Gå til innhold

Radeon 9800XT i en Shuttle?

Kasei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et nytt skjermkort, og lurer på å kjøpe meg et Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256MB. Noen som vet om dette anbefales å sette inn i et Shuttle SS51G kabinett?

Leste et sted at ATI selv bruker Shuttle kabinetter når de har hatt demoer på de nye Radeon-kortene, men lurer på om dette blir for varmt i lengden.

Kommer Shuttle-maskinen min til å smelte ned eller vil dette fungere? :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kald is i blodet.... Vent til R420 kommer nok til og koste omtrent det XT kortene koster idag, men med BETYDELIG bedre ytelse..... Bare 2 måneder igjen.....

EDIT; Tror ikke det blir for varmt.......

Endret av ASCIWhite
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

kommer helt an på hvordan du løser det med viften.

hvis du monterer plexiglass i shuttle, samt ordner med vifte (gjerne med funnel) i plexiglasset rett over viften til kortet så skal det ikke være noe spesielt problem.

ASCIWhite - når det gjelder r420 så blir vel det kun pci-express.

vil nok ta en stund før det lanseres hovedkort til shuttle med pci-express. (hvis jeg ikke tar helt feil)

Skrevet

MistaPi har 100% rett... R420 kommer som 8X AGP mens R423 KOmmer som PCI - Express 16x... Jeg skal iallefall vente til R420 kommer, kjører R9700PRO i shuttlen min så lenge ;)

Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet

"Kortene vil bli lansert i både AGP- og PCI Express x16 varianter. En senere versjon, R423, baseres på PCI Express, mens den første versjonen av R420 bruker AGP. I løpet av neste år forventes det at hovedtyngden av grafikkort selges med PCI Express grensesnitt"

usj, går i surr for meg :(

Skrevet (endret)
det går helt fint, men hvordan er strømforsyningen din?

Foreløpig har jeg standard 200W strømforsyningen som satt i når jeg kjøpte den, men jeg skal kjøpe den nye 250W'en som er mer stillegående.

Jeg får vurdere om jeg går for Radeon 9800 eller 9700. Er det stor forskjell i hvor mye varme disse utvikler?

Jeg regner med at Radeon Ultimate kortene med passiv kjøling ikke passer i Shuttle'en hverken når det gjelder plass eller varmeutvikling, så jeg må nok satse på et kort med vifte, stemmer dette?

Endret av Nirgal
Skrevet

Helt korrekt!

jeg vil nok satse på 9800pro på grunn av lav pris og litt mindre varme enn xt kortene.

men du må sikkert ha kabinettet åpent hvis det blir altfor mye varme der inne :(

Skrevet

Tror nok det er riktig å satse på ett 9800 pro kort istedet for XT i en shuttle, har selv ett 9800XT kort, det lager sinnsyke mengder med varme, selv når det ikke blir brukt "hardt"

Og økonomisk sett er nok 9800Pro å foretrekke, ikke så mye forskjell til xt

Skrevet (endret)

Jeg har kjørt Sapphire 9800XT, RME lydkort, 2.8ghz, 1024 ram, Raptor 36GB, Seagate 160GB HD og DVD brenner i min Shuttle.

Ikke noe problem. :)

Endret av Koma
Skrevet

Jeg endte opp med et Sapphire Radeon 9600 Pro Ultimate Ed. Dette er vifteløst og har passive kjøleribber som passer i shuttle'n (tidligere hadde jeg et Asus Geforce4 TI4200 med en "såkalt" stillegående vifte).

Jeg kjøpte også nytt deksel til shuttle boksen, en Aluminum Mesh Grill med store kjøleåpninger i sidene.

Har også byttet PSU til den nye Shuttle XPC 250W ultra-silent.

Resultatet er at jeg har en pc som gir fra seg halvparten så mye støy som tidligere, den har doblet 3D-Mark score til 3200 (ikke så mye å skryte av, men den er ihvertfall stille :p ), og gj.snitt cpu-temp har falt med 3-4 grader!

Må si meg fornøyd med dette. :thumbs:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...