Gå til innhold

Prosjekt nr 2 (oppdatering 27.02. 2005!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, en permanentmagnet vil normalt ikke påvirke komponentene i maskinen. Det man allikevel skal ha i tankene, er at kraftig magnetisme kan ødelegge innholdet på en diskett (for den som av og til bruker disse), og jeg ville også vært litt forsiktig med harddiskene.

Antakelig er sistnevnte godt nok skjermet mot magnetisme, men jeg ville ikke tatt sjansen på å finne ut dette! :p

Andre komponenter vil ikke ta skade, eller påvirkes av magnetismen.

Lenke til kommentar

Ååh! Jeg overgår meg selv! Her kommer den tredje oppdateringa på tre dager!

Oppdateringene kommer så tett at selv the Coolkid ikke rekker å klage på tempoet - haha!

 

Så veldig mye er det jo ikke, men..

 

Jeg har fått en fungerende løsning på åpning av luka over kontrollpanelet. Den er testet med positivt resultat.

 

 

luke1.jpg

 

 

 

 

luke2.jpg

 

 

 

 

luke3.jpg

 

 

Luka er jo ikke ferdig som dere ser, men jeg har fått til det jeg kanskje var litt spent på om jeg klarte.

Lenke til kommentar

Nyydelig, snart mekker du vel Rolex-klokker! :p

 

Et lite tips, basert på egne erfaringer: Om du kan få laget en slags avlastning på skruen som løfter lokket, så vil du redusere belastingen / slitasjen på tannhjulet som "skrur" skruen (bah!) ut og inn. Avlastninga kan gjerne være en spiralfjær av et passende slag.

Men luka veier kanskje ikke så mye at det gjør noe?

Lenke til kommentar
Karamba: Kunne du fått fiksa en film eller? Det hadde vært helt konge!

Jeg har ikke noe å filme med akkurat nå, men jeg skal se hva jeg kan få til etterhvert...

Du kan vel filme med digital kamera? Det tar ikke store plassen heller.

Endret av BaX
Lenke til kommentar
Karamba: Kunne du fått fiksa en film eller? Det hadde vært helt konge!

Jeg har ikke noe å filme med akkurat nå, men jeg skal se hva jeg kan få til etterhvert...

Du kan vel filme med digital kamera? Det tar ikke store plassen heller.

Digitalkameraet mitt kan ikke brukes til å filme med, dessverre. Fuji S2Pro har ikke den muligheten. Da måtte jeg i så fall laget en animasjon..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...