Gå til innhold

Pakkene jeg bestiller fra nettbutikker er ofte


Anbefalte innlegg

Synes det egentlig er litt tullball at alt skal være innom Oslo så lenge.

 

Håper de kommer med noe bedre senere..

Hva er det du snakker om?

Det tråden handler om?

Akkurat, og du har fått svar. Hvis det ikke er svar på ditt spørsmål, vennligst spesifiser hva det egentlig er du lurer på. :roll:

 

 

Men du har helt rett. Pakken ligger lenge i Oslo, så plutselig så zappes pakken til ditt lokale postkontor, der du kan hente den. Posten burde skjerpe seg, tenk hvor mye fortere man hadde fått pakkene hvis de hadde zappet dem straks de ankom Oslo, istedenfor å vente noen dager.

 

Posten kommer med noe bedre. Zapperen kommer snart i en portabel utgave til utplasering hos bedrifter som sender et visst antall pakker om dagen. Da blir pakkene zappet direkte fra webshopen til ditt lokale postkontor. Da vil det virkelig begynne å gå fort. Og man slipper å ha en masse pakker liggende å slenge i Oslo.

 

:cry:

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor også på nordmøre, og pakker fra sandefjord ankommer som regel molde dagen etter at de er innleveringsregistrert Stokke (hvis de er innlevert tidlig på dagen da). Så ankommer de Averøy dagen etter det igjen da.

 

Bortsett fra ei jeg venter hit i morgen da. Den ble innleveringsregistrert i Stokke i halvsjutida fredag kveld, mandag morgen var den sortert i Florø (!), tirsdag morgen sortert i Oslo igjen og midt på dagen i dag var det ankomst Molde. :mad:

Lenke til kommentar
trenger ikke innom oslo. viss webshoppen har avtale med posten om at pakken blir sendt direkte. komplett har slik avtale

Komplett sender direkte fra hovedlagret hos norek. Det ligger i sandefjord-området. Slik er det også med mange andre webshopper som benytter norek som leverandør. Pakkene må uansett innom Oslo. (postens hovedsorteringssentral)

 

Leveransetidene har blitt værre og værre ettersom posten skal effektivisere. Jeg vet at ting ofte tar 4-5 dager opp til tromsø, og gjerne en hel uke hvis de skal til grisgrente strøk f.eks i finnmark. Dette skjer selv om posten lover en leveringstid som er på 3-4 dager. Posten bryter altså sine egne løfter. Jeg synes posten gjerne kan få litt reell konkurranse. (konsesjoner/anbud fra staten for forskjellige distrikt basert på leveringstid, gjerne med "bøter" for for sen levering)

Lenke til kommentar
Formulerte kanskje spørsmålet litt dårlig...

 

Men synes det var litt rart at det skulle se slik ut:

 

15.2 Stokke

15.3 Oslo

15.4 Oslo

15.5 Oslo

15.6 Fauske

15.7 Harstad

 

Slik ser det ut på det værste  :cry:

5 måneder (15. februar til 15 juli) synes jeg er ganske tregt ja.. (kanskje de trilles i handlevogn hele veien ? :p

 

Edit: Skjønner det var dager du mente selv om måned nr 15 ikke eksisterer..

 

Jeg bestiller alt på postens ekspress pakke over natt(bedrift). Bestiller jeg på dagtid.. Rundt 13-14.00 eller tidligere får jeg pakken kl 08.00 dagen derpå på døren. Bedriften ligger i bærum.
Og dette er til hvilken landsdel? Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Formulerte kanskje spørsmålet litt dårlig...

 

Men synes det var litt rart at det skulle se slik ut:

 

15.2 Stokke

15.3 Oslo

15.4 Oslo

15.5 Oslo

15.6 Fauske

15.7 Harstad

 

Slik ser det ut på det værste  :cry:

Jepp ! Du har nok rett, pakkene skal ikke stå så mange dager i Oslo.....

herregud pakken er jo ikke i oslo så mange dager det tar jo 2-3 dager før den kommer til fauske.

 

Vanskelig og fatte?

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Formulerte kanskje spørsmålet litt dårlig...

 

Men synes det var litt rart at det skulle se slik ut:

 

15.2 Stokke

15.3 Oslo

15.4 Oslo

15.5 Oslo

15.6 Fauske

15.7 Harstad

 

Slik ser det ut på det værste  :cry:

Jepp ! Du har nok rett, pakkene skal ikke stå så mange dager i Oslo.....

herregud pakken er jo ikke i oslo så mange dager det tar jo 2-3 dager før den kommer til fauske.

 

Vanskelig og fatte?

Går pakkene direkte til Fauske uten omlasting ?

Og tar det ca. 3 dager ?

 

Skjønner at tiden går også mellom Oslo og Fauske.....

Men likevel syns jeg at det tar lang tid.

Lenke til kommentar

Min pakke var på første stopp fra PS Data i 4 dager(!) 5. dag tilbringte den i Trondheim og 6. dag var den vell framme i Namsos.

 

MEN, når den først kom fram var den bulka!

har ikke bilde av døra, men den hadde fått seg en liten kakk, den også, slik at den var treig å lukke og åpne. Lakken hadde også flasset litt!

 

Har ikke bilde av Døra og emballasjen til Toweret enda. men det var et fint hakk i pappeska fra Chieftec!

 

BX1.jpg

BX2.jpg

BX3.jpg

 

Nå kommer det en rar pipe-lyd fra PSU'n... konstant svak en.

 

Får man igjen noe for dette? Eller blir det mere bry enn ertstatting... ?

Lenke til kommentar

ok. her må det tydeligvis bankes inn (flere ganger).

/rant

 

dag en: oslo (pakken har ankommet oslo, men toget som kjører retning deg har gått)

 

dag to: Pakken blir sendt nordover (eller hvor pokker den skal), men har ikke blitt registrert på ny, du ser fremdeles oslo.

 

dag tre: pakken ankommer neste hovedstoppested, bilen som går til ditt lokale postkontor som ligger pokkerivold har allerede kjørt. pakken blir liggende til neste dag. den har ikke blitt scannet, så DU SER FREMDELES OSLO PÅ PAKKESØK

 

dag fire: pakken kjøres til ditt lokale postkontor og blir registrert når: 1 de som jobber der har tid til å scanne pakken. 2 har satt scanneren i maskinen slik at dataen blir lastet ned til serveren. Du får lapp i postkassen til foreldrene dine dagen etter.

 

pakken har muligens ligget i en container(tralle) sammen med mange andre pakker som skal til samme postkontor, og blir dermed ikke scannet og registrert i hvert tilfelle.

 

pakken har tilsynelatende ligget i oslo 4 dager til den ble zippet og så zappet til ditt lokale postkontor.

 

alt dette kommer an på ruter, trafik-korker, NSB etc etc, og kan variere noen dager til eller fra hvis du bor mange strekk fra oslo.

/rant end

(ahh, herlig å få ut litt ) :p:angry:

Endret av spaakh
Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge til at det hender pakker oppholder seg litt _for_ lenge i Oslo. Jeg hadde en retursak en gang med en CD-ROM som døde på seg og et hovedkort som plutselig ikke var samarbeidsvillig (men det var NIC'en som var fucka da, så det er jo en annen sak). Begge deler som kom uten oppkrav fra multicom forsvant i Oslo. Etter en uke i oslo begynte vi jo å ane problemer da...... Nå er jo dette noen år siden, men likevel så antar jeg at slikt skjer/kan skje fremdeles.

 

Men på den annen side. Når jeg bestilte pakker før, var de alltid innom Oslo. Det er de ikke alltid nå lengre. Jeg bestiller det meste fra komplett for min del pga. av god service (OK, alle med andre meninger: den diskusjonen tar vi ikke NÅ, greit?).

 

Men jeg har for min del bestilt såpass mange pakker at jeg hvet hvor når de kommer når de er på forskjellige plasser. Står det ankomstregistrert Molde, så kommer den dagen etterpå til Averøy. De pakkene jeg bestiller til Molde kommer også dagen etterpå (til og med den gangen jeg bestilte "hjem på kvelden" (eller hva det nå heter) men like greit var jo det, for jeg var ikke på hybelen den lørdagen den var ankomstregistrert). Noe som egentlig er sløsing med tid. Jeg har jo ofte passert posten på vei hjem fra skolen...og når pakken er registrert rundt ni kan man jo lure...

 

En siste ting som irriterer meg j'vlig er at før kom jo postdama med pakkene (i alle fall på helg) når man bestilte. Nå er det bare slik:

Ankommet postkontor Averøy: 06.15

Forsøkt utlevert: 08.13

Ankommet postkontor Averøy: 08.20

 

Forsøkt utlever my ass!

De kunne i det minste være ærlige spør du meg.

Ankommet postkontor Averøy: 06.15

Gitt blanke i å utlevere pakke, levert hentelapp: 08.13

 

...Posten Norge: :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...