Gå til innhold

Mus & matte skal kjøpes, max kr 1000.-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har func med MX310 og Icemat med MX310. Funcen er best av de to mattene, selv om jeg har mouseskates på icematen (fulgte med). Har ingenting på funcen.

 

MX310 synes jeg er en bra mus fordi den er lett og presis. Den har ikke den beste ergonomien, men det er den beste spillemusen jeg har prøvd. Nå skal det bemerkes at jeg ikke har prøvd så mange muser, men jeg vet at MX310 er bedre enn MX500 selv om MX500 er bedre å holde i, har prøvd MX500. Bra du har skjønt at trådløs ikke er et godt valg ;)

 

Jeg spiller en del Quake 3 og WOlfenstein: Enemy Territory og har derfor store krav til musepresisjon..

 

Btw, funcen min har ingen tegn til å være ødelagt og jeg har ikke knust icematen min, du er flink om du klarer å knuse den for å si det sånn :p

 

Edit: Forresten har jeg hørt at steelpad lett blir klam og sånn når den er kald og du tar hånden på den. Vet selvfølgelig ikke om det er sant siden jeg aldri har prøvd den.

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Intellimouse Explorer 4.0. Musematte er hipp som happ, musen er såpass god at den klarer det meste, men jeg anbefaler en relativt hard overflate som fUnc, everglide osv.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Mus: Microsoft Intelli 3.0 eller 4.0

Musmatte: Func eller Steelpad (4D eier)

 

Er du den som like Logitech?

Kjøp Mx300.

Drit i de nyeste utgavene av Logitech.

De er tunge og noen av de trådløse.

Trådløse muser "SUCKS"!

 

Jeg bruker 3.0 og Func.

Det er toppers

 

EDIT: Kjøp med skatez

Endret av E1rik
Lenke til kommentar

Hei,

Personlig så sitter jeg med en mx500 og en funC musmatte. Jeg liker ikke microsoft mus da jeg syns at de føles "billige" ut(hvis du skjønner hva jeg mener) Noen liker den alikevel, men min preferanse har alltid vært logitech. Har holdt meg til logitech helt siden jeg spilte Quake1. Byttet innimellom, men alltid kommet til konklusjonen om at logitech er det som fungerer best for meg.

Jeg er venstrehendt så jeg burde kanskje egentlig hatt en mx310, men har vendt meg til å bruke høyrehendt muser. mx700 skal du holde deg laaaaangt unna når du gamer, jeg har den på den andre pcen min og det er liten vits å satse på denne som gaming mus. Den er rett og slett alt for tung!

Men hvis du ikke bryr deg om gaming så sats på mx700 uten tvil! trådløst er jo digg til vanlig bruk.

skates o.l er egentlig smaksak. Det er egentlig ikke dette som teller for aimskills. Personlig har jeg spilt cs i snart 5 år og har hatt min del av "serious" gaming erfaringer. Jeg har aldri helt skjønt poenget med å ha det beste av det beste av ditt og datt. Det er ikke teknologien som begrenser din "dyktighet" i ett fps spill, det er hvor mye tid du setter av til det og psykologi. Nei nå sklidde jeg litt ut her, sorry for det.

 

Konklusjon:

Gamingmus/matte: mx500/mx310 / funC

Vanlig bruker: mx700 / funC(lr whatever, er egentlig ikke så farlig)

 

Ps. Husk og rens musføtter og musmatte ofte. tre ganger så viktig som å ha den dyreste musmatta!!!

 

Pps. teip er tull, det slites ut på kort tid og har liten reel effekt. Ja den blir "glattere" men litt friksjon er viktig for å få full kontroll på musa(ey, ingen kinky tanker her!!!)

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Minst mulig friksjon er herlig. Hater når det napper i underlaget. Har en helt forferdelig Microsoft optisk trådløs sak som gjør det.

 

Stemmer det at det er trinnløs scrolling med Intellimouse? Blir litt fristet av det men jeg er avhengig av å scrolle trinnvis.

Lenke til kommentar
Aimbot pakka er nyd! Anbefaler den på det sterkeste! fUnc er liten og gir deg serdeles lite for pengene! steepad 4S er også et godt valg! ms intelli 4.0 kan "lÆgge" når du "rØssker" musa. men de nye rev. kan være bedre.

disse probleme er fjernet,og fUnc er verdens beste muse matte.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken : delt :lol:

Jaja, hadde egentlig bestemt meg for mx500 og steelpad (kjøper enten hos komplett eller mpx, og mpx har ingen skikkelige musematter, så da kjøper jeg det de har hos komplett :yes: ).

 

MEN som altid så kommer andre forslag flagrende inn når man egentlig har bestemt seg, ie "aimbot" pakken.

 

Choises, choises :p

:ermm:

 

Kommer hovedsaklig til å bruke musen til bf1942, og NWN.

Slutta med eve og swg, ettersom det er like gøy som å se maling tørke :p

 

"tenker på saken over natten, og bestiller fra komplett tidlig om morgenen"

Lenke til kommentar
Minst mulig friksjon er herlig. Hater når det napper i underlaget. Har en helt forferdelig Microsoft optisk trådløs sak som gjør det.

 

Stemmer det at det er trinnløs scrolling med Intellimouse? Blir litt fristet av det men jeg er avhengig av å scrolle trinnvis.

napping i underlaget har absolutt ingenting med skates å gjøre, det har med at du ikke har en ren matte/mus.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bruker en Logitech dual optical mus her på jobben. Sitter og konstruerer i autoCAD hele dagen. denne er jeg meget fonøyd med fordi den er ekstremt følsom og korrekt i bevegelsene. Har prøvd en del andre mus hjemme og andre steder, også de av nyere dato. Holder en knapp på denne likevel. God pris på den er det blitt etterhvert også.

 

https://prisguiden.no/produkt/1593

 

Musmatter kan jeg ikke si meg ekspert på. Der får du høre på råd fra andre med gode bruker erfaringer.

 

Håper dette er til hjelp

Lenke til kommentar
Stemmer det at det er trinnløs scrolling med Intellimouse?

Oh yeah! Tar en time å vende seg til det though.

Men fungerer det sånn at det scrolles trinnløst på websider osv? Har LCD-skjerm der trinnløs scolling ofte ikke ser særlig pent ut, derfor foretrekker jeg at man beveger seg f.eks tre linjer om gangen.

 

Uansett, skal jeg ha Intellimouse vil det nok bare være for spill, i daglig arbeid er jeg helt avhnegig av trådløs mus, det har med layouten rundt pcen å gjøre (ikke noe skrivebord her, sofa pluss vanlig bord).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...