Gå til innhold

Hardware trikser med prisene i prisguiden?


Anbefalte innlegg

Kjære kontakt.

 

http://www.kk88.no/pcc/

 

ble biligste Nett-butikk i Norge

i Hardware.no's webshopstest 4. kvartal 2003.

Men KK88s  Lavpris PC-shop ble først feilplassert og så fjernet.

1 svensk og 1 dansk kom ut bedre (tollfrihet /EU prisfordeler).

 

PC Componentshop finner du på

 

www.GS.no

eller du kan gå rett til:

http://www.kk88.no/pcc/

 

 

Hardware.no trikser med priser når de straffer de som ikke fører alle produktene de selv velger ut i fra noen "vennlige butikker".

De andre som ikke er med i utvalg-gruppen straffes med pris tillegg.

Kundene styres da til dyrere varer.

 

Vurder selv, se vedlegg.

 

Norges billigste 17" TFT - TV ?

Se også vedlagt Januarsalg

 

Vennlig Hilsen

www.GigaShopS.no

Norges største e-handels senter.

GODT NYTTÅR

AS Kontorkunnskap, KK88

 

 

ble litt :roll: når jeg så denne mailen. Noen som har svar?

Kan jo ikke bli helt riktig dersom det er sant, eller er dette en gimick hos Gigashop for å unnskylde prisene sine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke rart de var så billige. Store priser UTEN moms, mens de reele prisene for oss uten firma står med liten skrift.

 

Edit: Syns også den siden så "useriøs" ut. Kanskje jeg har en helt feil tankegang, men utseende på en webshop har også en betydning når jeg skal bestille varer. Hvis ikke et webfirma har råd til en skikkelig side så er vel ikke økonomien deres noe særlig god. Et firma med dårlig økonomi er vel også vanskeligere på returer.

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Først vil jeg si at butikken har et poeng i at det kan være litt diskutabelt om det er riktig å legge på "straff" kr 100 for hvert produkt en butikk ikke har. F.eks er det kanskje litt kravstort å kreve at butikken har Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB om butikken har f.eks Hercules sitt inne og det blir kanskje lett at Norek butikkene kommer gunstig ut av det?

 

Samtidig er det jo totalt idiotisk å skrive at dem ble billigste webshop! Det er riktig at denne gigsshops saken ble de som havna på laveste totalsum (9705) og da fikk dem også 600kr i "straff" av HWN for å ikke ha 6 varer, men de manglende varene koster jo selvsagt mer enn 600kr.

 

Faktum er at denne butikken hadde 4 av 10 varer og på alle disse 4 varene så er gigashops langt fra billigst. Databutikken er f.eks billigere på alle disse 4.

 

Det gigashops gjør i den mailen er å trikse med tall.

Lenke til kommentar
en hver webshop med serpekt for seg selv burde da før AMD og westerndigital. :roll:

nja. Vis du vil ha lite returer og sinte gunder pga at folk har knust kjernen så han det være en fordel å holde seg unna AMD. Jeg selger ikke AMD prosessorer i løsvekt til kunder.

 

Men de virka litt sure og missunelige de folka der pga at andre butikker kommer bedre ut. Men de har også et poeng som Anders nevner.

Lenke til kommentar

En fordel med straffesystemet er at man slipper at webshoper med dårlig utvalg kommer urettmessig høyt på listen.

Det er en fordel for webshopen å ha få varer inne i forhold til utregningen fordi man slipper at flere varer drar opp prosenten. Webshopen blir jo beregnet med "ideel" pris dersom varen ikke er inne. Det at det blir lagt på 100 kr i "straff" er ikke urimelig da.

 

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar
Ikke rart de var så billige. Store priser UTEN moms, mens de reele prisene for oss uten firma står med liten skrift.

 

Edit: Syns også den siden så "useriøs" ut. Kanskje jeg har en helt feil tankegang, men utseende på en webshop har også en betydning når jeg skal bestille varer. Hvis ikke et webfirma har råd til en skikkelig side så er vel ikke økonomien deres noe særlig god. Et firma med dårlig økonomi er vel også vanskeligere på returer.

http://www.gunsnguys.com/home_ie5_1024.htm

http://www.tokyohobby.net/

 

Her har jeg postet to forskjellige webshoper, den ene er kanskje den aller beste for salg av airsoft utstyr - billigst og best på service mens den andre drives av EN mann som i årevis har svindlet utallige personer.

Hvilken butikk ville du ha handlet ifra? Hvilken stoler du mest på?

Jeg selv legger lite vekt på utseendet til en internettside når jeg teller, det som teller er erfaringer ifra kunder som har handlet der.

Btw, det er tokyohobby som svindler og GNG som er blant de aller billigste og tryggeste stedene å handle airsoft ifra.

Lenke til kommentar

TIl topic, jeg tror straffesystemet fungerer fint.

En butikk må ha stort utvalg i tillegg til lave priser, du sparer penger hvis du kan kjøpe alle varene ifra samme butikk.

Du sparer ikke penger ved å handle ifra mange forskjellige webshoper selv om disse butikkene kanskje har lavest pris på varen du vil ha for det blir fort en del penger i porto.

Lenke til kommentar

http://www.gunsnguys.com/home_ie5_1024.htm

http://www.tokyohobby.net/

 

Her har jeg postet to forskjellige webshoper, den ene er kanskje den aller beste for salg av airsoft utstyr - billigst og best på service mens den andre drives av EN mann som i årevis har svindlet utallige personer.

Hvilken butikk ville du ha handlet ifra? Hvilken stoler du mest på?

Jeg selv legger lite vekt på utseendet til en internettside når jeg teller, det som teller er erfaringer ifra kunder som har handlet der.

Btw, det er tokyohobby som svindler og GNG som er blant de aller billigste og tryggeste stedene å handle airsoft ifra.

Så du spiller softgun du også? Jeg personlig ville brukt www.wgcshop.com, men nok om det.

 

Når jeg sier at det har en betydning så betyr det jo ikke at jeg kun ser på utseende.

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at deres kundesegment ikke er privatbrukere, så jeg skjønner ikke hva de syter etter. Priser oppgitt uten mva, og kun forskuddsbetaling til privatbrukere.

 

I tillegg er web grensesnittet deres fryktelig dårlig. To rullegardinmenyer for å navigere. Det tok 15 - 20 sekunder å laste førstesiden, og jeg sitter på en 10Mb/s linje.

 

Har man et lite utvalg av de varene som brukes i webshoptesten, er det langt lettere å sette ned prisene på de få produketene og øke de resterene prisene for å kompensere. Og dermed komme bedre ut.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har noe erfaring med de, synes jeg den mailen var skrevet på en dårlig måte noe som ikke gir noe profesjonelt inntrykk akkurat...

 

Ellers synes jeg det ikke er noe i veien for at hw.no beregner en pris når butikken ikke har en vare inne. Så lenge alle veit hvordan en test gjennomføres, er det ikke noe galt i det...

Lenke til kommentar
en hver webshop med serpekt for seg selv burde da før AMD og westerndigital. :roll:

nja. Vis du vil ha lite returer og sinte gunder pga at folk har knust kjernen så han det være en fordel å holde seg unna AMD. Jeg selger ikke AMD prosessorer i løsvekt til kunder.

hvor kom den fra a?

Hvorfor selger da alle de store databutikkene AMD-prosessorer i løssalg.

Knuste kjerner har ikke garanti, så der får de ikke større utgifter heller.

At (du påstår) at AMD har mange knuste kjerner må du litt lengre med som grunn til at de ikke fører AMD...

 

(skulle gjerne sett en prosentandel av hvor mange AMD prosessorer som har fått knust kjernen)

 

syns sånne uttalelser blir dumme (my opinion)

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

Litt off topic, men hva var det tullet hw.no skrev om at itbutikken.no vant beste webshopp, har de ikke vært på forumet siste halvår?

 

"motatt skjermkorteske uten skjermkort"

"fikk tnt2 i retur"

"svarer ikke på mail, telefon etc.." +++

 

Synes itbutikken.no er helt elendig, noen som kan gi meg en utfyllende kommentar på dette ?

Lenke til kommentar
Litt off topic, men hva var det tullet hw.no skrev om at itbutikken.no vant beste webshopp, har de ikke vært på forumet siste halvår?

 

"motatt skjermkorteske uten skjermkort"

"fikk tnt2 i retur"

"svarer ikke på mail, telefon etc.." +++

 

Synes itbutikken.no er helt elendig, noen som kan gi meg en utfyllende kommentar på dette ?

Det står ganske tydelig at testen er kun basert på pris, og at man bør lese webshop-erfaringer o.l. før man bestiller.

Lenke til kommentar

Enig i at man ikke kan se BARE på pris.. Etter mine erfaringer ville jeg ALDRI bestille noe på databutikken.com.. (Med mindre de har feilprisa da :D )

 

Har også hørt om folk med lite gode erfaringer med itbutikken.. Derfor er det svært bra av Psdata og legge seg helt i teten samtidig som de har bra service!

Lenke til kommentar
Vis du vil ha lite returer og sinte gunder pga at folk har knust kjernen så han det være en fordel å holde seg unna AMD. Jeg selger ikke AMD prosessorer i løsvekt til kunder.

 

Så du sier det er lettere å knuse kjernen på en a64 enn en intell? Om du skal styre unne sinte kunder kutter du ut celeron ikke amd.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...