Gå til innhold

FX5600 XT 256 MB vs. GF4 Ti4200 GS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kamerat har levert skjermkortene våre på retur. Han et Gainward GeForce 4 Ti4800 Golden Sample og jeg et GeForce 4 Ti4200 Golden Sample. Han har nå fått tilbake et Creative FX5600 XT 256 MB og sannsynligheten for at jeg får noe bedre er jo heller tvilsomt.

Jeg er selvfølgelig litt skeptisk, men det å finne tester hvor begge disse kortene er representert er jo omtrent umulig da det gamle er relativt utdatert.

Saken er at jeg uansett skal selge dette kortet da jeg ikke trenger det, men jeg vil jo gjerne ha tilbake tilsvarende, eller bedre som forbrukerkjøpsloven tross alt sier..?! :-)

Det har jo som kjent kommet en del 'nytt' på skjermkortfronten som DX9, men dette er jo foreløpig mindre utbredt. At folk her på forumet generelt sett ikke liker FX5600XT er jeg allerede klar over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

5600 er på Ti 4400 nivå.......men har jo støtte for DX9 som Ti kortene ikke har.....

Edit: XT er seff. dårligare kort !

Endret av jarmo
Skrevet
Ca. på Ti 4400 nivå.......men har jo støtte for DX9 som Ti kortene ikke har.....

4400 er bedre enn et fx5600 ultra som er det beste av 5600 korta. 5600xt er et råttent kort, kanskje på lik linje med radeon 9200 og 5200 ultra.

Skrevet

Enig, det er virkelig råttent. Jeg rører ikke maskina til ene kammeraten min mer etter å se hvor mye spill kan hakke med et så nytt skjermkort som han betalte over 1500,- for. :dontgetit:

Skrevet
Ca. på Ti 4400 nivå.......men har jo støtte for DX9 som Ti kortene ikke har.....

4400 er bedre enn et fx5600 ultra som er det beste av 5600 korta. 5600xt er et råttent kort, kanskje på lik linje med radeon 9200 og 5200 ultra.

Sjekk ut alle testene, L@@k her:

http://www.tomshardware.com/graphic/200312...tournament_2003

Næmmen, er det ikke Mr. "Så-lenge-kortet-er-bedre-i-en-applikasjon-så-er-det-bedre-totalt"? Hva med å ta en titt på de andre spillene/applikasjonene som blir testet?

Skrevet

Næmmen, er det ikke Mr. "Så-lenge-kortet-er-bedre-i-en-applikasjon-så-er-det-bedre-totalt"? Hva med å ta en titt på de andre spillene/applikasjonene som blir testet?

Det står helt tydelig at sjekk ut alle testene, ikke sant ?

Skrevet (endret)

Ikke for å skape store uenigheter, 5600 blir slått av 4400 i følge resten av guiden.

Er klar over at gf4 ikke har dx9 støtte, men ytelse messig så vil trådstarteren få mer for pengene med et gf4 kort med dagens spill. Men desverre ikke med senere spill som har dx9 støtte, 5600 vil antagelig og slite med senere spill.

Endret av duqe77
Skrevet

Ikke for å skape store uenigheter, 5600 blir slått av 4400 i følge resten av guiden.

Er klar over at gf4 ikke har dx9 støtte, men ytelse messig så vil trådstarteren få mer for pengene med et gf4 kort med dagens spill. Men desverre ikke med senere spill som har dx9 støtte, 5600 vil antagelig og slite med senere spill.

Hvis du ser så er linken min til Qualitytester på THG..

Og ellers er jeg enig at det kortet er et dårlig valg for pengene...

Skrevet
FX kortet blir eid i DX8

Men i DX9 er det omvendt , her blir TI kortet eid.

GF4Ti har ikke støtte for DX9 så det blir en umulig sammenligning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...