Gå til innhold

Nytt design til sammenslått side


Anbefalte innlegg

Det kan bli vanskelig å gjere dette om til XHTML, i alle fall store delar av det, då tenker eg på sjølve designet. Idear frå publikum vert satt pris på.

Presisering: Å gjøre om dette til XHTML er ikke noe problem i det hele tatt, da XHTML 1.0 inneholder nøyaktig de samme elementene som HTML 4.01. Det er det å få til strukturbasert og ikke minst ryddig kode som krever en del CSS-magi.

 

Jeg skal se hva jeg kan gjøre med dette hvis jeg får tid (og når det er hevet over enhver tvil hvordan designet skal være). Inntil videre slenger jeg inn en lenke til et flytende trekolonnersoppsett der «innholdet» kommer først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en av bakdelene bak dynamikksløsningen. Evt går det an å gjøre rommet på sidene enda større.

Det bildet du posta over blir sånn pga at ordene i setningen er lengre enn det kolonnen er, og derfor blir det flere linjer. Som sagt er det ikke det som skal være der. Tipper også vinduet ditt er en del mindre enn 800x600 der. ;)

Lenke til kommentar

For å bli kvitt problemet forklart ovenfor, er det mulig å angi margene i prosent.

 

Og jeg er enig med epsilon i at det ikke blir noe problem å gjøre dette om til (x)html, har sett sånn smått på det, og tror jeg vet nøyaktig hva som skal gjøres. Må dog settes inn noen containere, siden det er noen ulike bakgrunnsbilder.

Lenke til kommentar
Syntes det var vanskelig å lese teksten i nyhetsartiklene i midten når jeg har på fullt vindu, altfor mange ord pr linje. Det så også veldig rart ut.

Løsningen på dette er å gjøre designet fullstendig skalerbart, ikke bare «flytende» (dynamisk bredde). Dette gir brukeren muligheten til å velge den skriftstørrelsen som passer best med vedkommendes oppløsning, slik at problemet med for mange ord per linje unngås.

 

Rikelig med linjeavstand (angis med et rent tallline-height-egenskapen) øker også leseligheten betraktelig.

 

Det er en av bakdelene bak dynamikksløsningen.

Ikke for å være språknazi, men vi skriver bakside på norsk! Bakdel er noe ganske annet (jf. bakende).

Lenke til kommentar
Det er en av bakdelene bak dynamikksløsningen.

Ikke for å være språknazi, men vi skriver bakside på norsk! Bakdel er noe ganske annet (jf. bakende).

Hehe, ta i betrakning tidspunktet dette ble skrevet og tenk deg at jeg enda var litt groggy på morgenkvisten. :p

Bakside brukes fra nå av. ;)

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Det er en av bakdelene bak dynamikksløsningen.

Ikke for å være språknazi, men vi skriver bakside på norsk! Bakdel er noe ganske annet (jf. bakende).

Hehe, ta i betrakning tidspunktet dette ble skrevet og tenk deg at jeg enda var litt groggy på morgenkvisten. :p

Bakside brukes fra nå av. ;)

BAKSIDE blir like feil å bruke i sammenhengen; Ulempe er det korrekte ordet.

Baksida er noke som er på motsatt side av en ting i forhold til synsvinkel.

Bakdel er den bakerste delen av en ting, eventuellt ei rumpe

 

:w00t: :w00t:

Lenke til kommentar

Siden dette var en såpass stor konkurranse, bestemte jeg meg for å gjøre et forsøk jeg også. Jeg vet ikke om dette kan måle seg med PC sitt forslag, men jeg har i det minste fått _noen_ positive tilbakemeldinger fra sneak-peakere som har mast på msn. ;)

 

Jeg har ikke rotet meg til å lage HTML til utkastet. Jeg føler forskjåvidt at jeg ikke kan ta meg til til å gjøre dette uten at jeg vet om jeg overhodet har en sjanse til å vinne eller ikke. En eventuell HTML-versjon vil ha dynamisk bredde.

 

Den foreløpige versjonen er en "fish", et bilde, laget i all hovedsak med Photoshop.

 

Programmer.no b01-fish

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...