Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer m/trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Selve nettverket funker fint, men jeg har jevnlige problemer med å komme meg på internett. Når jeg kobler PCen direkte til ADSL modemet funker det fint, problemet oppstår når jeg prøver å koble meg opp via den trådløse routeren. Ringte kundeservice (tele 2) og fikk beskjed om at det bare var å slå av routeren i noen minutter så skulle alt funke fint. Dette funka like lite som det meste annet jeg har prøvd :mad:

 

Tidligere i dag oppsto det samme problemet igjen, men denne gangen fikk jeg opp melding om at en brannmur blokket internett tilgangen. Går ut i fra at dette må være en brannmur som er innebygd i routeren eller noe slikt. Det merkelige er at dette problemet bare oppstår avogtil, faktisk sjeldent i det siste. :dontgetit:

 

Noen som har peiling på hva jeg bør gjøre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker tele 2 statiske IP adresser?

 

Det er mulig at det kan lønne seg å skifte DNS innstillingene for nettverkskortet. Prøv disse tre: gå gjennom ruteren, direkte til DNS 1 og direkte til DNS 2.

 

Jeg har vært med på en god del problemløsning på trådløse nettverk og dette kan være ett av problemene.

 

Det andre som anbefales sterk er å oppdatere firmware på den trådløse ruteren!

Endret av pantrax
Lenke til kommentar

Opplevde det samme problemet med min trådløse router (DLink DI-624). Årsaken såg ut til å være at det hadde lagt seg inn en del nye regler i routerens Firewall. Årsak ukjent. I stedet for å slå av og så på, reboota jeg ruteren ved hjelp av administrasjonsgrensesnittet til routeren, og vips var firewallen resatt til standard. Tilgang alt ut, intet inn. Da fungerte alt som det skulle. Jeg har også Tele2.

 

Da har jeg et spørsmål i tillegg. Finnes det programvare som kan overvåke denne type aktiviter, dvs endringer i regler på firewallen.

 

Tele2 bruker ikke statiske IP-adresser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...