Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Noen som har sett no resultater med XP-M 2200+?

 

Har bestilt en 2400 og en 2200,begge 35watt.

Skal avbestille den ene,når jeg "vet" hvem som har mest

potensiale... :roll:

Jeg har testet ut min XP-M 2200+ (stepping oppgitt tidligere i denne posten). Foreløbig har jeg klokket denne til 2.3GHz (11.5X200) på 1.85v. Videre klokking vil foregå med et Abit NF7-S v2.0 da Epox kortet ikke duger til disse cpu'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, jeg har til nå klart 2400mhz stabilt på 1.725v. Jeg kommer ikke lenger pga enten hovedkort eller ram.

 

hovedkort:

Asus A7N8X G/D

Ram:

Twinmos PC3200 2x256

 

Noen som har noen tips ang dette hovedkortet?jeg kommer ikke over 12x multiplier..jævlig irriterende dette.

Noterer meg at du har samme stepping på cpu'en som min XP-M 2400+.

 

På mitt hovedkort, Epox EP-8RDA+ v2.2, så har jeg også problemer med multiplier. Høyeste multiplier med 200FSB = 12. Høyeste multiplier med 166FSB = 12.5. Pc'en vil ikke starte opp med default multiplier (XP-M 2400+ = 13.5).

 

Prøvde i helga prosessoren på et Abit AN7. Og opplevde ikke multiplierproblematikken som på Epox kortet. Nenver forøvrig at jeg ikke har klokket høyere enn 2.4GHz (12X200) på noen av kortene.

 

Skal bli spennende å se hvordan prosessoren kommer ut på et Abit NF7-S v2.0 når den tid kommer.

ABIT kortet ditt har 5bits FID og MP opp til 22.

4bits FID stopper MP på 12,5

Lenke til kommentar
ABIT kortet ditt har 5bits FID og MP opp til 22.

4bits FID stopper MP på 12,5

 

 

Også en grunn til å ikke kåre Epox eller A7n8X som de beste nforce korta .

(mht. OC...)

 

Gleder meg jeg , har NF7-S v.2.0 . DFI eiere skal også glede seg ,

da det har enda bedre fsb potensiale enn NF-7 .

Lenke til kommentar

har nå overklokket 12.5x200 ..2500mhz..dette får jeg da ikke stabilt pga at volten bare går til 1.775v (noe så jævlig irriterende dette her med volten)..å med den høyeste volten jeg får velge klarer jeg ikke å kjøre cpu stabilt på 2500mhz.mer volt så har jeg nok klart den OC'n også.noen tips på dette ang. VOLT? er det noen OC bioser til dette kortet? evt. kan jeg gjøre noe annet?

Lenke til kommentar

Borre: har samme chip som deg. Og har lest masse på nettet at chippen liker det kjølig. Får highend vannkjøling nå på torsdag skal teste mer da.

 

Men foreløpig resultater:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

 

Alle stabile og Prime OK såfremt tempen ikke overstiger 45' C. Så fort tempen overstiger >45'C melder Prime om feil - fortsetter tempen å stige over 50' C de neste 30 minutter så rebooter PCen. Prøv selv og meld tilbake.

 

Eller så er tilbakemelding fra Stang_Man (3006Mhz) som har rekken med Prommy

at chippen booster veldig når den får mer enn 2.00Vcore. (han gir den 2.27V)

 

Coolt hvis noen kan verifisere akkurat dette

Lenke til kommentar

merkelig akkurat det der..har 30grader +\- ett par grader.men får ikke kjørt stabilt på 2500mhz ..200x12.5.litt irriterende.så at det går an å voltmodde hovedkortet mitt,men trur heller jeg selger det å kjøper et nytt ett.vil ikke fikle for mye med det.2400mhz er jo greit igrunn, siden jeg ikke får velge 1.8v engang..600mhz OC er da helt kurrant.men jeg har en liten anelse om at denne cpu'n kan nå veldig høyt med rette hardware..hvertfall virker det som min er en liten gullbrikke..

Lenke til kommentar
Borre: har samme chip som deg. Og har lest masse på nettet at chippen liker det kjølig. Får highend vannkjøling nå på torsdag skal teste mer da.

 

Men foreløpig resultater:

[email protected]

[email protected]

[email protected]

 

Alle stabile og Prime OK såfremt tempen ikke overstiger 45' C. Så fort tempen overstiger >45'C melder Prime om feil - fortsetter tempen å stige over 50' C de neste 30 minutter så rebooter PCen. Prøv selv og meld tilbake.

 

Eller så er tilbakemelding fra Stang_Man (3006Mhz) som har rekken med Prommy

at chippen booster veldig når den får mer enn 2.00Vcore. (han gir den 2.27V)

 

Coolt hvis noen kan verifisere akkurat dette

LOL:D du sier at du har samme chippen som borre, men jeg finner svarten meg ikke ut hvilken han har... er tåkete å leite gjennom 14 sider...

 

Kan du ikke skrive hvilket HK, cpu(med stepping) og kjøler? Er greit å vite når man leser resultater....

gjelder kanskje de andre også... så klarer vi å holde tritt??

 

 

Kanskje en egen thread der folk skriverinn xp mobile cpu clockene sine, med infoer som er til nytte for andre, slik at brukerne her kan se ovrsiktlig å greit hvilke resultater som er nådd med specs, kjøling, osv,..

 

Bare ett forslag:D

Lenke til kommentar
hmm, jeg har til nå klart 2400mhz stabilt på 1.725v. Jeg kommer ikke lenger pga enten hovedkort eller ram.

 

hovedkort:Asus A7N8X G/D

Ram:Twinmos PC3200 2x256

 

Noen som har noen tips ang dette hovedkortet?jeg kommer ikke over 12x multiplier..jævlig irriterende dette.

For manuelle innstilling av multiplikatior (MP) på hovedkort som mangler helt eller delvis denne innstillingen finner du her:

 

http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/wor...amd_pinmod.html

 

Jeg anbefaler metoden med å koble sammen hullene i socket'en med en liten kobbertråd siden det kan fjernes uten merker og uten lodding og gjøres uten andre skumle ting. Det har fungert utmerket hos meg. (kjørte 17x 133MHz på min gamle T-bred)

Lenke til kommentar

Hmm.. ser at en i USA nettop har fått en Mobile 2500+ IQYHA 0407

(Uke 7 i 2004!) Det ser da vitterlig ut som om AMD enda lager disse herlige prosessorene! :w00t:

Den gjør det meget bra og, 220x12, 1.85v (2640MHz). Dette lover bra, la oss håpe at partiet itbutikken får inn består av rykende ferske cpuer :D

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
LOL:D du sier at du har samme chippen som borre, men jeg finner svarten meg ikke ut hvilken han har... er tåkete å leite gjennom 14 sider...

Hva med å bruke funksjonen "Finn alle innlegg skrevet av dette medlemmet"

i profilen til b0rre... :dontgetit:

Takk:D aldri sett den før jeg:D

 

Thanx again

Lenke til kommentar

mitt oppsett står på side 14.stepping og alt. men jeg trur jeg skal teste den fsb trixinga der.hva skal multiplier stå på bios når jeg gjør dette her? Auto? tror for min del at det er på multiplier jeg må utfordre denne chip'n..for fsb med dette hovedkortet er nytteløst.vet ikke om det er rammen som ødelegger..hva skal jeg bruke nedi socket'n? en oppsplittet ledning? så veldig intressant ut det der så tenker jeg skal prøve det..men aner meg et hovedkort bytte snart..klarte å kjøre prosessoren på 2500mhz stabilt i sta,så vil tro en burnin kanskje kan gjøre susen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...