Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Pollensesongen er i gang og apotekene ser sitt snitt til å tjene grovt på folks kroniske pollenplager

Sjekket i dag og prisen ved å handle på nett er under halvparten av butikkprisen og det i samme apotek-kjede !
Enda billigere er det å handle i Sverige.

Da snakker man ikke lenger om lavere distribusjonskostnader, men om kynisk grådighet.

https://www.apotek1.no/produkter/zyrtec-10mg-tabletter-30stk-24101p

Endret av Vokteren
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (17 minutter siden):

Pollensesongen er i gang og apotekene ser sitt snitt til å tjene grovt på folks kroniske pollenplager

Sjekket i dag og prisen ved å handle på nett er under halvparten av butikkprisen og det i samme apotek-kjede !

Da snakker man ikke lenger om lavere distribusjonskostnader, men om kynisk grådighet.

https://www.apotek1.no/produkter/zyrtec-10mg-tabletter-30stk-24101p

Apotekbransjen er vel den siste (store) bransjen som fortsatt har svært varierende priser i butikk og på nett. Det du kan gjøre er å bestille på nett med hente i butikk. Da er det klart for henting i løpet av en halvtime og du får nettprisen. 

Endret av Føniks
Skrevet

Derfor jeg bruker Apotek1 sin "klikk og hent" - da får man nettpris.

Er man kronisk plaget er det beste å få resept fra legen. Jeg betaler 144 kr,- for 100 tabeletter Aerius. Eller; rettere sagt... jeg betaler ingen ting. Frikort. ;P

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er jo fri konkurranse og alle reseptfrie varer er jo der bedriftene henter overskudd til lønninger med mer. Men det viser jo bare at man bør alltid være litt bevisst på hvor man handler. Evt gi de en høflig tilbakemelding og høre om de kan vurdere å senke marginen deres. 

Skrevet

Du vet du får Zyrtec på blå resept sant? Jeg har betalt 27 kroner for 100 pack (100 døgn) siste 12 årene.. Jeg betaler mer for å parkere utenfor apoteket (siden det alltid er kø som gjør at jeg ikke rekker 10 minutt fristen)

En blodprøve hos fastlegen til 400 ish kroner og så sparer du det inn igjen på ca ett år?

Skrevet
On 4/27/2026 at 4:20 PM, Vokteren said:

Men du må jo ikke bli overrasket og forbløffet av dette, for dette er jo bare Darwins lov slik den har fungert i hundrevis av millioner av år; survival of the fittest.
De som er mest fit, dvs er smartest oppi huet, handler selvfølgelig på nett, sparer penger og øker dermed sine sjanser til å overleve.
De som ikke er så fit, handler på apoteket, kaster vekk masse penger på å gjøre apotekeren mer fit, og minker sine sjanser til å overleve.

Ikke noe nytt eller oppsiktsvekkende med det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...