Gå til innhold

UK bryter sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Imaginacíon said:

Lederne i Nord Irland, Skottland og Wales møtes for å signere et dokument angående oppbrytningen av UK.

Skikkelig The Telegraph-skriking, det her 

Det er større selvstyre som står på agendaen, ikke løsrivelse.

• Innsiktsfullt 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutes ago, Rhabagatz said:

Skikkelig The Telegraph-skriking, det her 

Det er større selvstyre som står på agendaen, ikke løsrivelse.

De krever rett til å holde folkeavstemninger om løsrivelse, så det er da litt mer enn det. Hvis jeg ikke tar helt feil er det langt frem til flertall i Wales, men i Skottland og Nord Irland kan det fort skje.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
13 hours ago, Imaginacíon said:

De krever rett til å holde folkeavstemninger om løsrivelse, så det er da litt mer enn det. Hvis jeg ikke tar helt feil er det langt frem til flertall i Wales, men i Skottland og Nord Irland kan det fort skje.

Nå har Skottland allerede hatt en slik folkeavstemning. Dessuten kan vi nesten forvente såpass om et land vil omtale seg selv som et demokrati.

Poenget mitt var imidlertid et annet. The Telegraph er en drittavis som fungerer som propagandarør for ytre rølpehøyre i UK, altså det som må går inn under Reform UK. Deres redaksjonelle linje er å skrike høyt om småpirk.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 3
Skrevet
6 hours ago, Rhabagatz said:

Nå har Skottland allerede hatt en slik folkeavstemning. Dessuten kan vi nesten forvente såpass om et land vil omtale seg selv som et demokrati.

Poenget mitt var imidlertid et annet. The Telegraph er en drittavis som fungerer som propagandarør for ytre rølpehøyre i UK, altså det som må går inn under Reform UK. Deres redaksjonelle linje er å skrike høyt om småpirk.

Siden du ikke liker The Telegraph, her er en artikkel fra The Independent som sier stort sett det samme: Det er tre pro-uavhengighet-ledere som går inn for uavhengighet og måten å gjøre det på er gjennom folkeavstemninger. 

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/westminster-snp-plaid-cymru-sinn-fein-agreement-b3049757.html

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Rhabagatz skrev (8 timer siden):

Klassisk ad hominem, angripe kilden istedenfor saken og argumentet, som mainstream medier som BBC også har dekt

https://www.bbc.com/news/articles/c62enegxyl9o

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå var det ikke så veldig lenge siden BBC ble tatt til å manipulere en video av Trump for å bevisst villede folk, hva annet er de store avisene ljuger om inntil de blir avslørt? Så viktig å ta kilder også.

«The BBC was accused of a misleading edit of Donald Trump's 6 January 2021 speech two years before the Panorama sequence that led to the resignation of the director general.»

• Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
1 hour ago, Username6877 said:

Klassisk ad hominem, angripe kilden istedenfor saken og argumentet, som mainstream medier som BBC også har dekt

https://www.bbc.com/news/articles/c62enegxyl9o

Tull.

Jeg skriver som sagt at jeg ikke liker skrikingen.

Det er selvfølgelig helt legitimt å snakke sammen, uten at seriøse medier trenger å snakke om at man vil ødelegge landet o.l. Skottland, Ulster og Wales trenger ikke å finne seg i alt engelskmennene måtte finne på, og skulle de ville ha selvstendighet er en folkeavstemning selvfølgelig det riktige.

Men The Telegraph er rent søppel.

Endret av Rhabagatz
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Rhabagatz skrev (1 time siden):

Tull.

Jeg skriver som sagt at jeg ikke liker skrikingen.

Det er selvfølgelig helt legitimt å snakke sammen, uten at seriøse medier trenger å snakke om at man vil ødelegge landet o.l. Skottland, Ulster og Wales trenger ikke å finne seg i alt engelskmennene måtte finne på, og skulle de ville ha selvstendighet er en folkeavstemning selvfølgelig det riktige.

Det er ikke skriking å påpeke at uavhengighet for Skottland, Nord-Irland og Wales vil føre til at Storbritannia går i oppløsning, det er bare fakta. Slik BBC og andre mainstream medier har forstått også.

• Liker 1
Skrevet

UK får en veldig tøff vinter i møte. Labour's elendige styring fører nå til at britene får det enda verre med stadig mer innvandring fra den tredje verden, høye priser på elektrisitet, dyr diesel og nedleggelse av tungindustrien. De har også en del statsgjeld som skal betales renter på, og med Labour vil det neppe komme noen fornuftige forsøk på å redusere gjelden, mest sannsynlig kommer de bare til å forbruke enda mer.

Reform og Restore er de eneste som kan snu trenden.

• Hjerte 1
Skrevet
PÃ¥inter skrev (1 time siden):

Nå var det ikke så veldig lenge siden BBC ble tatt til å manipulere en video av Trump for å bevisst villede folk, hva annet er de store avisene ljuger om inntil de blir avslørt? Så viktig å ta kilder også.

«The BBC was accused of a misleading edit of Donald Trump's 6 January 2021 speech two years before the Panorama sequence that led to the resignation of the director general.»

Ikke bare BBC News som driver med løgn og propaganda, NRK gjør akkurat det samme.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (1 time siden):

UK får en veldig tøff vinter i møte. Labour's elendige styring fører nå til at britene får det enda verre med stadig mer innvandring fra den tredje verden, høye priser på elektrisitet, dyr diesel og nedleggelse av tungindustrien. De har også en del statsgjeld som skal betales renter på, og med Labour vil det neppe komme noen fornuftige forsøk på å redusere gjelden, mest sannsynlig kommer de bare til å forbruke enda mer.

Støres AP minner desverre mer om britiske Labour enn de danske sosialdemokratene desverre selv om oljeøkonomien vår heldigvis har spart oss for britiske tilstander - foreløbig.

• Liker 2
Skrevet
Morromann skrev (28 minutter siden):

Støres AP minner desverre mer om britiske Labour enn de danske sosialdemokratene desverre selv om oljeøkonomien vår heldigvis har spart oss for britiske tilstander - foreløbig.

Alt er mulig med 5.6 millioner innbyggere og en nærmest utømmelig oljerikdom, da er ikke detaljene så viktig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...