Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sier jo at de fins som Barton! I Norge,d.v.s,der tok de litt feil.... :dontgetit:

 

Supposedly, there are actually 2000+, 2200+ & 2400+ XP-Ms Bartons that run at 35w (1.35v) on the standard socket A! Those 35w models may have just been a paper or special order release, but I'd love to see some results from one.

Update: They exist!!!! I found a Norwegian retailer that sells them: http://www.proshop-direkte.dk/productlist....tid=1&typID=274($86 for the 2200+ in case you were wondering )

 

Edit:Tror den virker nå... :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Vet ikke helt jeg, lenger ned er det en som har prøvd en slik prosessor, og mener detter er tbred. Det kan for meg virke som barton prosessorene alle er på 45w...

 

Vel, jeg får vel min 2200 35w i løpet av uken, får prøve å finne noe fornuftig ut av steppingen om dette er barton eller tbred.

 

(Nå er jeg spent!)

 

Edit: Vel som de sier finnes det visst barton xp2200+ som også er 35w, men om dette er papirdata eller fakta får vi snart se!

 

Noen xp-m2200 som kan avkrefte/bekrefte dette??

Endret av Børge
Lenke til kommentar

Ja ja.. så ble det 12.03.04 på meg også! (Bestilte 20.02.04)

 

Men får håpe at vi som måtte vente "litt" får en som overklokker litt bedre enn de forrige som fikk?! ;)

 

Fikk beskjeden om at begge jeg kjøpte kommer denne dato, gikk for en 45W og en 35W XP-M 2400+

 

PS! Er det noen som vet om det er samme "pin out" på BIOS chippen til NF7-S v.2.0 som de fleste andre hovedkort? Plugga BIOS chippen til mitt døde kort i eeprom programmeren som desverre ikke klarte å få kontakt med chippen (hadde de siste oppdateringene til eeprom programmeren som kan oppdrives).

 

Fikk flashet en winbond 4Mbits chip jeg hadde liggende med hele biosen til NF7-S, men uten hell når den ble satt i hovedkortet?! rart..

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

:wallbash:

Vi vil gerne meddele at vi fra vores grosist har fået ny leveringsdato på et produkt du har bestilt hos os

 

AMD, Processor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ ( 266 MHz ) - L2 512 KB

Gammel leveringsdato : 12-03-2004 , Ny leveringsdato : 16-03-2004

 

Med venlig hilsen

ITbutikken A/S

 

Lenke til kommentar
Pingo68; Fått klokket noe mer på 2200'en ?

:no:

 

Det ser ut til at den magiske grensen for XP-M 2200+ ligger på 2300MHz (XP3400+) på 11.5X200, 1.85v. Hvilket ikke er så ille. Er jo tross alt 38 % +/- oc :thumbup: On air :dribble: Dette uten å ha kjørt burn in på cpu.

 

Det er mulig det er noe rom for justeringer (ned på multiplier, opp med fsb). Men jeg gidder ikke denne "finjusteringen".

 

Noe over 1.85v vil jeg ikke gå før jeg eventuelt får tak i vannkjøling (en eller annen gang i løpet av mars måned).

 

Erfaringer så langt tilsier at overklokkingspotensialet i % er omtrent like stort for både XP-M 2200+ og XP-M 2400+. Eneste forskjellen jeg kan se er at XP-M 2200+ trenger større "kraft" i form av volt for å oppnå max oc enn XP-M 2400+.

 

XP-M 2200+ @ 2.3GHz = 1.85v

XP-M 2400+ @ 2.4GHz = 1.75v

 

Som følge av dette har jeg bestemt meg for å beholde XP-M 2400+ og istedet selge XP-M 2200+. Regner med å nå 2.5GHz på førstnevnte med noen småjusteringer :green:

Lenke til kommentar

Fankern... Da sitter jeg med en xp-m2200+ som kanskje ikke klokker så bra.

 

Ja ja, skal tyne "livskiten" ut av den og sjekke hvor lenge den klarer å leve på over 2 volt på luft! :devil:

 

Lurer på å bestille xp-m2500+ fra utlandet. Flere som kunne tenkt seg det?

 

Børge

:scared:

Lenke til kommentar
Fankern... Da sitter jeg med en xp-m2200+ som kanskje ikke klokker så bra.

 

Ja ja, skal tyne "livskiten" ut av den og sjekke hvor lenge den klarer å leve på over 2 volt på luft! :devil:

 

Lurer på å bestille xp-m2500+ fra utlandet. Flere som kunne tenkt seg det?

 

Børge

:scared:

Vurdert det samme selv. Hadde vært kjekt med en "brun" XP-M 2500+ Barton :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...