Gå til innhold

Forsterker tilCerwin Vega V-12F


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

NAd 352 vil nok dra igang v12f ganske bra. Er tros alt 2x80watt her. som er av den sterkere sorten. Go for it. Og husk: 10 dagers returrett hos hifiklubben. H/K'en som nevnes er også en kremforsterker, men tror NAD'en er mere riktig for lyden til CV. H/k'en passer bedre til mere "sofistikerte" høytallere som f.eks BW 602.5 og 603...

Lenke til kommentar
Har du fått forsterker til V-12F'ene? har planer om og kjøpe de, og får tak i en NAD 214 av en venn, den burde vel drive de fint? Låter de fint og er de fine og se på?

 

En kamerat av meg byttet ut NAD 214 til fordel for NAD 216 til å drive V-12F. Jeg synes forskjellen var relativ liten på lave volum, men lyden ble klart bedre ved høyere volum. NAD 216 kontrollerte det store elementet bedre enn hva 214 klarte.

 

Personlig synes jeg verken de låter spesielt fint, eller er fine å se på ;)

Lenke til kommentar
Harman/Kardon HK670. Den har 75 ampére strømforsyning og koster ca 5000 på hifi center.

Den har nok ikke 75Amp strømforsyning, men den klarer å levere 75Amp på høyttalerutgangen i svært korte perioder (i størrelsesorden 5-10ms, takket være solide kondensatorer i strømforsyningen). Strømforsyninger i slike forsterkere leverer normalt rundt +/- 40V (altså 80V mellom fasene) og 75A*80V skulle gi 6000 Watt, og det sier seg selv at det ikke går.

 

Ellers er jeg enig, på det budsjettet får du mest pulver med den forsterkeren.

Lenke til kommentar
Har du fått forsterker til V-12F'ene? har planer om og kjøpe de, og får tak i en NAD 214 av en venn, den burde vel drive de fint? Låter de fint og er de fine og se på?

 

En kamerat av meg byttet ut NAD 214 til fordel for NAD 216 til å drive V-12F. Jeg synes forskjellen var relativ liten på lave volum, men lyden ble klart bedre ved høyere volum. NAD 216 kontrollerte det store elementet bedre enn hva 214 klarte.

 

Personlig synes jeg verken de låter spesielt fint, eller er fine å se på ;)

Jeg byttet ut 216 mot c270. De kan ikke sammenlignes. c270 har mye mer kontroll på alt. Dårligere specs, menmen.. Specs er ikke alt!

 

Jeg vet ikke helt om 670 ville være en god match for de CV'ene. Synes ikke 670 er så bra som folk skal ha det til. En kamerat byttet nettopp sin 670 ut og kjøpte en c370 av meg. H/K og Nad kan ikke sammenlignes. H/K har kontroll men ikke på langt nær så mye kontroll som Nad har. Designet på 670 er jo storartet kontra Nad's da...

 

Edit: kjøp deg en brukt c370

Endret av cdrom
Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet til å gå innom HiFi-klubben for å høre så gjør det. Sammenlign med en god forsterker så vet du hvordan det kan høres ut. Gjerne med en de anbefaler selv om den er langt over budsjettet. Alle forsterkere får lyd ut av høyttalerne, men det er stor forskjell på hvor bra det høres ut. Gjorde det selv en gang i tiden da jeg vurderte CV. Fant raskt ut at min 2x65W Denon forsterker til 3000,- ikke var egnet til DC12 (tror jeg det var).

Endret av OBServer
Lenke til kommentar
Jeg byttet ut 216 mot c270. De kan ikke sammenlignes. c270 har mye mer kontroll på alt. Dårligere specs, menmen.. Specs er ikke alt!

 

Det viser vel at utviklingen går fremmover. 214 og 216 begynner å dra på årene.

214 og 216 kom vel ut på markedet for snart et tiår siden, så det hadde igrunn vært rart om det ikke var noen forskjell ja :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...