Gå til innhold

Jeg ble anmeldt idag.


CFD

Anbefalte innlegg

Hei. jeg presterte og bli anmeldt idag.. Grunnen var at jeg gikk over en planovergang ved den lokale togstasjonen mens bommene var på vei ned. Det stod en mann ifra Jernbaneverket som stod litt utenfor synsvidde (min iallefall) og tok et bilde.

 

Jeg skal jo ta lappen (fårhåpentligvis) og han mumlet noe om utsettelse..

 

Men.. er det virkelig ulovlelig og gå over en planovergang hvor bommene er på vei ned? (Jeg var over lenge før begge bommene hadde gått ned)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hørtes litt rart ut å få utsettelse på lappen for å gå over en jernbaneskinne...

 

Har det noe med bilen å gjøre?

Det er det jeg også tenker på. Og når det er flere minutter til toget går så synes jeg dette er for drøyt. En advarsel ville ha vært på sin plass ,men det får da være grenser.

Lenke til kommentar

Tviler egentlig på at politiet i det hele tatt gidder å bry seg om du går over en jernbaneovergang mens bommene går ned :wow:

 

Herregud, for alt dem veit kan du ha stått midt utpå der når bommene begynte å gå ned.

 

Får håpe på det beste ihvertfall :)

Lenke til kommentar

He he, den var lit morro egentlig. Beklager, men å bli anmelt for no så bagatellmessig er nesten litt morrsomt.

 

Har selv gått over flere ganger jeg, og det når bommane er nede også. Har også løpt over når tåget har stått på perrongen som er like ved for å rekke toget. Konduktøren så det, men han sa ingen ting. Pleier vanligvis å vente, men når jeg har dårlig tid så går jeg noen ganger over, med minde jeg ser ett innkommende tåg da.

 

 

 

 

Hvordan dette kan gå utover lappen har jeg 0 peill på. Det er jo ganske snodig. Får en dust av en jerbane vakt. Hadde aldri giddi å ødlagt liva til en person får noe så bagatellmessig. Ja, om du skulle bli politi så må du se lenge etter den jobben. Om du blir dømt da. Er da noen adre jobber du muligens må se lenge etter også. Noen jobber krever plett fri vandel. To bad for you.

Lenke til kommentar

Anmeldt for hva da egentlig ? Hvilken paragraf er det du skal ha brutt, hvilken lov eller foreskrift er det som skulle regulere gang over planovergang ? Det høres jo helt groteskt ut at det skal være noe som helst grunnlag for anmeldelse så fremst du ikke var til hinder for toget eller noen andre på noen måte (noe du sier du ikke var).

 

Håper og tror at politiet ser på denne saken og kjapt finner ut at den hører til i bunken for henleggelser.

Lenke til kommentar
******** for en dårlig grunn det å bli anmeldt på da.I helga ble jeg stoppet av politet bare for å sparke en tom brus flaske på gata!Da har dem lite å gjøre må jeg si

Husker fra ungdom skolen når vi hadde natur fag. Vi skulle studere blomster, ov vi målte opp områder i en veiskrent. En på gruppa vår skulle skrive navnet vårt på en sånn merke pinne for området vårt. Han brukte et fartsdump skilt til støtte slik at han lettast kunne skrive på pinnen. Så kom en politi bil, han stoppe og sa. "Nå tokk jeg deg på fersken". Han som skreiv skjønte ingen ting, han så ut som ett spørsmåls tegn. Politi mannen begynte å kjefte på han for å tagge på skilt, no som var veldig ulovlig. Når han som skreiv endelig klarte å få bryti inn og forklart at han skreiv på en planke, og forklarte alt. Da sa ikke politi mannen unskyld en gang. Syntes han burde gjort det. Han bare skjørte av gårde.

 

Var litt off topic detta.

Lenke til kommentar
He he, den var lit morro egentlig. Beklager, men å bli anmelt for no så bagatellmessig er nesten litt morrsomt.

Var det med vilje? :angry:

Det var ikke retta mot CFD. Jeg syntes det var morrsomt at politiet henger seg opp i sånne små bagatellmessige ting. Ler ikke av at CFD er anmelt, det er trist. Hvis han får det på rullebladet så kan det ødelegge mye videre i livet, enda så lite det var. Det jeg syntes var morro var som sakt at politiet bruker resurser på sånne små filleting. Ville tru at de kunne fordelt resursenne sine litt bedre. Det er jo lite nokk politi som det er, også bruker de det lille de har på sånne ting. Det er så tåpelig i mine øyne at det bli morro. Det var ikke min mening å såre CFD, eller andre med det jeg sa. Hvis jeg gjorde det, så beklager jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...