Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HEE, og eventuelle andre som måtte bestille, rapporter i denne tråden når dere får CPU-ene!

 

Jeg synes jeg burde få en gratis av ITbutikken nå, de har allerede solgt 5 takket være meg :green:

Jepp da har jeg fått min skal hente den nu.

logger inn senere og ser hva jeg har fått til (er jo ikke sikkert den passer )

hva skal den hete (stepping) for at den skal passe i mit nforce ultra abit? :roll:

Lenke til kommentar

Enn meg da? ene slangeklemmen tok kvelden, (Av metall faktisk) den bare spratt av, (Tok desverre ingen bilder) men hk cpu ble svidd i allefall, håper skjermkortet berget (sto 2cm med vann i pc`n etter kort tid. Hmm tenkte å sende inn hk til gransking kanskje er det bare biosen som er gåen (Trolig ingen garanti sak).

Men hadde heldigvis enda en abit nf7-s v2 liggende og cpu kommer vel på mandag (xp2500 vanli sak) Men surt uansett!

Lenke til kommentar

Jaja, sliter litt. Virker som om minnet mitt (Twinmos 3200 2x512 DC) ikke liker høy fsb i Dual channel oppsett. Får cpu opp i 2500MHz stabilt men ikke med 200 fsb. Steppingen er forresten axmd2400fjq4c iqxea0329rpmw og må opp i 1.95vcore får 2500MHz stabilt. Burde kanskje teste Single channel med minnet. Noen som vet hvor mye jeg taper på 200fsb sc vs dc??

Lenke til kommentar
Jaja, sliter litt. Virker som om minnet mitt (Twinmos 3200 2x512 DC) ikke liker høy fsb i Dual channel oppsett. Får cpu opp i 2500MHz stabilt men ikke med 200 fsb. Steppingen er forresten axmd2400fjq4c iqxea0329rpmw og må opp i 1.95vcore får 2500MHz stabilt. Burde kanskje teste Single channel med minnet. Noen som vet hvor mye jeg taper på 200fsb sc vs dc??

Det sies at du får generellt 5-10% dual vs singel .

Eneste unntaket er Nforce 2 m/IGP , da tjener det integrerte

video masse på dual .

 

Har selv nf7-s og gatt over til singel for å få høyest fsb , tror

det veier opp for dual uansett da man får presset opp fsb'n.

(Har ikke merka noe stort tap iallefall , har ikke målt det da , men..)

Lenke til kommentar
Steppingen er forresten axmd2400fjq4c iqxea0329rpmw og må opp i 1.95vcore får 2500MHz stabilt.

Samme stepping og uke som Pingo68 fikk. Får håpe det neste partiet er fra en nyere produksjon (0402 hadde vært glimrende :thumbup:)

 

Det sier litt om forventningene når 2400MHz ikke er godt nok :p

 

PS. Ytelsestapet med single channel er helt minimalt i de fleste programmene.

Lenke til kommentar
Jaja, sliter litt. Virker som om minnet mitt (Twinmos 3200 2x512 DC) ikke liker høy fsb i Dual channel oppsett. Får cpu opp i 2500MHz stabilt men ikke med 200 fsb. Steppingen er forresten axmd2400fjq4c iqxea0329rpmw og må opp i 1.95vcore får 2500MHz stabilt. Burde kanskje teste Single channel med minnet. Noen som vet hvor mye jeg taper på 200fsb sc vs dc??

Mirrormatch !

Hva er det du har klart på systemet ditt før da (tenker på fsb) med

annen dekstop barton og hvilen cpu (xp2500+ eller hva.. )

 

 

Syns ikke folk skal avbestille ordren fordi du ikke klarer 200fsb -

 

Sjøl har jeg locked barton xp2500+ som jeg klarer å kjøre

stabilt 2,43ghz (11*221 ) på NF7-S .

Jeg vet at hovedkortet og komponentene mine klarer fsb=221 og

skal ha det i bakhodet når jeg mottar min xp-m 2400 35W .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Steppingen er forresten axmd2400fjq4c iqxea0329rpmw og må opp i 1.95vcore får 2500MHz stabilt.

Samme stepping og uke som Pingo68 fikk. Får håpe det neste partiet er fra en nyere produksjon (0402 hadde vært glimrende :thumbup:)

 

Det sier litt om forventningene når 2400MHz ikke er godt nok :p

 

PS. Ytelsestapet med single channel er helt minimalt i de fleste programmene.

Forventningene er nok store hva disse cpu'ene angår :yes:

 

Selv har jeg ikke lekt meg noe mere med disse cpu'ene da jeg har "ommøblert" litt på pc'en (fikk inn en Pentium 4 2.0A i helga, og har lekt med denne istedet).

 

Men, for min egen del så er Epox kortet åpentbart ikke noe å satse på (oppskrytt kort spør dere meg) :thumbdown: Kortet klarer ikke å boote opp med mere enn 12.5X multiplier (XP2400+) :wow: Kjører riktignok @2400 (12X200) på 1.75v stabilt som bare det (dette med 2X256MB PC3200 TwinMos m/Winbond, sync med cpu). Høyere FSB med minnet sync synes umulig (et kjent problem med EP-8RDA+?).

 

Testet ut cpu'en på et Abit AN7 (et kort jeg lånte). Abit kortet klarte fint å boote opp på 13.5 (default multiplier på XP-M 2400+), noe ikke Epox kortet klarer.

 

Noe mere overklokking utover @2400MHz (litt avventende med å kjøre mere enn 1.85v) har jeg ikke gjort ennå. Men skal koble opp AMD løsningen igjen i løpet av denne dagen for å kjøre burn in på cpu'en i påvente av et Abit NF7-S v2.0 kort som jeg venter å få inn til tirsdag eller onsdag.

 

Uansett så har jeg bestemt meg for å beholde XP-M 2200+ og selge unna XP-M 2400+. Har ikke bruk for begge da jeg har fått tak på en Pentium 4 2.8/800 :green: Så er det noen som har bruk for et Epox EP-8RDA+ v2.2 sammen med en AMD XP-M 2400+ så er det bare å sende en PM ;)

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke kommet over 182 stabilt ... trodde tidligere d var t-bred cpuen min som stoppa der siden dem kan være litt flaky på høy fsb på nf7-s v2.0. Lurer litt på om d er ramen som ikke yter bra, skal jo klare 200fsb m/2.5-3-3-8 (spd) men gjør nok ikke d, har prøvd alle mulige kombinasjoner, en og en brikke, i alle spor og d vil ikke opp på 200fsb. Skal teste med en pc2700 crucial brikke nå for å sjekke om d er rammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...