Gå til innhold

Hvor får man kjøpt øltønne?


Anbefalte innlegg

Lurer som topcien sier hvor i all verden jeg kan få kjøpt en øltønne..

Den skal kjøpes inn i forbindelse med russetiden som er forestående, og er derfor interresert i å vite om noen vet hvor det er mulig å anskaffe en øltønne.

og ikke minst pris på en STOR øltønne.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite vits å kjøpe tønne rett fra bryggeri. Den vil da være helt uten kullsyre,

og smaker sannsynligvis møkk. Da må du isåfall få tilsatt kullsyra etter at du får tønna hjem. Aner ikke hvordan.

De kjører ikke ut tønner med kullsyre, du kan jo tenke deg hvordan det går baki en lastebil når de begynner å riste og hoppe litt.

Du kan sikkert få tak i ei sånn tappekran som barene bruker da, der kullsyra tilsettes mens ølet tappes i glasset.

 

Får kjøpt 5L-tønner drikkeferdig øl m/tappekran på Ultra hvertfall.

Tror det er et tysk merke.

Og sikkert andre butikkjeder som har utvalg av utenlandsk øl.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Har kjøpt øl på tønne fra bryggeri til div fester mange ganger. No problem. Bryggeriene har egne salgskontorer som fikser dette.

 

Du kjøper tønne og låner/leier tappeutstyr. Ølprisen blir omtrent som i butikk - kanskje litt billigere hvis du bestiller store kvanta.

 

Øl på fat er forøvrig ikke kullsyrefritt, men tappeanlegg bruker kullsyrepatron som drivkraft.

Lenke til kommentar

Snakket med gutta på Mack her om dagen, og de mente at de ikke kunne selge meg et ølfat fordi jeg ikke har skjenkebevilling. Kan det stemme?

Etter hva jeg har skjønt på lovgivning om skjenkebevilling er det ikke nødvendig med skjenkebevilling før du skal selge øl over disk, og dette spurte jeg om når jeg snakket med Mack. Det eneste de ville si var at de kunne ikke selge meg et ølfat fordi jeg ikke har skjenkebevilling... :dontgetit:

Lenke til kommentar
jokkeR: du tenkt på sånne fat? eller? det tenkte vertfall jeg på, like som olje fat, noen som vet hvor mange liter det er i de? hadde vert knall å kjøpt inn en sånn til en fest, men koster vel en del vil jeg tro...

ikke et direkte fat, men en slags "tank" med innebygget pumpe, som f.eks. kan drages opp til en eventuell bardisk.

 

Vi har ikke hatt slike i Norge, men jeg kan ikke tro at det krever sjenkebevillning. Vi måtte ha sjenkebevillning når vi leide et lokale for et selskap. Dette var intet problem. I såfall får du søke om en liten sjenkebevillning for dine venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...