Dersom bomanlegget ikke fungerer, skal toget bare kunne passere planovergangen i 10 km/t. Like før bommene senkes blir det tent røde blinkende signaler mot veitrafikken. Det er selvsagt både farlig og ulovlig å krysse planovergangen på rødt lys.

 

Jeg som tenkte på og ta bussen hjem...

EDIT: Og toget kjørte sakte forbi og han tok bilde av det også. Sikkert for og vise at tiden var riktig ellerno. Er faktisk utrolig skremt nå..

Endret av CFD
Lenke til kommentar

Godt mulig du blir anmeldt. Tviler på at noe skjer. Har så mange kompiser som har fått "Saken er henlagt grunnet bevisets stilling" at det er skummelt. En som ble tatt i å kjøre bil som ikke var tollet inn til Norge med norske skilter på. Han fikk bot fra tollvesnet elns, men forfalskning osv hennla politiet. DE hadde fakta stoppet han og skjekket chassinr mot vognkort. Og saken ble henlagt. Tar de deg for dette er det latterlig.

Lenke til kommentar

Ulovlig er det nokk ja, men hvorfor politiet skal bry seg om en slik liten ting skjønner jeg ikke. OK, de kan bry seg slik at de får en stopp for at andre gjør slikt, men det er jo så mye annet politiet heller skulle blitt brukt til.

 

Husker en gang når vi hadde bruk for politiet her så tok det søren meg nesten to timer føre de kom. Noe som hvar altfor seint. De burde heller bry seg om ting som er viktig framfor sånne små ting når de er så grusomt underbemanna.

 

 

 

 

EDIT:

CFD, er det bildet av deg. Hvis det er det så har du forandra deg mye i forhold til det gamle. Hadde ikke kjent deg igjen.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar

Angående at noe skulle være ulovlig, så betyr ikke det nødvendigvis at det skulle resultere i noen form for straff. Ifølge den forleseren jeg hadde i arverett så er det ulovlig å gå over en lysregulert fotgjengerovergang når det er rødt lys, likevel har ikke politiet noen mulighet til å straffe deg for dette. Ser ikke bort ifra at det samme gjelder for planoverganger.

Lenke til kommentar

Fra trafikkreglene: "Trafikant skal gi fri veg og om nødvendig stanse for sporvogn og forjernbanetog.

Før passering av planovergang skal trafikant være oppmerksom på om jernbanetog eller sporvogn nærmer seg. Dette gjelder selv om overgangen er særskilt sikret. Kjørende skal holde så liten fart at stans om nødvendig kan skje i trygg avstand fra overgangen."

 

At dette skulle ha betyding for førerkort har jeg SVÆRT vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar
CFD, Hvis du blir anmeldt, regn med at saken blir henlagt, om 3-4 måneder :D

Pass bare på å ikke vise politi avatar-bildet ditt, da tror de sikkert du er farlig og må bures inni for godt :p

hehe.. Det bildet er ganske rart ja..

Men han skal jo vise bildet til lensmannen og forhåpentligvis har han noe bedre og finne på..

 

Men jeg har også sitert reglene og det er ulovelig ,men man tar ikke akkurat alle som låner vekk en DVD til en kamerat heller. Eller viser den sammen med et par personer. Så man kan da håpe ikke noe skjer.

 

Har vært anmeldt før og dengang for endel værre.. Falskmynteri.. Og dum som jeg var sa jeg jo at jeg hadde utstyr til og lage slike sedler. (hadde jo fotoskriver,scanner og en heftig maskin) Saken ble også henlagt.

 

Har vært anmeldt engang før ,men det husker jeg ikke hva var for engang så det er ikke så farlig.. :p

Lenke til kommentar
Slapp av...det kommer ikke til å skje en dritt. Skal anmelde deg setter et støkk i mange folk men det blir så å si aldri gjort. Har blitt "anmeldt" mange ganger før og nesten ingen av de var virkelige.

Heheh, jeg også. Har blitt "anmeldt" utallige ganger av idioter som har lite å gjøre. En gang var det faktisk for å sitte i en gressbakke utenfor et industriområde. Mannen tok sikkert 10-15 bilder, og sa at de skulle sendes rett til politiet. De bare skremmer, jeg har iallefall aldri hørt noe mer fra slike saker, og noen av disse tilfellene har faktisk vært grunner som kanskje ikke ville blitt henlagt.

 

Nei, tror nok du kan ta det helt med ro ja. :yes:

Lenke til kommentar

Hmm.. dette minner om dama i blokken ved siden av oss som ville anmelde oss fordi vi satt i hagen og grillet.. :ermm: ..hun og kom ut og tok bilder. Og mannen som bor over henne har hun truet med og anmelde flere ganger for "husbråk"(som vil si han har skrapt en stol over gulvet eller trampet litt), kikking (han har altan rett over henne og hennes altan stikker lenre ut en hans) og jah.. Det er bare begynnelsen. Hun har vist prøvd og anmelde de fleste.. :roll:

 

Noen folk er bare litt tett i pappen da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...